تعداد بازدید: 2267

توصیه به دیگران 1

شنبه 6 آذر 1389-20:23

اهل سرفه،اهل بوسه،اهل انتقاد

رسانه ها با خلق سوژه های جدید و صریح در حوزه سفر هیات دولت فضای رسانه ای متفاوتی ایجاد کنند-به رسانه هاي برتر جايزه تعلق مي گيرد-باراني شدن هوا استاندار را نگران کرده است- مازندران از رامسر تا گلوگاه است-احمدی نژاد به مشایی بهای زیادی می دهد در صورتی که وی اصلاح طلب بود-ابراهیمی که جوان نیست، 36 سال سن دارد!(گزارش+حاشيه نگاري مازندنومه از نشست استاندار مازندران و معاونان او در آستانه سفر سوم دولت)


مازندنومه: شمارش معکوس هشتادمین سفرهیات دولت وسومين سفر احمدي نژاد به مازندران شروع شده است.به همين دليل بعداز ظهر امروز استاندار و دو معاون او در ساختمان استانداري، ميزبان خبرنگاران رسانه هاي مختلف بودند.در آستانه سفر سوم،مهندس طاهایی به همراه معاون سیاسی امنیتی و معاون عمرانی اش در نشستی 3 ساعته با اصحاب رسانه به بیان آمار و عملکردی از مصوبات دور اول و دوم سفر پرداخت.گزارش خبرنگاران مازندنومه خانم ها ربابه حسين پور و کلثوم فلاحي را از اين نشست رسانه اي بخوانيد.

--------------------------

*فضايي متفاوت

در آغاز نشست هادي ابراهیمی که اين روزها تلاش فراواني مي کند تا مازندران ميزبان مناسبي براي حضور کابينه دهم باشد، به فضای رسانه ای استان اشاره ای کرد و گفت:خوشبختانه فضای همدلی و دوستی میان رسانه های استان حاکم است.

وی افزود:دولت رسانه ای در استان ندارد و سعی ما این است که با نگاه تعاملی از ظرفیت تمامی رسانه ها استفاده کنی.

ابراهيمي ادامه داد:برخی انتقادات از سوی رسانه ها مطرح می شود که واقعیت ندارد،لیکن استاندار اجازه پاسخ گويي به این گونه انتقادات را نمی دهد و معتقد است مرور زمان واقعیت ها را مشخص می کند.

معاون سياسي وامنيتي استاندار مازندران فضای فرهنگی و هنری استان را برجسته تر از گذشته خواند و گفت:این فضا در نتیجه نگاه استاندار حاصل شده است و نمایندگان افکار عمومی هم دلسوز غنای فرهنگی هستند ،لذا ما از رسانه های استان انتظار داریم با مد نظر داشتن سه اصل اساسی سرعت،دقت و صحت به اطلاع رسانی بپردازند و با خلق سوژه های جدید و صریح در حوزه سفر هیات دولت فضای رسانه ای متفاوتی ایجاد کنند.

 معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران،وحدت رویه و همگرایی را جهت گیری مسولان استان در پیشبرد اهداف از پیش تعیین شده برشمرد و گفت:سفر رییس جمهوري در این مقطع زمانی، نتیجه وحدت رویه و همگرایی در استان است و پیش بینی می کنیم استقبال پرشور و گرمی از هیات دولت صورت گیرد.

 وی در ادامه سخنانش از برگزاری مسابقه ای در حوزه رسانه از سوی شورای اطلاع رسانی دولت خبرداد و اظهار داشت:در این مسابقه پس از فراخوان، هدایایی به بهترین عکس و تصاویر،گزارش های خبری و...در جریان سفر هیات دولت  تعلق می گیرد.

وي افزود:با کمک تیم ارزیابی رسانه های شاخص استان در حوزه سفر مشخص خواهند شد.

