تعداد بازدید: 3273

توصیه به دیگران 1

پنجشنبه 29 مهر 1389-14:26

چرا چنين؟!

...چرا به تذکرات فرماندار به عنوان نماینده عالی دولت که در جلسات متعدد و تماس های تلفنی با مدیرکل،معاونان اداره کل تربیت بدنی و...ضعف هاي اين مدير را گوشزد کرده است،وقعي نمي نهند؟(يادداشتي ازساسان شیخی،خبرنگار و نماینده خانه مطبوعات غرب مازندران- چالوس)


 مازندنومه:مطلب زير در نقد عملکرد مدير تربيت بدني شهرستان چالوس نوشته شده است.نويسنده که يکي از خبرنگاران فعال غرب استان است با ذکر مصاديقي به انتقاد از وضعيت ورزش شهرستان و ضعف هاي مديريت ورزش چالوس پرداخته است.يادداشت را پخش و همين جا اعلام مي کنيم که حق پاسخگويي براي اداره تربيت بدني چالوس ونيز اداره کل تربيت بدني استان محفوظ است و در صورت ارسال پاسخ مستدل و توضيحات لازم در همين سايت انتشار مي يابد.

---------------------

ورزش شهرستان چالوس از دیرباز در رشته های مختلف حرف های زیادی برای گفتن در سطح استان و حتی کشور داشت و دارد که می توان به رشته هایی نظیر جودو،فوتبال ،ورزش های رزمی،والیبال،بوکس،بسکتبال و... اشاره کرد.

همین چند سال گذشته بود که در رشته های ورزشی کشتی در سطح استان،در رشته ورزشی جودو در سطح کشور و حتی جهان حرف های زیادی برای گفتن داشتیم و حتی اولین مدال آسیایی جودو مازندران نیز توسط ورزشکار چالوسی کسب شد.

اما حدود یکسالی است که با آمدن رئیس جدید معادله ورزش شهرستان به هم خورد و ورزش روز به روز گام به سویی نهاد که چالوس را هر روز بدتر از دیروز کرد.

در اصل مدیریت می گویند اول باید مدیر ساختمان اداره خود باشید و بعد به ریاست آن اداره بپردازید که خوشبختانه یا متاسفانه ایشان نتوانست بر مدیریت ساختمان خود نیز بپردازد حالا چه برسد به ورزش شهرستان...

سوال ما از رئیس تربیت بدنی شهرستان چالوس این است اگر قرار باشد گزارش عملکرد بدهید چه می گویید؟

به نظر من میزبانی دو دوره تور دوچرخه سواری بین المللی  و برگزاری اردوی تیم ملی راگبی در شهرستان چالوس افتخار نيست است .

اصولا میزبانی رشته ورزشی در حالی صورت می گیرد که استعداد های شهرستان شکوفا و هیئت شهرستان بهره ای از آن بگیرد و حال سوال ما این است آیا هیئت دو چرخه سواری در چالوس داریم؟ چه تعداد ورزشکار دوچرخه سوار در چالوس داریم؟ ما اصلا هیئتی به نام دوچرخه سواری در چالوس نداریم.

ما میزبان تیم ملی راگبی در شهرستان چالوس بودیم و هزینه هایی را انجام دادیم اما ما در شهرستان ورزشکار راگبی نداریم و حتی از مازندران کسی در تیم ملی حضور ندارد و  نمی دانیم چرا میزبان بودیم!؟

 تعامل با دستگاه های اجرایی که اصلا از سوی آقاي رييس وجود ندارد اما رئیس تربیت بدنی عنوان می کند دیگر روسا با ایشان تعامل ندارند، حال سوال اینجاست چرا دیگر دستگاه ها با هم تعامل دارند اما تربیت بدنی ندارد؟

وقتی نماینده عالی دولت در شهرستان در جلسات مختلف و تماس های تلفنی مکرر از وضعیت موجود تربیت بدنی شهرستان گله می کند آقای مدیرکل هیچ واکنشی نشان نمی دهد.

يک سئوال از آقاي طاهايي؛آقای استاندار مگر حضرتعالی شخصا با مدیر کل تربیت بدنی در ساعات پایانی ملاقات عمومی در چالوس تماس نگرفتید تا تکلیف تربیت بدنی شهرستان را مشخص و به این نار رضایتی ها پایان دهيد؟ پس چه شد آقای استاندار؟ چرا مدیرکل استان هیچ اقدامی انجام نمی دهد؟

 بارها و بارها شاهد بودیم قهرمانان ورزشکار به سراغ رئیس اداره تربیت بدنی رفتند اما ایشان حتی از نوشتن نامه در حمایت از آنها دریغ کرد، حال شما بگویید چه روحیه ای می تواند داشته باشد ورزشکاری که می خواهد به مسابقات بین المللی برود؟

 ایشان رئیس هیئت کشتی را تغییر دادند و اکنون ما هیئت کشتی نداریم و در مسابقات استانی نیز تیمی از چالوس شرکت نمی کند و این در حالی است که هیئت کشتی ما روزی حرفهای زیادی برای گفتن داشت.

