تعداد بازدید: 2498

توصیه به دیگران 5

دوشنبه 3 آبان 1389-11:47

حریم ها شکسته می شود

امام جمعه بابل گفت: باید اظهار تاسف کنم که آمار انحرافات جنسي در جامعه ما رو به گسترش است- دختری برایم نامه نوشته و تلفن زده که پدر و مادرم مرا وادار می کنند که باید برای خود دوست پسر پیدا کنم-پسری به من گفته که پدر و مادرم مرا وادار می کنند تن به روابط نامشروع با افراد دیگر بدهم .


به گزارش رسيده از دفتر امام جمعه بابل به مازندنومه،حجت الاسلام  والمسلمین حاج شیخ مجتبی روحانی در دانشگاه نوشيرواني بابل گفت: دایره ی مسئله ی عفاف گسترده است و شئون مختلف حیات انسانی را در بر می گیرد و از جمله ی آن ها به عفت در فکر و اندیشه ، عفت در نگاه ، عفت در کلام و همچنین عفت در معاشرت است  و عفت در رابطه ی جنسی با افراد دیگر است.

  رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بابل غریزه شهوت جنسی را برای بقای نسل انسان دانست و گفت :  علاوه بر آرامش  ،ازدواج و رابطه زناشویی  ، اين غريزه براي بقای نسل انسانی  است،البته راه بقای نسل انسانی در دایره ی معینی است و فطرت انسانی به او اجازه نمی دهد براي تامین این نیاز از این دایره فراتر برود و فقط باید به همسران شان اکتفا کنند.

وي گفت:خداوند می فرماید که  اگر کسی غریزه جنسي را فقط در محدوده ی همسر و کسانی که برای او مشروع هستند تامین کنند این افراد نباید ملامت شوند و مورد سرزنش قرار بگیرند.

این استاد حوزه و دانشگاه  در ادامه گفت:من باید اظهار تاسف کنم که آمار این دست از امور در جامعه ما رو به گسترش و تزاید است و آن فرهنگ نکبت بار و نحس و شوم روابط آزاد جنسی است که ده ها سال قبل در کشور های غربی برخی از اندیشمندان کج فهم آن ها این مسئله را تجویز کردند و امروز این به عنوان عادت در جامعه آن ها مستقر شده و در نتیجه اثرات نکبت باری در جامعه آن ها  به جا گذاشته است که ساده ترین آن این است که کانون خانواده ها در آن کشور ها از هم پاشیده شده است و شما  بسیار کم می بینید اگر خانواده ای تشکیل شود و این خانواده بعد از مدتی دوام بیاورد.

حجت الاسلام و المسلمین روحانی خاطرنشان کرد : علاوه بر این ، فرزندان نا مشروع از جمله پدیده تلخ در این کشور ها است و آثار سوء این مسئله امری نیست که کسی آن را انکار کند .

وي افزود: تجارت برجسته ی در دنیای غرب تجارت کودکان است و آن هابچه های کوچک را از افریقا و کشور های دیگر می خرند و می ربایند و می فروشند و گاهی به جای فرزند سگ به خانه می آورند و گاهی فرزند را می خرند و حاضر نیستند زیر بار مسئولیت خانواده بروند و این ثمره ی تلخ بی بندو باری در رابطه جنسی و عدم رعایت حریم در این مسئله است .

رییس حوزه علمیه خاتم الانبیا مازندران در ادامه گفت : من بسیار متاسف و متاثرم که دختری برایم نامه نوشته تلفن زده و اشک می ریزد که پدر و مادرم مرا وادار می کنند که باید برای خود دوست پسر پیدا کنم و پسری که گفته پدر و مادرم مرا وادار می کنند که تن به روابط نامشروع با افراد دیگر بدهم .

روحاني گفت: عفت در این فضا اجازه نمی دهد که اشاره کنم که آمارها نشان می دهد که به تدریج این حریم در جامعه ما شکسته می شود.


