تعداد بازدید: 3827

توصیه به دیگران 69

دوشنبه 10 آبان 1389-8:22

باید قدرش را دانست

تولد نهم؛يادداشت اختصاصي لطف الله آجدانی، مدرس دانشگاه و روزنامه نگار:به اعتبار شناخت و تجربه های خود در حوزه ی مطبوعات و رسانه های کشوری و بین المللی، به صراحت می گویم که مازندنومه چیز دیگری است.     


مازندنومه:لطف الله آجداني را علاقه مندان به تاريخ به ويژه تاريخ مشروطه مي شناسند. او اهل آمل است و در يک سال گذشته چندين يادداشت او در مازندنومه منتشر شد.از سوابق آقاي آجداني مي توان به مدیر مسئول ماهنامه سیاسی، اجتماعی و فرهنگی دریچه با گستره انتشار در سطح کشور، همکاری با ده ها خبرگزاری و مطبوعات کشوری و بین المللی با انتشار بیش از 80 مقاله،نقد و مصاحبه،نامزد بهترین نویسنده مطبوعات کشوری در نهمین و سیزدهمین جشنواره مطبوعات کشور  و برگزیده بهترین نویسنده و منتقد سیاسی کشور در دومین جشنواره مطبوعات اشاره کرد.به بهانه تولد نهم جناب لطف الله آجداني يادداشتي براي ما ارسال کرده است.ضمن سپاس از ايشان مطلب رسيده از نظرتان مي گذرد.

--------------------------

با تبریک نهمین سالگرد تولد و زندگی خبرگزاری مازندنومه و ضمن احترام به همه ی مطبوعات محلی و رسانه های مجازی در مازندران، که هر یک با درجات متفاوتی از سطح کمی و کیفی، از اهمیت و نقش ارزنده ای در حوزه ی رسانه ای برخوردار هستند.

به اعتبار شناخت و تجربه های خود در حوزه ی مطبوعات و رسانه های کشوری و بین المللی از یک سو و به اعتبار کارنامه و دستاوردهای رسانه ای مازندنومه از سوی دیگر، به صراحت می گویم که مازندنومه چیز دیگری است.

 مازندنومه را به رغم برخی ضعف ها و انتقادات احتمالا وارد بر آن، بسیار می پسندم و در میان همتایان شمالی اش، در بسیاری از جهات برتر می بینم،زيرا:

 مازندنومه تاکنون نشان داده مستقل و معتدل است. از افراط گری ها و انحصارطلبی های سیاسی دور است. معقول و معتدل و واقع گرایانه می کوشد تا خود را به متن واقعیت ها، آن گونه که هست – نه آن گونه که دوست داریم باشد- نزدیک کند. آرمانگرا نیز هست، اما آرمان ها ، بایدها، خواسته ها و اهدافش را به مخاطبانش تحمیل نمی کند.  

مازندنومه با مخاطبانش صادق است. خود را به فضا سازی های کاذب و مخرب رسانه ای آلوده نکرده است. بازار مکاره راه نینداخته است. شفاف است و آب را گل آلود نمی کند تا ماهی بگیرد.از آن چه که می تواند و ممکن است در اعتلای آگاهی و تنویر افکار و اصلاح رفتارهای سیاسی، اجتماعی و فرهنگی سهم و نقشی داشته باشد، فارغ از جزمیت های خرد ستیز و معرفت آزار، بهره می گیرد و به مخاطبانش بهره می رساند.امکان فرصت دهی  سالم برای دیگران و جامعه را بر امکان فرصت طلبی های ناسالم برای خود، ترجیح می دهد.

 مازندنومه با شجاعت به اندیشه ی آزادی و آزادی اندیشه در یک چهارچوب معقول و معتدل وفادار است. از ظرفیت بالایی در بهره گیری از اندیشه ها و دیدگاه های مختلف و مخالف برخوردار است. برای گفتمان و نقد و نظر صاحبان اندیشه و قلم و نیز افکار عمومی  احترام قایل است. نسبت به فضیلت قلم و اندیشه و فرهنگ وجامعه و مردم احساس مسئولیت می کند و در یک جمله: مازند نومه خودفروشی نمی کند. پس باید قدرش را دانست و ارجش نهاد.


  • دوست صمیمی شماپاسخ به این دیدگاه 0 0
    پنجشنبه 4 فروردين 1390-0:0

    آقای آجدانی براتون آرزوی روزافزون را از خدا خواهانم وامیدوارم نسل جوان کشورمون از استادانی چون شما کمک گرفته وبرای پیشرفت خود وجامعه استفاده کنند

    • مهران مازنی پاسخ به این دیدگاه 0 0
      يکشنبه 16 آبان 1389-0:0

      استاد آجودانی ، دمت گرم و نفست شاد ،

      مازند نومه شاید بهترین سایت محلی باشد و لی برای بهترین شدن در کشور راه درازی دارد که همه باید حمایت کنند .اما از شما توقع می رود کمی نقد فنی کنید تا ما شاهد رشد روزافزون سایت باشیم. با تشکر.

      • سه شنبه 11 آبان 1389-0:0

        حضور استلدانی چون استاد آجودانی که از مفاخر علمی و فرهنگی مازندران در کشور هستند در مازند نومه دلیل خوبی بر برتری مازندنومه نسبت به سایر رسانه های مجازی مازندران است. به مازند نومه خسته نباشید میگم.

        • دوشنبه 10 آبان 1389-0:0

          با آقای اجدانی موافقم که باید قدر این سایت ها را دانست.واقعا نشریات محلی چیزی برای گفتن ندارند.

          • دانشجوی تاریخپاسخ به این دیدگاه 0 0
            دوشنبه 10 آبان 1389-0:0

            سلام بر استاد آجدانی.از نوشته های شما در نشریات کشوری و همین سایت استفاده می کنیم.پایدار باشید


            ©2013 APG.ir