تعداد بازدید: 3642

توصیه به دیگران 2

پنجشنبه 29 مهر 1389-21:25

امیرکبیر شب

... با شهردار ساری تماس گرفتم و گفتم به رييس تاکسيراني زنگ زدم اما پاسخی نشنیدم،چون تاکسیرانی زیر نظر شهرداری است به همین جهت با شما تماس گرفتم.حجازي گفت:ده دقيقه ديگر مي رسم.(يادداشتي در قدرداني از اقدام شايسته شهردار ساري)


مازندنومه:يادداشت زير را خانم کلثوم فلاحي-خبرنگار مازندنومه در ساري- جهت قدرداني از حرکت شايسته و درخور شهردار مرکز استان نوشته است.مهندس علي حجازي پنج شنبه شب در پي يک تماس تلفني براي دفاع از حقوق شهروندي اقدام جالبي انجام داد که پيشنهاد مي کنيم اصل ماجرا را بخوانيد. 

--------------------

برای تهیه خبر به همایش تخصصی عکاسان به حوزه هنری ساری رفتم .ساعت همایش 17،30 بود اما با یک ساعت تاخیر مراسم شروع شد. سالن از قبل توسط گروه شعر و ادب برای نقد کتاب شعر اشغال شده بود.

ساعت 19 پس از تهیه خبر برنامه، برای عزیمت به منزل به سراغ تاکسی هاي شهر رفتم. مقابل سازمان بازرگانی بیش از 10 تاکسی توقف کرده بودند. آن ها ترافیک را مانعی برای خدمت رسانی خودشان عنوان می کردند اما با کمال میل ، حاضر بودند به مسافران شخصی خدمت برسانند!

 صف تاکسی های متوقف ، طولانی تر از صف مسافران بود؛ با مدیرعامل سازمان تاکسی رانی تماس گرفتم تا پاسخگوی عملکرد تاکسی ها و به تبع آن تاکسیرانی باشد ، اما گوران جواب تلفن همراهش را نداد.

 با حجازي- شهردار ساری- تماس گرفتم و گفتم به گوران زنگ زدم پاسخی نشنیدم،چون تاکسیرانی زیر نظر شهرداری است به همین جهت با شما تماس گرفتم تا اگر تاکسیرانی پاسخگو نیست ، شهردار پاسخگو باشد.

 حجازی گفت: تا 10 دقیقه دیگر خودم را به آنجا می رسانم . منتظر رسیدن شهردار بودم که یک خانم از صف خارج شده و به سمت تاکسی رفت و در تاکسی را باز کرد. در این زمان صدای راننده بلند شد که خانم ، تاکسی ها حرکت نمی کنند.

مسافر جواب داد:"پاهام  درد می کنن، می خواهم فقط در تاکسی بشینم".

 صدا ی مسافرها درآمد:"چرا مسافر سوار نمی کنین؟ پس مردم با چه وسیله اي باید به خانه بروند"؟

راننده که صدای مسافران را شنید گفت:"خب اشکال نداره ، سوار شین ، می برم."

 چند دقیقه بعد از حرکت تقریبا شش تاکسی ، شهردار با معاون مالی شهرداری از راه رسید . با شهردار به گفت و گو پرداختم. در خصوص کرایه های اضافه ای که بعضی راننده ها از مسافران دریافت می کنند و کرایه های اضافه تری که از ساعت هشت شب به بعد باز هم اضافه تر می شود.

 به شهردار گفتم : اگر ترافیک است و تاکسی ها نمی توانند حرکت کنند ، چگونه است که مسافران شخصی را سوار می کنند!

 حجازی از شهروندان خواست تا کد تاکسی های متخلف را یادداشت کرده و گزارش کنند و همچنین از خبرنگار مازندنومه هم خواست که هر زمان با چنین صحنه هایی مواجه شد سریعا شهردار را در جریان بگذارد.

 اگر چه صبح امروز در جلسه بررسی مشکلات فروشگاه رفاه ، شهردار ساری دل رسانه ای ها را شکست و ما به انعکاس آن مطلب هم پرداختیم(مراجعه کنيد به سطرهاي پاياني خبر "شهرداري برد") اما این کار شهردار و حضور به موقع در محل نقطه امیدی در دل ها گشود که باید رسانه ای مي شد.



    ©2013 APG.ir