  • چهارشنبه 5 آبان 1389-0:0

    این سخنان منحرف کردن ذهن مردم از مسایل مهم کشور است مثل بیکاری فقر اقتصادی و غیره که سبب رواج سایر انواع فساد میشود در ضمن این خبرنگار محترم اگر به صلاح مردم فکر میکنند اخبار مهمتری برای اطلاع وجود دارد که در رابطه ی مستقیم با مصالح ملت است.

    • پاسخ به خجیردیمپاسخ به این دیدگاه 0 0
      دوشنبه 3 آبان 1389-0:0

      مازندنومه خود را پایگاه خبری - تحلیلی مازندران معرفی کرده است. پس نوشتن این مطلب که تحلیل یک امام جمعه و در حقیقت یک مقام آگاه از وضعیت فرهنگی جامعه است در راستای رسالت مازندنومه است که دارد به آن جامه عمل می پوشاند و نمی دانم چرا برخی می خواهند که دیگران در بایکوت باشند حتی اگر آنها به دردهای مردم استان بپردازند. ما از حضرت حجت الاسلام روحانی و مازندنومه متشکریم.

      • امیر هوشنگپاسخ به این دیدگاه 0 0
        دوشنبه 3 آبان 1389-0:0

        جناب آقای حجه الاسلام روحانی ، استاد گرانمایه ، توجه حضرتعالی و هشدارهای شما در مورد شکسته شدن حریم های اخلاقی حقیقتا قابل ستایش است ، اما اصلا بد نخواهد بود اگر جنابعالی اشاره ای هم به آمارهای بیکاری ، عدم توانایی جوانان به ازدواج ، فقر و گرسنگی ، افسردگی های شدید خانواده ها که ناشی از یاس و عدم اطمینان به اینده جوانانشان می باشد ، تورم کمر شکن ، عدم اعتماد اجتماعی به آمارها و وعده های دولت ، و غیره داشته و به بررسی ابعاد ویرانگر آن پرداخته و هشدارهای لازم را به دولتمردان بدهید ، خودتان انصاف بدهید موارد فوق الذکر ویران کننده ترند یا دوچرخه سواری دختران ؟! برادر ارجمند مطمئن باشید پس از گذشت سه دهه از انقلاب پر برکت ، اگر بزرگوارانی چون شما و سایر دولتمردان ، اقدام به تاسیس فضاهای رایگان و پارکهای ویژه بانوان می نمودند ، ناموس مردم هم خوش نداشت که در ملاء عام دوچرخه سواری کند ، حالا که نداریم و نیست ، شایسته و روا ندانید که دختران و زنان را از پیش پا افتاده ترین امکانات زندگی محروم کنیم ، همه این جوانانی که گاهی مورد نقد من و شما قرار می گیرند ، یکتا پرست و مسلمان و شیعه و شیعه زاده اند ، و به وحدانیت خدا اقرار و اعتراف دارند و شهادتین می دانند و می خوانند ، اهل نماز و روزه هم هستند ، آیا وقت آن نرسیده که بجای اینهمه نقد و نقادی ، آستین همت بالا زده و در راستای بهبود زندگی جوانان و ارائه راهکار های علمی و عملی کوشا تر باشیم؟! آیا وقت آن نرسیده که بینی و بین الله از خودمان سوال کنیم ما برای این نسل پر انتقاد امروز چه کردیم غیر از انتقاد؟!

        • نایب الله اصغریپاسخ به این دیدگاه 0 0
          دوشنبه 3 آبان 1389-0:0

          یاد مرحوم شریعتی افتادم که گفته پدر مادر ما متهمیم
          ضمن تقدیر از امام جمعه محترم توجه ایشان را به اصرار رهبر فرزانه انقلاب در بصیرت افزایی و دشمن شناسی در جنگ نرم جلب می کنم مردم را هوشیاری دعوت نماید

          • دوشنبه 3 آبان 1389-0:0

            مازند نومه تو یک روزنامه رایانه ای هستی نه مرکز انتشار سخنان استاد. یک روزنامه محلی جایی برای این صحبتها ندارد آقای روحانی.


            ©2013 APG.ir