تعداد بازدید: 2954

توصیه به دیگران 2

دوشنبه 10 آبان 1389-8:25

صدای به حاشیه رانده شدگان باشید

تولد نهم؛يادداشت اختصاصي دکتر علي کريمي مله،عضو هيئت علمي دانشگاه مازندران: صدای ناصرین و منصورون گروه حاکم از هر کوی و برزن از رسانه ملی تا سایت های مورد حمایت آنها شنیده می شود لااقل سعی کنید بیشتر از گذشته صدای به حاشیه رانده شدگان باشید.


مازندنومه:دکتر علي کريمي مله را اهالي رسانه در مازندران مي شناسند.او زماني در دوره اصلاحات معاون سياسي و امنيتي استاندار مازندران بود و اکنون در دانشگاه مازندران علوم سياسي تدريس مي کند و عضو هيئت علمي بزرگ ترين دانشگاه مازندران است.دکتر کريمي مله پايه گذار رشته علوم سياسي در اين دانشگاه و چهره اي مقبول و دوست داشتني در ميان فعالان سياسي و اهل رسانه است.يادداشت زير را جناب دکتر علي کريمي مله به بهانه تولد نهم مازندنومه براي ما ارسال کرده که از ايشان سپاسگزاريم.

-------------------------------

نهمين سالروز حضور مازندنومه را در جمع رسانه های مجازی محلی شادباش می گویم. از خوانندگان موسمی این سایت هستم. به رسم سنت ایرانی در جشن تولد سخن از تبریک وشادمانی است و فرهنگ غنی و پرپیشینه ایرانی و آداب نافذ و متعالی اسلامی سزاوار نمی داند که در سالگشت ولادت مجازی گویه ای نگاشته و گزاره ای بیان شود که اسباب کدورت شود.

 همین که عرصه ای فراهم گردید که صاحبان نظر و ارباب خبر و تحلیل، منویات و دیدگاه های خود را طرح می کنند اقدامی درخور قدرداني است.

مخصوصا" در فضا و موقعیتی که نگاشتن در فضای مجازی همانند فضای واقعی دشواری ای به اندازه حرکت بر لبه شمشیر به همراه دارد و کوچکترین زاویه ای از اصول تنگ سلیقه ای جریان حاکم، آدمیان را در صف سرباز خط مقدم صهیونیسم منفور قرار می دهد!

 تلاش برای نمایش نقش رسانه مستقل درخور تحسین است،بنابراین مذاق شما گرامیان را تلخ نمی کنم و به رسم ادب چند پیشنهاد می دهم:

1- برای مراعات ابعاد زیبایی شناختی سایت هر از چند گاهی با حفظ لوگو، تغییراتی هم در ظاهر و هم محتوای آن بدهید. از ترکیب رنگها و ترتیب قرار گرفتن مطالب گرفته تا افزودن برخی موضوعات، طراحی برخی پرسش های اساسی و مبتلا به ایران و مازندران

 2- آنچه می تواند مرز ممیز سایت مازندنومه از سایر سایت های خبری ملی یا محلی باشد توجه به موضوعاتی است که احیاناٌ در دایره توجه دیگران قرار نمی گیرد.

تحلیل فرهنگ عمومی، اجتماعی و سیاسی مازندران، تاریخ تحلیلی و انتقادی مازندران و نسبت آن با تاریخ ایران، مشاهیر شناسی یا شخصیت شناسی مازندرانی ها در ادوار مختلف تاریخ ایران، تحلیل عمیق و علمی فرهنگ و منش مازنی ها و، مسئله شناسی مازندران و ایران و بسیاری مسائل مهم و ناگفته دیگر

 3- پیشنهاد موضوعات مهم کارشناسی روز و دعوت از صاحب نظران با دیدگاه های متفاوت تا قدرت انتخاب مخاطبان از این راه افزایش یابد.

 4- تلاش برای حفظ استقلال و ایفای وظیفه حرفه ای رسانه ای و گشایش روزنه هایی هر چند محدود برای منتقدان سیاست های جاری.

 در یک جمله می توان گفت که صدای ناصرین و منصورون گروه حاکم از هر کوی و برزن از رسانه ملی تا سایت های مورد حمایت آنها شنیده می شود لااقل سعی کنید بیشتر از گذشته صدای به حاشیه رانده شدگان باشید.

 می توان شیوه هایی را به کار بست که به حاشیه رانده شدگان شناسایی شوند، به سخن درآیند و ارزیابی اشان از شرایط را بیان کنند. این کار مستلزم پرداخت هزینه است اما به فوایدش می ارزد.

 از درگاه خداوند منان و از صمیم قلب برای یکایک دست اندرکاران مازندنومه نیک روزی مسئلت می نمایم.


  • سه شنبه 11 آبان 1389-0:0

    سلام ودرود بر استاد بی بدیل اخلاق و معرفت جناب دکتر کریمی که بدون تملق دوستش دارم.به امید آنکه روزی به جایگاه حقیقی خود دست یابد.
    حامد رهی از شاگردان استاد در دانشگاه مازندران.

    • سه شنبه 11 آبان 1389-0:0

      آقاي دكتر علي كريمي مله يك استثنا در تربيت و ادب و نزاكت و فرهنگ و دانش دوستيست. واقعا كاش در عرصه سياست ما اينان رشد مي كردند

      • دوشنبه 10 آبان 1389-0:0

        آقای دکتر کریمی عزیز : بنده عاشق متانت شما هستم، سرافراز باشید

        • دوشنبه 10 آبان 1389-0:0

          be nazare man mazandnume ta hadi sedaye khamushane jame ra monakes mikonad.nemuneash khode shoma aghaye doctor.tavalod mobarak.

          • فارغ التحصيل از دانشگاه مازندرانپاسخ به این دیدگاه 0 0
            دوشنبه 10 آبان 1389-0:0

            دكتر كريمي دوست داريم


            ©2013 APG.ir