تعداد بازدید: 2420

توصیه به دیگران 4

جمعه 5 آذر 1389-22:58

70 درصد مصوبه ها اجرايي شده اند

مازندنومه در آستانه سفر سوم هيئت دولت به مازندران بررسي مي کند:مصوبات دو سفر قبلي رييس جمهوري به کجا رسيد؟(مجموعه گفت وگوهاي کلثوم فلاحي-خبرنگار-باچهار نماينده مجلس: سيدعلي ادياني،انوشيروان محسني،سيدرمضان شجاعي و علي اصغر يوسف نژاد) 


مازندنومه:در آستانه سفر سوم رييس جمهوري و هيئت دولت به مازندران براي اين که نظرات برخي نمايندگان استان را در مورد دستاوردهاي دو سفر پيشين و وضعيت مصوبات بدانيم،به سراغ چهار نماينده مجلس رفتيم.در اين گفت وگوها نظريات دو نماينده اصولگرا و دو نماينده اصلاح طلب مجلس را پرسيديم.

* ادياني:مصوبه هاي غيركليدي بيشتر اجرايي شده است

سيد علي ادياني راد-نماينده اصولگراي مجلس- در خصوص اجرايي شدن يا نشدن مصوبات دو سفر قبلي رئيس جمهوري به مازندران،مصوبه هاي سفرهاي قبلي را در دو بخش مصوبات محرك توسعه اي و مصوبه هاي لازم غيركليدي بخش بندي كرد.

نماينده مردم قائم شهر ، سوادكوه ، كياكلا و جويبار در مجلس شوراي اسلامي در توضيح تقسيم بندي اش اظهار داشت :‌مصوبه هاي محرك توسعه اي كه بعد كليدي داشته اند، چهره اقتصادي ، فرهنگي ، اجتماعي و سازه هاي شهري شهرستان هاي مازندران را تغيير مي دهد.

 وي افزود:‌مصوبه هاي نوع دوم هم با تاكيد بر ضرورت اما غيركليدي هستند كه برابر گزارش ها درصد اجرايي شدن اين مصوبه ها بيشتر است و در حوزه انتخابيه ما هم اين مصوبه ها روند مناسبي دارند.

 عضو كميسيون انر‍ژي مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: از مسئولان استان و مديران ارشد كشور و همه نمايندگان انتظار داريم كه پيگير تحقق بخش عملياتي شدن مصوبه هاي توسعه اي باشند چرا كه در اين بخش كار فراوان وجود دارد و تخصيص اعتبارات لازم براي تحقق برخي مصوبه ها لحاظ نشده و يا تزريق اعتبار ، متناسب با حجم مصوبه ها نبوده است.

 ادياني با اشاره به اينكه زه كشي و تسطيح 235 هزار هكتار از اراضي مازندران از مصوبه هاي سفرهاي قبلي بوده يادآور شد:‌وزارت جهاد كشاورزي موظف به انجام اين مصوبه بوده كه اين اتفاق نيفتاده و وزير جهاد كشاورزي هم معتقد است كه چنين اعتباري براي اجرايي شدن اين پروژه وجود ندارد.

وي خاطرنشان كرد: در بخش مربوط به ايجاد زيرساخت ها در مازندران هم بحث راه و راه سازي ، احداث قطار هوايي ،خط انتقال ريل از رشت به گرگان و احداث جاده ساحلي رامسر به شرق مازندران از مصوبه ها بوده كه هيچ يك اتفاق نيفتاده و نيازمند اعتبار كلان است كه دولت بايد در اين زمينه تامين اعتبار كند و يا به بخش خصوصي داخلي يا خارجي واگذار كند كه چنين فرصتي هنوز به دست نيامده است.

 ادياني گفت:‌انتظار داريم دولت در سفر سوم ،با ارزيابي دقيق به مصوبه هاي دو سفر قبلي بپردازد و موانع را شناخته و به رفع موانع هم بپردازد ضمن اينكه براي سفر سوم ، تراز كمي وكيفي مصوبه ها ، متناسب با رشد توسعه مازندران باشد.

*محسني:برخي مصوبه هاي دو سفر قبلي ، جنبه اجرايي به خود نگرفته اند

 نماينده مردم نوشهر و چالوس در همين رابطه اظهار داشت :‌مصوبه هاي تعريف شده روند مناسبي را طي مي كنند و اقداماتي در اين زمينه انجام شده است.

 انوشيروان محسني تصريح كرد:‌هنوز برخي از مصوبه هاي دو سفر قبلي ، جنبه اجرايي به خود نگرفته اند.

 نائب رئيس كميسيون بهداشت و درمان مجلس شوراي اسلامي افزود: بين المللي شدن فرودگاه نوشهر ، كمرندي دريايي رامسر ، احداث نيروگاه در غرب مازندران و راه دسترسي نوشهر به كجور از جمله مصوبه هايي هستند كه هنوز اجرايي نشده اند.

 وي با بيان اينكه برخي پروژه ها مطالعاتي بوده اند،گفت:‌برخي از مصوبه ها با تعاريف جديد به كندي رشد مي كنند.

محسني يادآور شد:‌احداث فاز دوم بيمارستان نوشهر هم از مصوبه هاي آذرماه 87 است كه هنوز پس از گذشت دو سال ، كار شروع نشده است.