 ابراهیمی به برنامه های مختلف رییس جمهوري در سفر به مازندران نیز اشاره ای کرد و گفت:دیدار مردمی در ورزشگاه شهید متقی ساری،دیدار با کارگزاران نظام و نخبگان و منتخبان استان،دیدار با خانواده های شهدا و اهدای نشان افتخار و حضور دکتر احمدی نژاد در سیمای شبکه طبرستان و گفتگوی زنده تلویزیونی از مهم ترین برنامه های سفر دکتر احمدي نژاد به مازندران خواهد بود.

وی از تشکیل کارگروه فرهنگ و هنر با توجه به رویکرد فرهنگی سفر سوم هم خبرداد و بیشتر مصوبه های تفاهمی این سفر را در حوزه نرم افزاری و محتوا عنوان و تصریح کرد : برای این سفر با پیشنهاد استاندار از نظرات چهره های ملی و صاحب نظران بهره گرفتیم تا از ظرفیت همه بخش ها استفاده شود.

 ابراهیمی در بخش دیگری از سخنانش به عنایت ویژه دکتر احمدی نژاد به مازندران اشاره کرد و گفت :سال ها کابینه دولت و حلقه تصمیم گیری در اختیار استان هایی خاص بود اما در این دولت آرزوی دیرینه مردم استان محقق شد و افرادی همانند مشایی،حسینی،شیخ الاسلامی در کابینه حضور دارند که این مهم نشانه توجه دولت به خودباوری مازندران است.

*نکند باران ببارد!

در ادامه این جلسه مهندس طاهایی سفر هیات دولت را بهانه ای برای گفتگو با اصحاب رسانه خواند و گفت:بعد از سفر هم با رسانه های سراسر استان از گلوگاه تا رامسرنشستی خواهیم گذاشت و پای نظرات و انتقادات شان خواهیم نشست.

وی نقش سفر هیات دولت را ایجاد پویایی و حرکت و خروجی آن را توسعه گرایی عنوان کرد و بودجه سال 90 و بارانی شدن هوا در جریان سفر را از نگرانی هایش یاد کرد.

 استاندار مازندران مصوبات دور اول سفر را 237 فقره با 1291 پروژه بیان کرد و گفت: در حال حاضر 13 مصوبه معطل مانده است که با توجه به اولین دوره سفر 7 پروژه راکد است.

وی 238 مصوبه با 913 پروژه را حاصل سفر دوم دولت برشمرد که تاکنون 4/79 درصد اجرایی شده و یا در دست اجراست و32 پروژه به دلایل مختلف از جمله عدم دریافت مجوز کمیسیون ماده 32 ،فقدان زمین و یا سرمایه گذار اجرایی نشده است.

 طاهایی در خصوص پالایشگاه مازندران گفت:این مصوبه سفر اول است اما چون 3 میلیارد دلار یعنی معادل کل تاسیسات مازندران هزینه در بر دارد ، سرمایه گذاری برای آن نیست.

وي افزود: شرکت طبرستان هم که اعلام وجود کرد وثیقه ای 500 میلیارد ریالی در اختیار وزارت نفت قرار داد وچند سرمایه گذار عرب هم دعوت شدند که در سفر سوم عملیات اجرایی آن در منطقه پشتکوه آغاز می شود.

 وی 220 پروژه را به عنوان مصوبه های تفاهمی در سفر سوم مطرح کرد که پیشنهاداتی همانند زیر ساخت های ساحل،تولید برق از زباله و اتصال شهرستان بابل به راه آهن سراسری هم ارایه خواهد شد.

*سندش موجود است!

در پايان اين نشست پرسش هاي اصحاب رسانه از مديران ارشد استان مطرح شد که طاهايي و معاونان او به آن ها پاسخ دادند.

