تعداد بازدید: 2662

توصیه به دیگران 1

جمعه 5 آذر 1389-22:13

قلب يخي

دکتر آریا سلیمانی-رییس مرکز قلب مازندران وفلوشیپ بیهو شی قلب- از  افزایش آمار تعداد اعمال جراحی قلب در بيمارستان فاطمه زهراي ساري به بیش از100 عمل در ماه خبر داد.


بر اساس خبر رسيده به مازندنومه از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران،انجام اعمال جراحی قلب با توجه به حساسیت فراوان  آن در مرکز قلب مازندران از سال 1383 با امکانات محدود آغاز شد.

دکتر سلیمانی گفت: جراحی قلب مرکز قلب مازندران از بهمن 1383 با انجام اولین عمل جراحی قلب باز فعالیت رسمی اش را آغاز کرد و این مرکز دارای 3 اتاق عمل قلب ، دوبخش ÏÇÜ  با ظرفیت 16 تخت بزرگسال و اطفال و بخش های تابعه آن (بخش جراحی قلب و ÇÇÜ ) است.

  وی گفت :بیماری های قلبی و مرگ و میر ناشی از آن در طول سال های اخیر رشد زيادي یافته و این امر  باعث توجه تمامی اقشار جامعه به مراحل ابتلا و نحوه درمان آن شده است.

 دکتر سلیمانی افزود:درمان بیماریهای قلبی اکتسابی و مادرزادی پروسه پیچیده ای است که مراحل مختلفی دارد و شامل پیشگیری ،درمان دارویی ، روشهای تشخیصی ،آنژیوپلاستی ، جراحی و...مي شود.

رئیس مرکز قلب مازندران اعلام کرد، که این مرکز با داشتن بیش از 20 نیروی متخصص و فوق تخصص در رشته های تخصصی قلب ، تقریبا" تمام نیاز بیماران قلبی را به انجام روش های پیچیده ی قلبی اعم از تشخیص ، درمان و جراحی قلب، بدون اعزام بیماران به خارج استان امکان پذیر کرده است.

عضو هیت علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران همچنین اعلام کرد: مرکز قلب مازندران برای اولین بار در آبان ماه 1389 به مرز 120عمل جراحی قلب در ماه رسیده است.



    ©2013 APG.ir