 هیئت والیبال نیز چند ماهی است با تغییر رئیس هیئت والیبال تعطیل شده است و والیبالیست های چالوسی که روزی در استان حرفی برای گفتن داشتند این روزها خانه نشین شده اند.

 روزانه تعداد زیادی از ورزشکاران برای رفع مشکلات موجود و بررسی موارد ورزشی به فرماندار شهر مراجعه می کنند و فرماندار مانده و این همه مشکلات.

 بسیاری از ورزشکاران فقط انتظار رفتاری صادقانه و محبت آمیز از سوی رئیس تربیت بدنی دارند اما دریغ که ایشان بيشتر ورزشکاران را از خود فراری داده است. فرماندار نیز به عنوان نماینده عالی دولت با بررسی همه جانبه و درنظر گرفتن مصلحت و آینده شهرستان به این نتیجه رسید که تغییر در بدنه تربیت بدنی در شرایط کنونی می تواند به ورزش چالوس کمک کند و در چندین جلسه از جمله در کارگروه توسعه کلاردشت با حضور معاون استاندار این موضوع را مطرح نمود اما بازهم می بینیم که مدیرکل هیچ اعتنایی به حرف های نماینده عالی دولت-که قطعا با بررسی کارشناسانه و در نظر گرفتن سیاست های دولت و مصلحت حرفی را بر زبان می آورد- نمی کند.

در بررسی های های بعد مکانی و تجهیزاتی نیز می بینیم سالن چالوس محله بلاتکلیف رها شده است و سالن های دیگر نیز وضعیت خوبی ندارد و حتی تا کنون نیز ایشان نتوانسته با ایجاد تعامل با شورای محترم شهر که اعضای با تجربه و تعامل گرا با مسایل شهری دارند کنار بیاید و زمینی برای ایجاد سالن بگیرد و در این مسئله نیز چالوس در حال متضرر شدن است.

در بعد اجاره سالن ورزشی نیز شاهد هستیم مشکلاتی را براي روی دو جوان با استعداد شهرستان به وجود آورده است که باز هم تنها امید این جوانان فرماندار شهرستان است که دارد در حوزه ورزش سنگ تمام می گذارد و به جای رئیس اداره هم کار می کند.

شهرستان چالوس با تشکیل یک تشکل خود جوش به نام جامعه ورزش شاهد حمایت های همه جانبه از هیئت های ورزشی بوده و پشتیبان مناسبی برای کلیه قهرمانان ورزشی نیز محسوب می شد اما رئیس تربیت بدني به جای استفاده از این ظرفیت که در آن خیرین ورزشی شهرستان نیز حضور داشتند به دنبال حذف آن برآمد و احساس کرد که آنها در مقابل تربیت بدنی کار می کنند و نتوانست از این پتانسیل در راستای حمایت از ورزش شهرستان استفاده ببرد.

 شهرستان چالوس پس از مدتها توانست با راه اندازی تیم فوتبال بازرگانان در لیگ برتر استان شرکت کند، اما رئیس تربیت بدنی به عنوان متولی ورزش شهر تا کنون در هیچکدام از مسابقات رسمی این تیم در چالوس حضور پیدا نکرده است و در اقدامی جالب نیز رئیس هیئت فوتبال شهرستان را که از نیروهای باتجربه و پرتلاش بوده برکنار نمود که با درایت و دخالت فرماندار چالوس این کار انجام نشد و پیر فوتبال شهرما بار دیگر در سمت خود ماندگار شد.

 حال سوال ما این است چرا به تذکرات فرماندار به عنوان نماینده عالی دولت که در جلسات متعدد و تماس های تلفنی با مدیرکل،معاونان اداره کل تربیت بدنی و...ضعف هاي اين مدير را گوشزد کرده است،وقعي نمي نهند؟

 یعنی نماینده عالی دولت در شهرستان بدون بررسی و مصلحت اندیشی و صلاح ورزش شهرستان چنین درخواستی را می دهند؟

آیا مگر نمایندگان عالی دولت در استان و شهرستان به دنبال اجرای اهداف و سیاست های دولت در شهرستان که همان برپایی عدالت و خدمت صادقانه به مردم نیست؟پس چرا مدیر کل تربیت بدنی هیچ اقدام مثبتی در پی درخواست استاندار و فرماندار انجام نمی دهد؟



    ©2013 APG.ir