تعداد بازدید: 2879

توصیه به دیگران 1

شنبه 8 آبان 1389-12:41

معاون وزیر که نمی تواند برق وصل کند!

اولین واحد تولیدی که بسیار بزرگ و زیبا به چشم می آمد شرکت آرین سینا بود که در همان بدو ورود 2 گوسفند به میمنت ورود معاون وزیر ذبح شد-دکتر شجاعی اعتراض کرد اما احمدی گفت : شما حرف غیر کارشناسی می زنید!-اگر خیلی اعتراض کنيد و حرف بزنید همین 250 میلیون تومان را هم نمی دهم!(گزارش خواندني مازندنومه از سفر پرحاشيه معاون وزیر صنایع و معادن به مازندران)


صبح پنج شنبه گذشته خدامراد احمدی-معاون وزیر صنایع و معادن و مدیر عامل صنایع کوچک کشور- برای بازدید از واحدهای تولیدی مستقر در شهرک های صنعتی و بررسی مشکلات این واحدها وارد مرکز استان مازندران شد.در جریان این سفر دکتر شجاعی و مهندس یوسف نژاد نمایندگان مردم ساری در مجلس،مهندس گوهردهی مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی مازندران،زارعی فرماندار ساری وجمعی از مسولان وی را همراهی می کردند.گزارش خبرنگار ما-خانم ربابه حسين پور- را از حاشيه هاي اين سفر جنجال برانگيز بخوانيد.

----------------------

 *ساعت 10 صبح وقتی جلوی در ورودی شرکت شهرک های صنعتی از تاکسی پیاده شدیم، عده ای از همکاران خبرنگار را دیدیم که به گمان مان منتظر خودرویی برای رفتن به محل بازدید بودند.با راهنمایی یکی ازپرسنل شرکت سوار خودروی ون شدیم اما با کمال تعجب همکاران خبرنگارمان نیامدند.

 نزدیک شهرک شماره 1 ساری مسئول روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی از ما خواست سوار خودروی آنها که ون جهاد بود شویم تا خودروی ما به دنبال خبرنگاران مقابل شرکت برود.

با تعجب جریان را پرسیدیم. متوجه شدیم چند تن از خبرنگاران به دلیل ممانعت مسول حراست شرکت شهرک ها از ورودشان به محل استقرار معاون وزیر-که براي صرف صبحانه رفته بود-قهر کرده و بقیه خبرنگاران را هم با خود در این اعتراض همراه کردند.

  وقتی معاون وزیر از شرکت خارج شد خبرنگاران اعتراض خود را اعلام کردند که ظاهرا اعتراض شان به جایی نرسید و آنان از پوشش خبری صرف نظر کردند و متعاقب آن جريان به استانداری اطلاع داده شد و استانداری نیز از روابط عمومی شرکت شهرک ها پاسخ خواست.

 اولین بازدید احمدی از شهرک شماره 1 ساری بود.در این بازدید وی وارد یکی از واحدهای تولیدی شد که آلایندگی آن موجب انتشار بوی بسیار بدی در محوطه شهرک شده بود .او در همانجا دستور داد اسامی واحدهای تولیدی آلاینده به سازمان صنایع و معادن و اداره کل حفاظت محیط زیست استان اعلام شود تا با همکاری استاندار و معاونش تکلیف این واحدها مشخص شود.

 در ادامه وی عازم شهرک شماره 2 شد.اولین واحد تولیدی که بسیار بزرگ و زیبا به چشم می آمد شرکت آرین سینا بود که در همان بدو ورود 2 گوسفند به میمنت ورود معاون وزیر و هیات همراه ذبح شد.

  مقابل آرین سینا که عمدتا واحدهای تولیدی در این منطقه مستقر شده بودند،باز گوسفند نگون بخت دیگری بودند که قربانی قدوم جناب معاون و همراهان شدند و چند متری جلوتر هم بازدید کنندگان پذیرایی شدند.

 حین بازدید،سروصدای خانمی توجه همه را به خود جلب کرد!گمان کردیم یکی از کارگران است که حقوق معوقه اش را از کار فرما نگرفته، اما وی خود  کارفرمایی بود که علاوه بر اینکه سرپرست خانوار بود 5 خانواده دیگر را هم تحت پوشش داشت و از کمبود امکانات گله مند بود.این زن جسور که به تنهایی کارهای خدماتی اولیه واحد تولیدیش ( طراحی بتونی) را انجام داده بود از معاون وزیر تقاضای مساعدت داشت.

  هنوز چند قدمی نرفته بودیم که گوسفند دیگری سر بریده شد!متوجه نشديم بعد از ذبح، این گوسفندان توسط چه کسانی کباب و مصرف خواهد شد!اما انصافا کارفرمایان شهرک شماره 2 ساری سنگ تمام گذاشتند!

  بازدید از ناحیه صنعتی گهرباران ساری آخرین مقصد جناب معاون وزیر بود که از راه میانبر و داخل روستای سوته و عبور از میان دشت های هموار این مسیر صورت گرفت. جالب تر از همه کاروان همراه خودرو معاون وزیر بود که به 15 الی 20 خودرو می رسید و جز خودرو جناب معاون که ون هتل سالار دره بود و خودرو خبرنگاران بیچاره که ون زهوار در رفته جهاد بود، بقیه خودروها مدل بالا و متعلق به صاحبان واحدهای تولیدی و نیز خودروهای پلاک قرمز بود.

  بازديد از ناحیه صنعتی گهرباران که محرومیت از سر و رویش می بارید و فقط 4 واحد تولیدی کج دار و مریض فعال بودند،حاشیه های جالبی داشت.

