تعداد بازدید: 2308

توصیه به دیگران 1

شنبه 8 آبان 1389-12:23

نماينده قائم شهر:با واردات مرکبات و برنج برخورد کنيد

علي ادياني راد گفت:مازندران در حوزه کشاورزی نیاز به تخصیص اعتبار دارد که با آهنگ فعلی و اعتبارات موجود ره به جایی نخواهیم برد-آقاي معاون رييس جمهوري بايد بودجه خشکسالی مربوط به استان مازندران را به مسئولان ابلاغ کند-وزير نيرو در تعرفه بهای برق مازندران تجدید نظر کند.


روز پنجم آبان ماه دکتر علي ادياني راد-نماينده مردم قائم شهر،سوادکوه،کياکلا وجويبار در مجلس- نطق پيش از دستور خود را در صحن مجلس به مدت 5 دقيقه ايراد کرد.

به گزارش رسيده از دفتر دکتر ادياني به مازندنومه،اين نماينده مجلس اظهار داشت:استان مازندران به عنوان پایتخت کشاورزی ایران جهت توسعه متوازن در حوزه کشاورزی نیاز به تخصیص اعتبار لازم از سوی مسئولان کشور و اجرای دقیق مصوبات سفر اول و دوم دولت محترم در بخش کشاورزی مازندران است و با آهنگ فعلی و اعتبارات موجود ره به جایی نخواهیم برد.

ادياني در ادامه به معاونت محترم برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور تذکر داد که در اسرع وقت بودجه خشکسالی مربوط به استان مازندران را به مسئولان ذیربط ابلاغ نموده و نسبت به پرداخت سهم مرحله دوم بودجه خشکسالی سال گذشته نیز اقدام کند..

نماينده قائم شهر وجويبار و سوادکوه و کياکلا افزود:خرید ارزان شیر از دامداران و تولیدکنندگان شیر توسط صنایع لبنی موجب یأس دامداران شده است.

وي از وزرای جهادکشاورزی، بازرگانی و صنایع و معادن خواست نسبت به حمایت جدی از تولیدکنندگان شیر، اقدام کنند.

عضو کميسيون انرژي افزود: افزایش بی رویه و غیرمنتظره قیمت کود و برخی از نهاده های کشاورزی، نارضایتی کشاورزان را به دنبال داشته  و ضروری است که معاونت محترم برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور برابر قانون نسبت به پرداخت یارانه های مربوط اقدام کند.

اين نماينده از وزرای جهاد کشاورزی و بازرگانی خواست تا با ایجاد تعامل منطقی بین وزارتین، با جدیت کامل ماده 16 قانون افزایش بهره وری کشاورزی را در خصوص مدیریت واردات را اجرا کرده و با هرگونه واردات غیرضرور بالاخص واردات مرکبات و برنج به شدت برخورد کنند.

وي افزود: برابر آمار رسمی تولیدات مرکبات و برنج در داخل کشور در سال زراعی جدید، کشور نیازی به واردات مرکبات و برنج و توزیع برنج و مرکبات وارداتی در فصل برداشت و فروش ندارد.

ادياني در پايان از وزیر نیرو خواست تا نسبت به تعرفه بهای برق در مازندران تجدید نظر کرده و تعرفه برق در استان در مقیاس مناطق گرمسیری محاسبه شود.


  • مازیار مازندرانیپاسخ به این دیدگاه 0 0
    چهارشنبه 12 آبان 1389-0:0

    کشاورز مقروض به دنیا می آید و مقروض از دنیا می رود.
    قیمت کود،سم سه سال است که چندین برابر شده است هرساله برنج و مرکبات به مقدار زیاد وارد میشود. تازه الان تمام کشاورزان برنجشان را فروخته اند و برنج دست تاجران و انبار داران است و طبق معمول بعد از این ماه قیمت برنج بالا می رود.
    ایشان تا حالا کجا بوده اند؟! انتخابات نزدیکه
    اصلا خبری از وضعیت مازندران دارند؟!

    • يکشنبه 9 آبان 1389-0:0

      حل شد ! مشكل مازندران حل شد . ديگه كشاورزان به نون و نوايي مي رسند .


      ©2013 APG.ir