تعداد بازدید: 2753

توصیه به دیگران 12

سه شنبه 4 آبان 1389-19:57

چرا تخريب؟

پاسخ به سردار صلاحي:آقاي صلاحي، گفته ايد پیشنهادهای خود را به مسئولان استان اعلام کرده اید؛ اگر مسئولان استان در راستای اهداف و خواسته های شما گام برمي داشتند آيا بازهم لب به اعتراض می گشوديد؟- خيلي خوشحالم که سردار استاندار مازندران نشد،چون نيامده بيان داشت که به تفکيک رسانه اي باور دارد.(يادداشتي از کلثوم فلاحي،خبرنگار-ساري)


مدتی است که شاهد تخریب مسئولان ارشد استان از سوی برخی افراد(البته با رنگ و بوی سیاسی) هستیم. نقد عملکرد مسئولان ، چنانچه با رویکرد فنی و اصولی صورت پذیرد می تواند کارساز باشد اما از آنجایی که اهداف و منافع شخصی در میان است ، نقد ، تبدیل به تخریب می شود.

 درنظام اسلامی ، تخریب افراد برای رسیدن به امیال و منافع شخصی،پسنديده نيست. از جمله اين افراد که اين روزها تيتر رسانه هاي مجازي استان شده سردار صلاحي است.

***

1- تصور اين بود که بعد از انتخابات رياست جمهوري آقاي اسحاق صلاحي کجور-به عنوان رييس ستاد دکتر احمدي نژاد در استان مازندران- حداقل به عنوان استاندار مازندران معرفي مي شود،اما بنا به هر دليل نشد.وي پيش از آن  در حوزه انتخابيه نوشهر وچالوس نيز با اقبال عمومي مواجه نشد و در انتخابات مجلس نتيجه اي بهتر از چهارم را به دست نياورد!

حال انتخابات آتي مجلس نيز در پيش است و مطمئنا" انتقادات جهت دار سردار از اوضاع استان در هفته هاي آینده شدیدتر خواهد شد.پيش بيني اين است که همه این حرف و حدیث ها پس از مشخص شدن نتایج انتخابات مجلس نهم- چه آقاي صلاحي انتخاب شود یا نشود-فروکش خواهد کرد.

 جناب صلاحی،عده ای را متهم به تبلیغات انتخاباتی می کنند،در صورتی که اظهارات خودشان کاملا" رنگ و بوی تبلیغاتی و انتخاباتي داردکه اگر اين گونه نيست ايشان تا حالا کجا تشريف داشتند؟و اصلا" مگر با توجه به عملکرد کوتاه مدت و چند ماهه معاون سياسي استاندار و حتي مهندس طاهايي، مي توان به استنتاجاتي از اين دست رسيد؟

 سردار، اگر شنیده های شما حاکی از آماده شدن استاندار و معاونش برای انتخابات است ، سخنان شما هم نشان از همین روند برای خودتان دارد.

2- سئوال اين است که با چه سند و مدرکی ، مدیران استان را متهم به ناکارآمدی کرده و انتصاب ها را غیراصولی عنوان می کنید؟اين که بنشينيم و با کلي گويي و بدون ذکر مصاديق از شيوه مديريت استان خرده بگيريم روش عاقلانه اي نيست،هر چند ايراد گرفتن و انتقاد کار ساده ايست. فقط ديکته نانوشته غلط ندارد.

قانون به مقامات ارشد استان اختیار تام داده تا بنا به ضرورت عزل ونصب کنند. آیا طاهايي و ابراهيمي بايد برای انتصاب مدیران در حوزه مدیریت شان، از همه اصولگرایان و خاصه شخص شما نظرسنجی کنند؟سردار، فکر نمی کنید که خواسته ی نابجایي دارید؟

عزل و نصب ها تابع شرايطي است،اما بخش قابل توجهي از اين شرايط را غير از هم طيف و هم فکر بودن، سليقه ولابي و ميزان آشنايي دو طرف از يکديگر تعيين مي کند.طبيعي است که ممکن است شما يا من يا هر فرد ديگري با برخي عزل ونصب هاي صورت گرفته موافق نباشيم؛چون بر اساس سليقه و روش ما نيست،اما حق نداريم مدير را به خاطر يک کار قانوني(عزل ونصب)بدون ذکر حتي يک مورد مصداق تخطئه و خطاکارش قلمداد کنيم.

