تعداد بازدید: 3298

توصیه به دیگران 1

جمعه 5 آذر 1389-22:54

روز صد و دهم

...شهرستان سوادكوه از زمان استقلال از قائم شهر در سال 1359 تاكنون 10فرماندار و 2 سرپرست را ديده است و به طور ميانگين هر سه سال يك فرماندار تغيير كرده است-علاوه برنمايندگان حوزه انتخابيه ،فرماندار سابق هم در مراسم توديع حاضر نبود.(حاشیه های انتخاب دهمین فرماندار شهرستان سوادکوه)


مازندنومه:گزارش زير را که به صورت سوتيتر تنظيم شده است،عمران اکبرنژاد-وبلاگ نويس و فعال رسانه اي -براي پخش در مازندنومه ارسال کرده است.مطلب به مراسم معارفه فرماندار جديد سوادکوه اختصاص دارد که يک نسخه از آن براي خبرگزاري فارس نيز ارسال شده است.بخوانيد.

-------------------

 *در مراسم معارفه فرماندار شهرستان سوادکوه، استاندار، مدیر کل دفتر سیاسی استانداری، مسئول روابط عمومی و امور بین الملل استانداری ، امام جمعه پل سفید و برخی از روحانیان و خانواده های شهدا و ایثارگران و مسئولان ادارات و نهادهای شهرستان سوادکوه حضور داشتند.

*عزیز باقری به عنوان دهمين فرماندار شهرستان سوادکوه معرفی شد و حکم او با امضای وزیر کشور، توسط استاندار مازندران به وی داده شد.

 * شهرستان سوادكوه از زمان استقلال از قائم شهر در سال 1359 تاكنون 10فرماندار و 2 سرپرست را ديده است. به طور ميانگين هر سه سال يك فرماندار تغيير كرده است.

*اولين فرماندار شهرستان سوادكوه عزت ا... اكبري بود كه از سال 59 تا سال 62 در اين سمت بود.اکبري هم اکنون عضو کميسيون صنايع مجلس است.

* احمد وهاج دومين فرماندار شهرستان سوادكوه از سال 1362 تا 1366 بود كه پس از فرمانداري در موسسه كيهان به كار گرفته شد.

*محمد توحيدي فر سومين فرماندار شهرستان سوادكوه است که از سال 1366 تا 1370 اين سمت را بر عهده داشت.وي پس از ان سردفتر اسناد رسمي در شهرستان رفسنجان شد.

* محمد علي مرتجايي چهارمين فرماندار شهرستان سوادكوه بود( از سال 1370 تا سال 1372)که بعد از آن در دبيرستان هاي شهرستان تنكابن به فعاليت پرداخت.

* محمد رضا مرادي در سال 1372 سرپرست فرمانداري شهرستان سوادكوه بود كه پس از آن مدير كل ارزشيابي استانداري مازندران شد.

*محمد حسن آل رضا اميري پنجمين نفر بود كه از سال 1373 تا 1377 فرماندار سوادكوه بود و پس از آن از آموزش و پرورش بازنشسته شد.

* علي فلاح از سال 1377 تا 1384 ششمين فرماندار شهرستان سوادكوه بود.او در دوره اصلاحات مقام ارشد شهرستان سوادكوه بود كه پس از آن فرماندار محمود آباد شد.

*سيد جواد ابوالحسني از سال 1384 تا 1385 هفتمين فرماندار سوادكوه بود كه پس از آن مشاور استاندار شد.

*علي رضا جمشيدي هشتمين فرماندار شهرستان سوادكوه از سال 1385 تا 1387 بود كه مدير كل اجتماعي استانداري شد. آخرین عنوان او نیز معاونت سیاسی امنیتی استانداری گلستان است.

 *علي محمد صمديان به عنوان نهمين فرماندار شهرستان سوادكوه از سال 1387 تا مرداد1389 بود كه مشاور استاندار در حوزه حقوقي شد.

*عزيز باقري بعد از صمديان سرپرست فرمانداري شد و  پس از 109 روز سرپرستی در اواخر آبان ماه سالجاری به عنوان دهمین فرماندار سوادکوه انتخاب شد.

* رسم بر این است در هر معارفه ای، تودیعی هم انجام گیرد و از زحمات مسئول سابق قدرداني شود،لیکن  در مراسم معارفه فرماندار شهرستان سوادکوه، علی محمد صمدیان-که استاندار مازندران تنها دلیل تغییر او را غیر ساکن بودن بیان کرده بود- به دلیل حضور در سفر معنوی کربلا حضور نداشت.خضوع و فروتني و تلاش و پيگير بودن خصوصيت ممتاز علی محمد صمدیان است و مي توان عبارت«كارنامه موفق» را در مورد عملكرد وي به كار برد.دیدگاه عمومی در باره صمديان مثبت و همراه با احترام و قدردانی است.