مشکل بزرگ این ناحیه از قول صاحبان واحدهای تولیدی ،فقدان سپتینگ یا تصفیه خانه صنعتی عنوان شد که از همانجا جناب احمدی طی تماس تلفنی دستورکشیدن چکی به مبلغ 250 میلیون تومان به حساب شرکت شهرک ها مخصوص هزینه برای تصفیه خانه و ایجاد زیرساختها در ناحیه صنعتی گهربارن را داد و اعلام کرد این مبلغ صبح شنبه باید در حساب شرکت شهرک های مازندران باشد و زمانی هزینه شود که 60 درصد واحدها در این ناحیه مستقر شوند.

  این دستور گرچه با صلوات همراه شد اما دکتر شجاعی اعتراض کرد که سپتینگ قبل از استقرار واحدها ایجاد شود تا انگیزه ای یرای سرمایه گذاران باشد اما احمدی خطاب به شجاعی گفت : شما حرف غیر کارشناسی می زنید و می خواهید من قولی بدهم که نمی دهم چون قانونی نیست.

شجاعی نیز اصرار کرد چون این منطقه محروم است، مساعدت کنید وگرنه همین 4 واحد هم تعطیل می شود که باز معاون وزیر مصرانه پاسخ داد اگر 4 واحد موجود تعطیل شود ممکن است توجیه اقتصادی بیشتری داشته باشد تا سپتینگ ایجاد شود .

 این مناظره همچنان ادامه داشت و تعدادی از سرمایه گذاران که از امکانات موجود در این ناحیه ناراضی و گله مند بودند هم وارد بحث شدند که ناگهان احمدی خطاب به یکی از سرمایه گذاران گفت:اگر خیلی اعتراض کنيد و حرف بزنید همین 250 میلیون تومان را هم نمی دهم.

  یوسف نژاد که سعی در آرام کردن جو داشت روی حرف های جناب معاون صحه گذاشت و گفت:هر وقت60 درصد واحدها مستقر شدند آن وقت سپتینگ را اجرا می کنیم.

  در پایان موضوع ختم به خیر شد و معاون وزیر رو به گوهردهی کرد و گفت:من این 250 میلیون را به شما می دهم تا مشکلات پل،جاده ورودی،آب ،برق و خدمات زیربنایی را انجام دهید و پکیج کوچک و سپتینگ کوچکی که توجیه اقتصادی داشته باشد و در ضوابط ما بگنجد را ایجاد کنید، ولی اگر در ضوابط ما نگنجید اعلام می کنیم به خدا نتوانستیم! با این حرف، شجاعی و دیگر معترضان آرام شدند و آن را قبول کردند.

  یکی از سرمایه گذاران ناحیه صنعتی گهرباران از قطعی مکرر برق و وارد آمدن خسارات به معاون وزیر گله کرد.این موضوع با واکنش یوسف نژاد همراه شد که «این مشکل محلی است، معاون وزیر که نمی تواند برق وصل کند این عرضه من نماینده ،جناب فرماندار،استاندار ودیگران را می رساند!»

 در پایان یکی دیگر از کارخانه داران شروع به طرح مساله و مشکل کرد که یوسف نژاد باز واکنش نشان داد اما جناب احمدی اجازه داد تا وی به بیان مشکلش بپردازد.احمدي  بعد از شنیدن حرفهایش گفت:شما حرف های بی خودی می زنید و شلوغ می کنید ،بنده از طریق صندوق ضمانت صنایع کوچک برای صنعتگرانی که در مناطق محروم فعالیت کنند 50 درصد وثیقه را تقبل می کنم که البته این لطف من نیست وظیفه بنده است اما اگر شما در این مورد مشکل دارید حتما خلافی کرده اید.

 در این میان یوسف نژاد باز میانجی شد و با عذرخواهی از این صنعتگر خطاب به معاون وزیر گفت :شما ایده دهید و مشوق هایی را در نظر بگیرید تا سرمایه گذاران تشویق شوند.احمدی هم تخفیف 50 درصدی و تقسیط 42 ماهه در خرید زمین،ضمانت 50 درصدی تسهیلات و ارائه وام به واحدهای موجود با بهره کم در قالب کمک های فنی و اعتباری را به عنوان مشوق هایی برای صنعتگر ان اعلام کرد.

 پایان بخش این بازدید هم صرف ناهار در رستوران حاج حسن و برگزاری جلسه تخصصی در شرکت شهرک ها بود.


  • دوشنبه 10 آبان 1389-0:0

    بله،ما هم می دانیم که معاون وزیر نمی تواند برق وصل کند،او حتی نمی تواند یک لامپ را تعویض کند!

    • يکشنبه 9 آبان 1389-0:0

      زيبا ومتفاوت.مرسي

      • يکشنبه 9 آبان 1389-0:0

        گزارش خوبی بود.بر خلاف بیشتر رسانه های استان که انفعالی نسبت به قضیه برخورد کردند خانم حسین پور حرفه ای به قضایا اشاره کردند.با سپاس ازشما

        • شنبه 8 آبان 1389-0:0

          اما مازرونیها درطول تاریخ بجای احقاق حقوق شه متاسفانه شماره ور نخره ببخشید روم به دیفار ای ببخشیددواره روم به دیفار گلاب به روتان پاچه خواربیمی گسفن زبون بسه چه گناهی داشته که کس وسه قربونی کندنی که وه طلبکار بیه نا شماهمین وسه هسه که گنه مازرون انگورممیج نوونه


          ©2013 APG.ir