هر تغییر و عزل و نصبي دليلي دارد؛آیا وزاریی که احمدی نژاد در دولت نهم در صحن مجلس از آنها دفاع کرده بود ، اصولگرا و کارا نبودند که بسياري از آن ها را خود تغییر داد،تا جايي که اين اواخر کابينه از حد نصاب خارج شده بود؟ چرا این نقد را به رئیس دولت وارد نکردید؟چون عزل ونصب در اختيار مدير مربوطه است.

 ادعای شما را مبني بر عدم استفاده از نیروهای اصولگرای توانا و ارزشی از سوی مسئولان استان ، قابل قبول نمي دانيم؛اما مي پذيريم که سليقه ها و روش هاي اصولگرايي شما و مديران استان متفاوت است.اگر شما استاندار مي شديد وکسي غير از ابراهيمي معاون تان مي شد، حتما" عزل و نصب هاي تان به گونه اي ديگر رقم مي خورد و البته آن زمان نيز خود شما مورد انتقاد جماعتي ديگر قرار مي گرفتيد.

3- در جایی عنوان کرده اید که پست های بسیاری در استان به شما پیشنهاد شده است.اگر معتقدید مسئولان استان نتوانسته اند انسجام و اتحادی بین نیروهای اصولگرا ایجاد کنند ، پیشنهاد می کنم برای ساماندهی و انسجام میان نیروهای اصولگرا ، هرچه سریعتر از میان انبوه پست های پیشنهادی ، یکی را انتخاب کنید تا به قول خودتان مانع خدشه وارد شدن به دولت اصولگرا شوید! اگربرنامه براي استان داشتید لطفا پاسخ دهید چرا پست های مختلف پیشنهادی را رد کردید و  دست رد به سینه دولت زدید؟

 خيلي خوب است که آقاي صلاحي به فکر مشکلات مازندران است اما باور کنید که مشکلات و عقب ماندگی مازندران مربوط به همه ادوار است و صرفا به دوره ریاست طاهایی و معاونش بازنمی گردد. با علم به اینکه مازندران عقب ماندگی تاريخي دارد ، آیا این عقب افتادگی باید در عمر کوتاهی که از مدیریت طاهایی و معاونش می گذرد ، برطرف شود؟مشکل اين جاست که عده ای تحول خاص در استان را منوط به راه های یک شبه و یا معجزه می دانند اما مي دانيم که راه میانبر ، افراد را به مقصد نمی رساند ، تحول روندی دارد که باید طی شود و یک شبه به دست نمی آید.

 آقاي صلاحي، گفته ايد پیشنهادهای خود را به مسئولان استان اعلام کرده اید؛ اگر مسئولان استان در راستای اهداف و خواسته های شما گام برمي داشتند آيا بازهم لب به اعتراض می گشوديد؟

4- ايراد شما از نوع اطلاع رسانی معاون سیاسی در خصوص روزنامه اش،نادرست است.تبليغ اين چنيني روندی معمول در مورد معرفي نشريه اي نو و در شرف انتشار است.اگر در پایتخت هستيد طي هفته هاي گذشته تبليغات پرخرج خياباني روزنامه اصولگراي "ملت ما" را حتما" مشاهده کرديد.

البته خيلي خوشحالم که سردار استاندار مازندران نشد،چون نيامده بيان داشت که به تفکيک رسانه اي باور دارد.ايشان بر ابراهيمي خرده گرفتند که از ميان رسانه هاي اصولگرا چرا با مازندنومه که به قول ايشان دوم خردادي است گفت وگو کرده است؟!