استاندار مازندران در پاسخ به سوال احداث پالايشگاه گفت:‌سرمايه گذار پالايشگاه يك فرد خارجي بود كه سه ميليارد دلار هزينه دارد و سرمايه گذار بايد 20 درصد از ميزان سرمايه گذاري را به عنوان وثيقه مي سپرد تا وزارت نفت قبول كند كه اين كار را انجام داد.

 طاهايي در پاسخ به سوال يكي از خبرنگاران مبني بر نبود اطلاع رساني به موقع جهت مصاحبه مطبوعاتي استاندار از سوي روابط عمومي استانداري يادآور شد:‌قرار بود به مناسبت اولين سال حضورم در اين سمت ، مصاحبه اي با رسانه ها داشته باشم ،اما شامگاه چهارشنبه از سوي دفتر رئيس جمهور اعلام شد كه احمدي نژاد سه شنبه به مازندران سفر مي كند و دو روز هم تعطيل بود و روابط عمومي در اولين فرصت روز كاري ، انجام مصاجبه را اطلاع رساني كرد و به دليل همين شرايط بود كه دير اعلام شد.

 وي در رابطه با مصوبه هاي دو سفر قبلي اظهار داشت:‌دانشكده كشاورزي ساري به بركت سفر بود كه به دانشگاه تبديل شد و سفر موجب شد كه اين دانشگاه استقلال مالي پيدا كند و اكنون در حال رايزني براي تبديل شدن به دانشگاه جامع است.

طاهايي با بيان اينكه سند نانو در سفر سوم دولت به مازندران پيگيري مي شود،تصريح كرد:‌سند نانو از موضوعات مهمي است كه به جد آن را پيگيري مي كنيم.

 وي افزود:‌تقويت بودجه پروژه هاي مهار آب از مصوبه هايي است كه خواستار آن هستيم ؛ امسال 170 ميليارد تومان اعتبار اين پروژه ها بود و تاكيد بر افزايش اين اعتبار داريم.

 استاندار مازندران با اشاره به اينكه بيش از 40 ميليارد تومان اعتبار براي اصلاح شبكه آبرساني نيازمنديم تصريح كرد: كمتر از 50 درصد از راه هاي روستايي مازندران آسفالت است، در صورتي كه كه اين شاخص در كشور 63 درصد است.

 طاهايي بااشاره به اينكه ‌موضوع محوري من در استانداري ، پيگيري مصوبات سفر اول و دوم است، يادآور شد: بابت 40 ميليارد توماني كه براي سفر لحاظ كردم ، دولت هم بيش از 700 ميليارد پمپاژ مي كند.

طاهايي افزود:‌14 هزار ميليارد تومان ، برآورد اعتبار مصوبه هاي سفر اول و دوم است.

 وي با اشاره به مصوبه زه كشي اراضي مازندران افزود:‌اين مصوبه هاي بحث هاي چالشي ما در ديدار فردا با معاون رئيس جمهور خواهد بود و بايد دوره زماني براي اين پروژه لحاظ شود.

 استاندار مازندران تصريح كرد:‌اجراي اين مصوبه ، باعث افزايش 200 هزار تني محصولات مي شود كه در توليد ناخالص استان موثر است.

 طاهايي با بيان اينكه پروژه زباله را تعطيل نكرديم، گفت:‌در همين مقطعي كه در استانداري حضور دارم ، دو هزار و 800 ميليارد تومان پول بلوكه شده وزارت كشور را زنده كردم و اسناد آن در حوزه معاونت عمراني موجود است.

 وي اظهار داشت :‌راجع به زباله هم امسال 360 ميليون تومان براي 9 شهرستان هزينه كرديم كه كاميون مكانيزه خريداري كنند و براي نخستين بار 300 ميليون تومان براي زيباسازي استان اختصاص دادم و اگر مي توانستم 30 ميليارد تومان هزينه مي كردم.