 وي تصريح كرد:‌پروژه هاي جديد و نو به كندي پيش مي روند و در برخي پروه ها هم سفر باعث شده كه بودجه بيشتري اختصاص يابد .

نماينده مردم نوشهر و چالوس با اشاره به اينكه ايجاد منطقه اقتصادي نوشهر مصوب شده و كار از لحاظ قانوني هم در دولت پيگيري شده افزود:‌ آزاد راه تهران شمال در دو سفر قبلي از اولويت ها و ضرورت ها بود اما در عمل هيچ تحولي ايجاد نشده است.

وي با اشاره به اينكه تاسيس و تجهيز برخي بيمارستان ها در استان از مصوبه هاي سفر است گفت: بيمارستان 10 تخت خوابي كجور كه از مصوبه هاي سفر بود تقريبا به اتمام رسيده و در آستانه بهره برداري است.

 نائب رئيس كميسيون بهداشت و درمان مجلس شوراي اسلامي يادآور شد:‌ مصوبه هاي مربوط به بخش بهداشت و درمان به خوبي اجرايي شده و حدود هشت بيمارستان در مازندران از مصوبه هاس سفر بوده اند و در اين زمينه مي توان نمره مطلوب داد كه به نوعي تحول در ساختار فيزيكي و تجهيز بيمارستان ها بوده است.

*شجاعي:70 درصد از مصوبه هاي دو سفر قبلي اجرايي شده اند

 نماينده مردم ساري در مجلس شوراي اسلامي در خصوص اجرايي شدن مصوبه هاي دو سفر قبلي دولت به مازندران گفت:‌ حدود 40 درصد از مصوبه هاي سفر اول و دوم دولت به مازندران بحث مطالعاتي و مابقي هم اجرا و احداث بوده است.

 سيد رمضان شجاعي كياسري افزود:‌با توجه به اين مسئله ، سهم مطالعات پروژه ها انجام شده و حدود 30 درصد مصوبه ها هم اجرايي شده مي توان گفت كه حدود 70 درصد از مصوبه هاي دو سفر قبلي اجرايي شده اند و در سفر سوم هم از دولت انتظار داريم كه تمامي مصوبه هاي دو سفر قبلي به صورت كامل اجرايي شوند.

 عضو كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت:‌احداث پالايشگاه نفت در منطقه كياسر از مصوبه هاي سفر دوم بود كه تاكنون اتفاق نيفتاده و همچنين گازرساني از دامغان به ساري هم از مصوبه هاي سفر است كه اكنون متوقف شده و از دولت انتظار داريم مصوبه ها را پيگيري و اجرايي كند.

*يوسف نژاد:روند اجرايي شدن پروژه ها رضايت بخش است

ديگر نماينده مردم ساري در مجلس شوراي اسلامي در اين راستا گفت:‌برخي از مصوبه هاي سفر اجرايي شده و در سفر سوم دولت به مازندران به دنبال آن هستيم كه پروژه ها زمان داشته و دستگاه هاي متولي هم مشخص شوند و همچنين ميزان اعتبار پروژه و اثرات آن از نظر اجتماعي ، سياسي ، فرهنگي و اقتصادي در توسعه استان مشخص باشد.

 علي اصغر يوسف نژاد افزود:‌برخي پروژه ها كه مطالعاتي بوده اند براي اجرا نيازمند ماده 32 هستند كه همان تصميمات پس از مطالعه است كه نياز به مصوبه معاونت برنامه ريزي رئيس جمهور دارد.

 وي يادآور شد:‌در مجموع روند اجرايي شدن پروژه ها در مازندران رضايت بخش است و براي سفر سوم هم انتظار داريم بر اساس قابليت هايي كه در مصوبه وجود دارد اعتبار لحاظ شود.

عضو كميسيون صنايع مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان كرد:‌در سفر سوم دولت به مازندران به دنبال آن هستيم كه مطالبات مردم مازندران بر اساس قابليت هاي استان لحاظ شود.

وي اظهار داشت :‌بررسي و ارزيابي مصوبه هاي قبلي و تصويب مصوبه هاي سفر سوم به صورت واقع بينانه و كارشناسي شده همراه با آمار و ارقام و دلايل كارشناسي كه پشتيبان مصوبه باشند از انتظارات ما در سفر سوم رئيس جمهور به مازندران است.


  • شنبه 6 آذر 1389-0:0

    با سلام تصور مي كنم برخي نمايندگان به خصوص همان افرادي كه ادعاي اجراي صموبات غير كليدي را دارند بايد بگويند چقدر جلوي مصوبباتي را كه جنبه كليدي را داشته به نفع مجموعه خود جلوگيري كرده ايد!!! آقاي ادياني لطفا بيشتر به عملكرد حوزه انتخابيه خود برسيد!

    • شنبه 6 آذر 1389-0:0

      70 درصد اجرا شده است یا 70 درصد اجرا نشده است؟اشتباه نوشتید احتمالا"!!

      • شنبه 6 آذر 1389-0:0

        آقاي دكتر ادياني لطفا مي شود پروژه هاي محرك توسعه اي در مازندران را نام ببريد؟ حتما مي فرماييد آب و گاز ، مي شود بفرمائيد چند طرح ديگر به خصوص اشتغالزا به واسطه آمدن گاز در سوادكوه ايجاد شده اند؟


        ©2013 APG.ir