 مصاحبه مازندنومه با معاون سیاسی در رابطه با اظهارنظرهای سردار صلاحی ، در حاشیه بازدید هادی ابراهیمی از کانون هموفیلی مازندران بود و جمعی که در آن روز حضور داشتند شهادت می دهند که هادی ابراهیمی به سوالات تنها خبرنگار حاضر در مراسم-که نگارنده اين يادداشت بود- پاسخ داد.

معاون سیاسی استاندار مازندران تنها مقام مسئول است که در دهه های اخیر از کانون هموفیلی استان بازدید کرده و اگر این بازدید تنها در قالب حرف و شعار هم باشد ، قابل ستایش است

ما نمي دانيم که تفکیک رسانه ای در کجای قانون لحاظ شده و سردار بر چه اساس در حیطه اختیارات خود می داند که نسبت به تعامل مسئولان استان با رسانه ها ، ابراز عقیده کند؟

 مازندنومه در راستای اهداف نظام اسلامی و در چارچوب قوانین وزارت ارشاد راه اندازي شده و مجوز فعالیت دارد و بسیاری از اصولگرایان مطرح استان هم مازندنومه را تریبون ثابت خود می دانند.(اگر سردار لازم بداند نام برخي اصولگرايان برجسته استان را که اولويت نخست آن ها براي بيان اظهارات شان همين سايت است،خواهيم گفت.)

 اگر رسانه های همسو و اصولگرا ،در قبال اتهام به اصولگراترین مقامات استان ، عکس العملی نشان ندادند ،مازندنومه به قول شما دوم خردادی که البته ديدگاهي مستقل و حرفه اي دارد نباید در خصوص صحبت های بدون مصداق و غیراصولی شما ، موضع کسانی را که متهم کردید ، جویا می شد؟

اين توضيح هم ضروريست که در جريان انتخابات رياست جمهوري،مازندنومه به جلسات مطبوعاتي شخص آقاي صلاحي-به عنوان رييس ستاد احمدي نژاد در استان- دعوت مي شد و ما اظهارات وي را همان زمان پخش مي کرديم که در آرشيو سايت موجود است.ايا آن زمان ما دوم خردادي نبوديم؟

خوشبختانه اغلب مدیران و مسئولان استان رویکرد مناسبی نسبت به رسانه ها دارند و پاسخگویی به رسانه را که نماینده افکار عمومی است از وظایف خود در راستای اهداف جمهوری اسلامی می دانند و قائل به تفکيک رسانه ها به خوب و بد وخودي وغيرخودي نيستند.

5- خوب است آقاي صلاحي در خلوت خودشان به اين نکته فکر کنند که چرا رئیس ستاد انتخابات احمدی نژاد ، بنا را بر ايجاد اختلاف در جبهه اصولگرایان استان گذاشته و دست به تخریب مديران شناسنامه دار اصولگرا مي زند؟

 با شما هم عقیده ام که کارهای بزرگ با افراد بزرگ و صاحب اندیشه امکان پذیر است و البته معتقدم فرد صاحب اندیشه ، دست به تخریب دیگران نمی زند.

به گمان من،انتخاب نشدن شما به عنوان استاندار مازندران از سوی رئیس دولت ، به خاطر هماهنگ نبودن شما با شتاب و تفکرات احمدی نژاد بوده است.

ايميل نويسنده: (falahi.dargahlo@gmail.com)


  • يکشنبه 7 آذر 1389-0:0

    وقتي استاندار در شروع كارش منكر تغيير در روند بيمار در استان مي شود، وقتي آقاي ابراهيمي از مكتب ايراني كه رهبري آن را مردود دانسته اند صحبت مي كند، وقتي .....

    • پنجشنبه 20 آبان 1389-0:0

      داد وبيداد سردار به خاطر اين است كه هيچ پست مهمي در دولت دهم به او ندادند.او انتظار داشت كه حداقل وزير يا معاون وزير و يا استاندار شود. حال اگر همين امروز به او پست دهند مي شود مدافع به تمام عيار دولت دهم. در دولت دهم اين همه پست داشتي ؟ بس است ديگه ؟ برو بگذار جوانان و يا افراد ديگر بيايند. و هيچ كاري هم براي منطقه نوشهر و چالوس بلاخص كجور محروم نكرديد........

