تعداد بازدید: 2770

توصیه به دیگران 64

شنبه 1 آبان 1389-21:19

با اجازه آقای مدیر

برخي مديران غرب استان از انجام گفتگو با خبرنگاران سرباز مي زنند و مي گويند از اداره کل گفته اند مصاحبه نکنيم!(يادداشتي از محمدحسین ملایی کندلوسی،خبرنگار-نوشهر)


دنياي امروز پر از رويدادها و اخبار گوناگوني است و خبر و آگاهي يافتن از خبرها يكي از نيازهاي بشر امروزي است.

حرفه خبرنگاري يكي از پرهيجان ترين و درعين حال به واقع يكي از سخت ترين مشاغل محسوب مي شود و آناني كه گام به اين عرصه مي گذارند در حقيقت وجودشان سرشار از عشق و علاقه خاصي به اين حرفه سخت و البته جذاب است.

هر خبرنگاري از طرق مختلف به كسب خبر مي پردازد و سپس در سريعترين زمان ممكن آن را مكتوب و از طريق خبرگزاري يا مطبوعات به جامعه نشر مي دهد.

در اين بين كسب خبر در شهرستانها نيز داراي شرايط خاص خود است.يك خبرنگار شهرستاني براي دريافت برخي اخبار منطقه اي كه بعضا داراي آمار و ارقام نيز مي باشد ضرورتا بايد به اداره مربوطه مراجعه تا با مديريت آن اداره به گفتگو بپردازد.

اما آنچه كه مدتي است در اين باره، خبرنگاران نوشهر و چالوس را با مشكل مواجه ساخته است عدم پاسخگويي برخي مديران ادارات به سوالات خبرنگاران در ارتباط با موضوع خبري مربوط به آن اداره در سطح شهرستان است.

وقتي دليل اين عدم پاسخگويي را از آنها جويا مي شويم در پاسخ اظهار مي دارند كه از سوي اداره كل، اجازه مصاحبه يا گفتگو با مطبوعات و رسانه ها را ندارند و براي هرگونه گفتگو با خبرنگاران بايد از اداره كل استان كسب اجازه كنند و خبرنگاران بايد براي به دست آوردن خبر با روابط عمومي اداره كل استان تماس بگيرند.

براي ما خبرنگاران كه هدف مان اطلاع رساني به موقع است،اين کار علامت سوال بزرگي است و نمي دانيم دليل اين اقدام چيست؟

چرا و به چه علت يك خبرنگار شهرستاني بايد اخبار و رويدادهاي مربوط به شهر و ديار خود را از مركز استان جويا شود در حالي كه مديران شهرستاني اشراف بيشتري بر حوزه مديريتي و جغرافيايي منطقه محل كار خود دارند.

خبرنگاران زحمتکش شهرستاني به اندازه كافي با مشكلات زيادي در زندگي خود دست و پنجه نرم مي كنند و شايسته نيست اين گونه نيز دچار مشكلات شوند.

هر خبرنگاري تنها به وظيفه خود كه همان اطلاع رساني است، در چارچوب قانون عمل مي كند،حال اينكه چرا و به چه علت برخي مديران اداره ها در نوشهر و چالوس از پاسخگويي و يا گفتگو با خبرنگاران امتناع ورزيده و به گفته خودشان از اداره كل مربوطه خود اجازه گفتگو با خبرنگاران را ندارند برما پوشيده است.

مطمئنا مديران توانا و زحمتكش استان دلايل خاص خود را دارند،بنابراين شايسته است در اين باره دلايل خود را عنوان نمايند تا خبرنگاران شهرستاني نيز از آن مطلع شوند.
ايميل نويسنده:(mazandnews@yahoo.com)


  • خبرنگاران نوشهريپاسخ به این دیدگاه 0 0
    شنبه 15 آبان 1389-0:0

    آقاي فرماندار نوشهر سكه هاري ربع بهار آزادي كه در روز خبرنگار 17/5/89 در سالن همايشات بندر نوشهر به كليه خبرنگاران نوشهري وعده دادين چي شد؟يه وقتي تبدل به سكه پارسيان نكنيد؟فيلم مراسم موجود است

    • يکشنبه 2 آبان 1389-0:0

      به دلیل اینکه اسممدیرکل باید در رسانه ها مطرح شود نه مدیر جزء.
      می توانید با مدیر شهرستانی توافق کنید که اخبار و اطلاعات را حتما از مدیرکل نقل خواهید کرد . در این صورت حتما با شما همکاری می کنند.


      ©2013 APG.ir