*حضور فرماندار سابق و مشاور فعلی استاندار در امور حقوقی و مجلس در سفر کربلا دلیل غیبتش ذکر شده است ولی سفر وي یک روز بعد از معارفه به اتمام رسید. رسم قدردانی این بود که مراسم معارفه با حضور مسئول سابق برای دفاع از عملکردش انجام گیرد(همانگونه که در مراسم انتخاب سرپرست فرمانداری که با حضور مدیر کل سیاسی امنیتی استانداری برگزار شد و قول بیان خدمات و عملکرد را به زمان معارفه فرماندار دهم موکول شده بود.)

*غیر ساکن بودن و ناممکن بودن سکونت فرماندار سابق به دلیل مشکل درمانی فرزند صمدیان توسط استاندار مازندران به عنوان مهمترین دلیل تغییر ایشان ذکر شد ولیکن  بيشتر مدیران و پرسنل ادارات و نهادهای شهرستان سوادکوه ساکن منطقه نيستند و این امر به روند توسعه شهرستان سوادکوه لطمه زده است. اگر مسئولان محترم استانی به این نقیصه حساسند، راه حلی برای این مشکل بیابند که با حادث شدن یک اتفاق و مسدود شدن محور ارتباطی سوادکوه(از قائم شهر به سوادکوه) شاهد نیمه تعطیل شدن ادارات و نهادهای شهرستان خواهیم شد.البته به عنوان فعال رسانه ای شهرستان هیچگاه شاهد کمرنگ بودن حضور صمدیان در شهرستان نبوده ام و او ساکن نبودن خود را با تلاش و همت مضاعف جبران نموده بود.

* شنيده ها حاکيست که حضور نيافتن فرماندار سابق علي رغم عملکرد موفقي که در شهرستان داشت به دليل غیر ساکن بودن او نبود،بلکه ارتباط گسترده او با اصولگرايان با طيف هاي مختلف دلیل برکناري او بوده است. اگر اين قضيه صحت داشته باشد شجاعت مدیریتی استاندار با خدشه روبه رو می شود و اگر تنها دلیل غیبت فرماندار نهم شهرستان سوادکوه حضور در سفر معنوی ذکر شد برنامه ریزی آینده نگرانه استانداری زیر سوال می رود و ابن وقت بودن را به ذهن ها متبادر می کند که برای برگزاری مهمترین اتفاق سیاسی شهرستان همه جانبه برنامه ریزی نشده است.

* غیبت نمایندگان حوزه انتخابیه در انتخاب مقام ارشد شهرستان از دیدگاه کارشناسان سیاسی دارای علامت های مشخص سیاسی است و آن؛ روی خوش نشان ندادن به انتخاب انجام گرفته است. حضور ادیانی راد در مجلس ترحیم و حضور در انتخابات مجمع عمومی انجمن سوادکوه شناسی مازندران در همان روز بیانگر حضورشان در شهرستان سوادکوه بوده است و  عزت ا... اکبری نیز یک روز بعد از عید قربان و روز بین تعطیلی قاعدتا در استان حضور داشته است. بر فرض اینکه برنامه های دیگری نیز مد نظر این دو نماینده(که ظاهرا در عدم موافقت با فرماندار سوادکوه بر خلاف بسیاری از دیدگاه های یکدیگر، اشتراک نظر دارند)بوده است، انتخاب مقام ارشد شهرستان دارای اولویت بالایی است. شاید استانداری به عنوان هماهنگ کننده اصلی فراموش کرده باشد که آنان را دعوت کند که البته اين حدس دور از ذهن است.

*  در مراسم معارفه فرماندار شهرستان سوادکوه استاندار مازندران به طور تلویحی و فرماندار سوادکوه به طور صریح از حمایت ها و پیگیری های اصولگرایان شهرستان سوادکوه (با ذکر نام از دکتر محمد نبوی، مسئول مجموعه اصولگرایان حامی ولایت شهرستان سوادکوه ) یاد کرده اند. هر چند به تبع جریان اصولگرایی کشور و استان در شهرستان سوادکوه نیز شاهد دیدگاه های خاص انتقادی اصولگرایان نسبت به یکدیگر هستیم، مجمع اصولگرایان حامی ولایت شهرستان سوادکوه با برنامه ریزی برای توسعه شهرستان و حاکمیت گفتمان مبتنی بر حفظ ارزش ها و اصول و برگزاری همایش های مختلف و دیدار با تاثیر گذاران شهرستانی و استانی و تاکید بر جذب حداکثری مورد احترام و استناد مسئولان استانی است. این جریان تلاش قابل توجهی برای انتخاب فرماندار دهم به انجام رسانده است؛ هرچند باقری از بدنه این جریان نبوده است، اصولگرایان حامی ولایت شهرستان با توجه به راهبرد استفاده از همه ظرفیت های توسعه شهرستان در این مسیر با همه توان از و حمایت کرده اند.