      • يکشنبه 9 آبان 1389-0:0

        مگه اصلاح طلبی جرمه.متاسفم.چرا همش سردار فلان و سردار بهمان.؟مگه حکومت نظامیه؟چرا اینقدر دگم و خشک فکر می کنید.

        • فاضل هوشمندپاسخ به این دیدگاه 0 0
          شنبه 8 آبان 1389-0:0

          من با بسیاری از مواضع سرکار خانم فلاحی موافقم ولی به هیچ وجه با بوجود آوردن فضایی که ناقد نتواند آزادنه و البته از روی انصاف و دین و مروت نقد خودش را بیان کند موافق نیستم.
          کاری که سردار با جمع کردن اصولگرایان در یک شهرستان می کند به صلاح جناح محدود شده آقای احمدی نژاد و مشائی نیست و البته همه طیف های اصولگرایان را هم در بر نمی گیرد. سردار البته لحن سوال تخریبی را بر خلاف منویات رهبری در پیش گرفته و به نوعی وحدت شکنی را برای رسیدن به امیالی در پیش گرفته است.
          من از زاویه اصل نقد آقایان حاکم بر مدیریت استانداری را مصون از خطا و اشتباه نمی بینم و در بسیاری از موارد با سردار صلاحی در مورد نقاط ضعف کارکردی استانداری موافقم و آنها را به خاطر فضای شل و ولی که در مدیریت به وجود آوردند شایسته ملامت و سرزنش می دانم ولی باید آنها را تقویت کرد و راه و چاه و چاره کار را به آنها نشان داد.
          سردار که از دسترسی آسان به استاندار و معاونش برخوردار هشتند فکر نمی کنند تذکرات دوستانه و تلفنی یا حضوری ایشان می توانست فضا را بهتر و دوستانه تر به سمت اهداف ایشان به وجود بیاورد و رسانه ای کردن موضوعات پیش و پا افتاده به ضرر آینده خود سردار تمام شده و حمل بر این می شود که ایشان نگران رقابت آینده خود با آقای طاهایی در انتخابات بعدی مجلس هستند و با این حربه می خواهند از آقای طاهایی امتیاز بگیرند و خواسته و ناخواسته به نفع آقای محسنی اقدام کرده اند؟

          • شنبه 8 آبان 1389-0:0

            مسئولان استان متوجه باشند، ایشان کارهایی میکند که چهره های خدمتگذار استان را مورد هجمه قرار گیرند، حتی از منظر حیثیت هم حاضر است ، حیثیت افراد را خدشه دار کند با دروغ و دغل و از حق الناس هم هراسی ندارد. {کسانی که به پروردگارشان کافر شدند، اعمالشان همچون خاکستری است در برابر وزش تند باد در یک روز طوفانی-سوره ابراهیم-آیه 18}

            • حسین امیریپاسخ به این دیدگاه 0 0
              شنبه 8 آبان 1389-0:0

              اقای صلاحی مسیربیرا هه ای را انتخاب کرده است .رسا نه ای کردن و اتهام زنی به ویزه به مدیر ارشد استان صرفا برای اهداف شخصی و انتخا با تی صو رت می گیرد . ایا ارزش دارد ؟

              • شنبه 8 آبان 1389-0:0

                راستی جناب صلاحی! برادر روحانی اصلاح طلب خودت را فراموش کردی که همیشه قربان صدقه اش میرفتی؟!

                • ولایت مدارپاسخ به این دیدگاه 0 0
                  شنبه 8 آبان 1389-0:0

                  چطور خود را اصولگرا می داند این سردار محترم؟ ... هرکس عمداً وحدت را بشکند ،خلاف شرع کرده است و این تاکید مقام عظمای ولایت است ، که قدرت طلبی آقای صلاحی باعث شده تاکیدات رهبری را هم فراموش کرده است.نصیحت ما به آقای صلاحی این است که قدرت گرفتن نمی ارزد که....جناب سردار!!

