تعداد بازدید: 3943

توصیه به دیگران 4

چهارشنبه 19 آبان 1389-12:5

بچه ها خسته نباشيد!

مگر صخره های مرمرین قله زیبا و منحصر به فردی چون شاهدژ جای نوشتن جملاتي مثل"بچه ها خسته نباشيد" است!؟(ويرايش دوم)


 ارسال عکس بالا که در وبلاگ سادوا انتشار يافته،از طريق يکي از کابران براي مازندنومه،ارسال شده است.

اين مخاطب در مطلبي آورده:

می خواستم برای این تصویر بنویسم : " با تاسف و بدون شرح " که دیدم اگر توضیحی ننویسم خود نیز در این کار ضد فرهنگی شریک هستم .

 اعضای کوهنوردان روستاهای بالاده - قلعه و پایین ده مراتب اعتراض شدید خود را نسبت به این کار و تخریب چهره زیبای شاهدژ اعلام می دارند .

متاسفانه بعضی از افراد هنوز نمی دانند که قله شاهدژ در پارک ملی کیاسر ( شاه دژ ) واقع شده و به ثبت میراث طبیعی ایران و دنیا رسیده و " پارک ملی  " از بالاترین درجه اهمیت زیست محیطی برخوردار بوده و چنین تخریب هایی در آن جرم محسوب شده و پیگرد قانونی دارد .

 جدای از آن مگر صخره های مرمرین قله زیبا و منحصر به فردی چون شاهدژ جای نوشتن چنین چیزهایی است ؟

شاید این کار ضد فرهنگی باعث تشویق و تحریک دیگران شود و آنان نیز به شعار نویسی روی آوردند .

 در طول سال های درازی که کوهنوردان به شاهدژ صعود می کنند هرگز چنین چیزی مشاهده نشده است . امیدواریم آخرین آن باشد .


  • پنجشنبه 20 آبان 1389-0:0

    از اینکه اینگونه ناجوانمردانه ارایی ها را مورد بی مهری قرار میدهید بسیار متاسفیم.
    اشتباه یک جوان خام را به حساب ارایی ها نگذارید ،حاضران دیدند که بچه های سفید کوه اراء همگی ناراحت شدند که چگونه یک فرد به خود اجازه چنین کاری را داد و در ادامه مسیر وی را سرزنش کردند . گرچه ایشان به اشتباه خود واقف بود اما چه سود که که کار از کار گذشته بود. ،از طرفی به اقرار مدیر محترم وبلاگ سادوا ،تا یکدست شدن گروه سادوا مشکلات زیادی را متحمل شدند و افرادی از این گروه کنار رفتند و این باعث نخواهد شد که بگوئیم بچه های فلان جا ،فلان و بهمانند که مطمئنا در میانشان فلان و بهمانی وجود داردو نیازی نیست که اینگونه مسائل چالش زا را آنهم برای محیط های روستایی بروز رسانی کردکه این خود هنر مردان بزرگی را میطلبد.
    به هر حال بچه های سفید کوه اراء باز هم از اقدامات تخریبی محیط زیستی که باعث بهم زدن اکوسیستم میشود به شدت ابراز انزجار میکنند .
    بچه های سفید کوه اراء

    • چهارشنبه 19 آبان 1389-0:0

      آقای قراءتی در یکی از برنامه های درس هایی از قرآن داستان جالبی گفت:یه روز یه یارویی یه دیوار سفید تازه رنگ کرده دید رفت از جوی آب لجن در آوردبعدش رو دیوار نوشت:لطفا روی این دیوار چیزی ننویسید!هیچ جای دنیا اندازه اینجا ابله نداره!!


      ©2013 APG.ir