* عزیز باقری که سابقه معاونت آموزش و پرورش، شهرداری پل سفید، معاونت و سرپرستی فرمانداری شهرستان سوادکوه را در کارنامه خود دارد،برای حضور در اتاق فرمانداری شهرستان سوادکوه شاهد فراز و نشیب هایی بوده است.عموما مدت سرپرستی حداکثر تا 90 روز است ولی او  109 روز سرپرست بوده است. از طرف دیگر معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران نیز در مراسم معارفه سرپرست قول 60 روزه را داده بود. این تاخیر بدون تردید به نفع شهرستان نبود،چراکه مدیریت نزدیک به 10 درصد مساحت استان مازندران با وضعیت جغرافیایی خاص نیاز به فرماندار و معاون و تثبیت موقیت مقام ارشد دارد و البته محدودیت های قانونی سرپرست هم بحث دیگری است.


  • پنجشنبه 11 آذر 1389-0:0

    اقای صمدیان از نیروهای وفادار به ولایت و در خط اصولگرایی ناب و یکی از فرماندارانی ارزشی که رضایتمندی بالای مردمی را در کارنامه 18 ماهه کاری خود داراست و دولت مهرورز و عدالت محور فرماندارانی مانند ایشان را می طلبد.

    • يکشنبه 7 آذر 1389-0:0

      فعلا برو یه گزارش تمجیدی دیگه از صمدیان حاضر بکن شاید توی یه شهرستان جدید دیگه که بزنند ازش بعنوان فرماندار استفاده بکنند . اینو بشنو که فرماندار قایمشهر انتخاب شده و داره مراحل کارشو توی وزارت کشور می گذرونه که اصلا سوادکوهی نیست خدا را شکر. قایمشهر مگه نیروی غدر کم داره که بره از این ور و اون ور آدم بیاه

      • عمران اکبرنژادپاسخ به این دیدگاه 0 0
        يکشنبه 7 آذر 1389-0:0

        سلام.از مطالبم دفاع می کنم و به کسی توهین نمی کنم.دوستان از نظراتشان دفاع کنند نه اینکه کسی و یا تفکری را زیر سوال ببرند.

        • يکشنبه 7 آذر 1389-0:0

          ... این شهر مهم سیاسی استان یعنی قائمشهر به یک فرماندار فعال و ارزشی نیاز دارد که بدور از جناح بازی سیاسی فعالیت بکند

          • يکشنبه 7 آذر 1389-0:0

            گزارش کاملی بود.امیدواریم از آقای صمدیان در سمت فرمانداری قائم شهر استفاده شود.

            • يکشنبه 7 آذر 1389-0:0

              این اقای خبرنگار و فعال رسانه ای تنها بدنبال ایجاد جنجال در مسئولان است . من که خودم در این جلسه حضور داشتم ندیدم که استاندار برخوردی کرده که به جایگاه و شخصیت کاری صمدیان ضربه ای وارد بشه و یا اینکه عدم حضور نمایندگان مجلس در این جلسه دلیلی بر رد و تایید این فرماندار نیست بلکه نوع پولتیک سیاسی است که خیلی مونده این اقا سر از این چیزا در بیاره...توصیه یک سیاستمدار و فعال سیاسی مازندران را قبول بکن. از مدیریت سایت مازندرنومه می خوام حتما این مطلب را بذاره تا فرد گزارش گر بدانه که در دنیا سیاست چه خبره

              • شنبه 6 آذر 1389-0:0

                سلام.متشکرم از چاپ مقاله.تیتر جالبی انتخاب کردید.

                • جمعه 5 آذر 1389-0:0

                  حاج حسن
                  باقری ...نیروی ... نماینده دوره های قبلی حوزه انتخابیه است .چطور می شه قبول کرد که این فرد وابسته به چنان نماینده مجلس بیاید حکم فرمانداری یک شهرستان در دولت اصولگرا را بگیرد

                  • جمعه 5 آذر 1389-0:0

                    بااجازه دوستان مره (گت کله)فرماندارسوادکوه هاکنیین قول دمبه تاپنج سال ازمرزسوادکوه یورنشوئم


                    ©2013 APG.ir