تعداد بازدید: 4645

توصیه به دیگران 2

دوشنبه 17 آبان 1389-9:43

ازدواج=طلاق

امام جمعه بابل گفت:بعضی از برادران سر دفتر ازدواج و طلاق اظهار نگرانی کردندکه آمار ازدواج و طلاق در حال برابری است و سطح ازدواج در جامعه رو به کاهش است.


بر اساس گزارش رسيده از دفتر امام جمعه بابل به مازندنومه،حجت الاسلام شيخ حسن روحاني به مناسبت روز ازدواج گفت:جوانان ما مشکلات زیادی برای ازدواج دارند و متاسفانه سنین پسران و دختران  ما برای ازدواج بالا رفته است.

وي افزود: بعضی از برادران سر دفتر ازدواج و طلاق اظهار نگرانی کردند که آمار ازدواج و طلاق در حال برابری است و سطح ازدواج در جامعه رو به کاهش است.

 رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بابل ادامه داد : به موارد زیادی برخورد کردم افرادی موجه به خواستگاری دختران شان آمدند و آنها به بهانه های مختلف آنها را رد کردند چون توانایی برای تهیه جهیزیه فرزند دخترشان نداشتند.

وي افزود:بگردید و ببینید کدام پسر و دختر هستند که دارای مشکل برای ازدواج هستند و به آنها کمک کنيد،چرا که اینها برکت آفرین است.

روحاني تصريح کرد:برای خواستگاری حضرت زهرا(س) کسانی آمدند که سرمایه آنها ده ها و صدها برابر سرمایه امیرمومنین (ع) بود، همانهایی که اگر برای خواستگاری دختر ما می آمدند برای آنها غش می کردیم و آغوش مان را باز می کردیم که چه آدم پولداری برای خواستگاری دختر ما آمده است!

 امام جمعه بابل افزود: هر کدام از آنها آمدند و پیامبر(ص) تاملی کرد و حضرت زهرای مرضیه (س)آن ها را نپسندید،چون محور در ازدواج هم شانی است و خداوند متعال بر روی زمین یک هم شانی برای او قرار داد و آن مولای ما امیرمومنین(ع) است .

روحاني گفت:بارها دیده شده برای دختر متدین جوان پسر فاسدی آمد که البته موقعیت مالی خوبی داشت. بعد پدر و مادر تحقیق کردند، وقتی موضوع لا ابالی گری پسر را فهمیدند گفتند که اشکال ندارد بعدها خوب می شود. اما دیده شده که آن دختر در زندگی از این بی قید و بندی و عدم پای بندی به امور دینی زجر می کشد.

وي ادامه داد:کرارا بعضی از خواهران با نامه و یا تلفن  به من اطلاع دادند که ما چه کاری بکنیم ؟ چرا که شوهری داريم که از دین چیزی نمی فهمد و حدود الهی را  رعایت  نمی کند.

امام جمعه بابل تاکيد کرد: پدران و مادرانی که امروز برای ازدواج فرزندان سخت گیری می کنند ببینند که آن وقت که ازدواج می کردند  چه چیزی از نظر مالی داشتند؟ از زبان بسیاری از همین پدران و مادران شنیدم که وقتی ازدواج کردند مقداری وسایل ساده بیشتر نداشتند.


  • گلون کتی کلاییپاسخ به این دیدگاه 0 0
    چهارشنبه 19 آبان 1389-0:0

    من فکر می کنم اگر همه یا بعضی ها به توصیه آقای روحانی عمل کنند میزان طلاق از همین هم بیشتر می شود. من یک دلیل ساده از متن سخن ایشان استنباط می کنم : معیار ایشان برای تشکیل خانوده حضرت علی(ع) و فاطمه (س) است. من نمی دانم خود ایشان چه قدر به این گفته خود اعتقاد و علم دارند. اعتقاد یک چیز است و علم و دانش چیز دیگر. اما من به نوبه خود از ازدواج این دو اسوه شیعه تفسیری دارم که مبتنی است بر واقعیت دوره مورد نظر. دوره ای که تعصب قومی و قبیله ای و خونی همه روابط را تحت تاثیر قرار میداد. طبیعی است که در این فضا حضرت محمد دخترش را به کسی بدهد که با او قوم و خویش است و مهمتر این که خود بزرگش کرده و لابد برای واگذاری رسالتش تعلیمش داده است. اما در روزگار ما، حتی در جامعه نسبتا سنتی مانند بابل و نظیر آن، افراد و بخصوص جوانان در خواب و در رفتار روزمره خود در خیابانهای مدرن ترین شهرهای جهان نفس می کشد. از این افراد نمی توان انتظار داشت که...و اگر چنین کنیم و با لطایف الحیل به کسی نمی خواهد و یا مناسبش نیست شوهرش دهیم یا زن بگیریم بدیهی است که میزان طلاق به حدی می رسد که آقای روحانی احساس تکلیف کرده و هشدار می دهد.

    • دوشنبه 17 آبان 1389-0:0

      با تشكر از ديدگاه باز امام جمعه بابل، برايمان جاي سوال است آيا شما خود دختري دم بخت داريد؟ آيا نظر فرزندتان را براي ازدواج ارزيابي كرده ايد وآيا چه ميزان خواسته هايش مطابق موازين اسلام ومد روز بوده است.
      جالب است كه اگر بخواهيد تنها يك دهم خواسته هاي يك دختر امروزي را در فراهم كردن جهيزيه براورده كنيد حداقل سه ميليون اعتبار نياز دارد در حاليكه وام دوميليوني افزايش يافته است اين پدر ومادر كارگر ويا اندك كارمندي چگونه مي تواند از عهده اين بار كمر شكن برآيد!
      كسي نمي خواهد چوب لاي چرخ موقيت مناسب ازدواج وبستر سازي هاي شما مسئولان در امر ازدواج بگذارد ولي بايد منصفانه برخورد كرد.
      تضمين چه امنيتي را براي اشتغال زايي جوانان به ويژه مردان فراهم كرديد كه بيكاري فصلي وموقتي ويا به دليل شركتي بودن اخراج نشوند وزندگي به ناكجا آباد كشيده نشود.بيايد پاسخ اين سوالات را شفا كنيد.

      • شهروندي از بابلپاسخ به این دیدگاه 0 0
        دوشنبه 17 آبان 1389-0:0

        سالها مردم ازتريبونهاي مختلف موعظه هاي شما را شنيدند وبدان عمل كردند واقعا نقش علما ومسولين در اين مشكلات چيست حال اگر ما فرزند برومند ايت الله روحاني را دراستان نداشتيم چه اتفاقي مي افتاد


        ©2013 APG.ir