                  • شنبه 8 آبان 1389-0:0

                    ...به آقای ابراهیمی ،معاون سیاسی احسنت میگوییم که در برابر ...سکوت میکند...این ... دیگر خریداری ندارد!کمی دورو بر خود را هم ببین!

                    • شنبه 8 آبان 1389-0:0

                      خواهرم آقایان شهامت جواب دادن راندارن با یک مشت اطلاعات غلط شمارا جلو انداخته اند بیشتر دقت وتحلیل کن

                      • پنجشنبه 6 آبان 1389-0:0

                        شاهد
                        به نقطه قابل توجهی اشاره کردید، یادتان است آقای ابراهیمی در همایش های متفاوت به دو دسته بودن اصولگریان اشاره کرد؟ او به درستی می دانست در زمان مانور تبلیغاتی رقبایش با چه ابزاری به تخریبش روی می آورند، امروز سردار سلاحی فردا...
                        جالب است همین منتقدان خودشان به درستی می دانند که در بسیاری از موارد سایه خودشان در پست مدیریتی گماره شدند! برادر ارزشی شما چرا در میدان رقابت مانند سران فتنه تخریب را ابزار تبلیغ خود کرده اید مگر پیرو ولایت نیستید؟ مگر نمی دانید کوچکترین کار اصولگرایان در زیر ذره بین سران فتنه قرار دارد؟ یادتان رفته بعد از موفقیت اصولگرایان در انتخابات دهم ضیافت هایی که تشکیل می شد با صمیمیت در کنار هم می نشستید کمی پند واندرز را ثمره کارتان می کردید، چرا انتقادات را در خلوت سیاسی خود نداشتید که امروز با تیتر شدن رسانه های مجازی فضای وحدت را که مورد تاکید رهبر است را آلوده بازی های برد وباخت سیاسی خود می کنید، خدا رحمت کند استاد مطهری را که می فرمودند: قطاری که در حرکت است همه به سویش سنگ پرتاب می کنند تا متوقف شود، ابراهیمی در حال کارکردن است، انتظار می رود نقطه دید منتقدان به سوی برخی مسئولانی معطوف شود که به صورت باری به هرجهت در استان فعالیت می کنند واین افراد برخلاف میل مسئولان ارشد استان از سوی نمایندگان مجلس به مسند ریاست تکیه زدند.

                        • چهارشنبه 5 آبان 1389-0:0

                          برام جالب بود که خبرنگاري زن در مازندران در نقد اظهارات يک سردار و مسئول مطلب می نویسد.ما در گيلان چنين فضای بازی را نداریم.قدر بدانید.

                          • چهارشنبه 5 آبان 1389-0:0

                            مطلب خوبی بود.پر مغز و منطقي.امیدوارم آقايان منتقد بيش از اين به فکر نقد وبه قول نویسنده تخریب نباشند و به فکر آبادانی این سامان باشند.

                            • چهارشنبه 5 آبان 1389-0:0

                              خانم فلاحي لطفاشه گزارشا ره اتا كمه خلاصه هاكن

                              • یك مستضعف ازساریپاسخ به این دیدگاه 0 0
                                چهارشنبه 5 آبان 1389-0:0

                                اقایان وقتی كم میارن اصولگرا واصلاح طلب میكنن اقای صلاحی وطاهایی فرقی ندارندشما چرا خانم فلاحی عزیز قاطی این مسائل میشوین حیف نیست دنبال جنگ های زرگری میروید

                                • چهارشنبه 5 آبان 1389-0:0

                                  بالاخره نفهمیدیم منظورتون چیه که اصرار دارین جناب ابراهیمی را در میانه مطرح کنید ؟ بغض عمر هست یا حب علی ؟ در گذشته اعاظم برای حضور در اذهان حتی حق التحریر هم میدادند....دور باد از شما...


                                  ©2013 APG.ir