طاهايي در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اينكه نبود توجه مسئولان به غرب استان باعث شده تا مردم اين منطقه خواستار تاسيس استان جديد باشند گفت:‌بايد اهتمام بيشتري به غرب استان داشته باشيم و توجه مسئولان به آن منطقه هم خواسته اي به حق است،ضمن اينكه من نخستين ملاقات چهره به چهره مردمي را به مردم رامسر و تنكابن اختصاص دادم و هشت صبح كه وارد مصلي شدم 10:30 شب بود كه از پشت ميزم بلند شدم .

 استاندار مازندران يادآور شد:‌در ملاقات دهم كه 19 آذرماه است به شهرستان بابل مي روم.

وي خاطرنشان كرد:‌بنده هم غرب استاني هستم و مازندران را يكپارچه مي دانم و اگر به مازندران مي انديشيم بايد بدانيم مازندران از رامسر تا گلوگاه است.

طاهايي افزود:‌اي كاش در گلستان هم آن ماجرا بين نماينده ها پيش نمي آمد و آن اتفاق جدايي هم نمي افتاد ،چرا که مازندران بايد با تاريخش زنده بماند.

وي تصريح كرد:‌اين هويت و يكپارچگي بايد حفظ شود و البته بايد مشكلات مناطق مختلف استان هم برطرف شود و مسئولان شهرستاني هم با ارتقاي سمت از اختيار بيشتري برخوردار باشند و به دنبال اجراي اين بحث هستيم.

 طاهايي گفت:‌ايجاد دانشكده توريسم در نوشهر از مصوبه هاي سفر سوم است .

 *حاشيه ها

 *این نشست با حاشیه هایی همراه بوده که فضاي جلسه را از حالت خمودی و کسالت معمولی جلسات بعد از ظهر در آورده بود، طوری که استاندار مازندران در خصوص جوان بودن ابراهیمی برای سمت معاونت سیاسی و امنیتی با لبخند همیشگی اش گفت:ابراهیمی که جوان نیست، 36 سال سن دارد! من زمانی که معاون شدم فقط 28 سال داشتم و در 24 سالگی فرماندار بودم.در آن زمان اکثر مدیران جوان بودند مثلا جهرمی استاندار زنجان 21 سال و نیم داشت و این بنا بر اقتضای آن دوران بوده است.

*استاندار  اشاره ای به کابینه احمدی نژاد کرد و گفت: در این دولت به مازندران و نیروهای مازنی توجه خوبی شد، مثلا بنده به همراه مهندس شفقت ،رهی و قناعت 4 استاندار مازندرانی هستیم.همچنین احمدی نژاد به مشایی بهای زیادی می دهد در صورتی که وی اصلاح طلب بود! وي افزود:متاسفانه کلمات هم در این دوره ذبح شده اند و در واقع اولین اصلاح طلب امام حسین (ع) بود، ولی آیا اکنون کسی جرات دارد بگوید مثل امام حسین است؟! طاهایی به حالتی خاص ادامه داد:کدام اصلاح طلب؟کدام اصولگرا؟اصولگرایی یعنی ریشه دار بودن و اطلاح طلبی یعنی مانند امام حسین بودن ،الباقی ماست و خیار است،جنگ های زرگری است،مثلا در تهران تمام شماره تلفن های مسئولان که 3 و 4 و 5 بوده اکنون 2 شده که متعلق به مناطق بالای شهر همانند نیاوران و اقدسیه است ،اما اگر توانستند فقر را در تهران بر کنند شایسته رسیدن به این اعداد می شوند.

* استاندار مازندران به سالگرد وفات کردان هم اشاره کرد و گفت:بنده از نظر خدمتی سابقه بیشتری از کردان داشتم ولی وی واقعا جوهره ویژه ای داشت ،طی دو سال خدمت در فنی و حرفه ای تحول شگرفی در این نهاد ایجاد کرد در صورتی که اصلا سنخیتی با رشته اش نداشت.در سازمان گردشگری ،ثبت اسناد، سازمان ملی زمین و مسکن ،وزارت نفت نیز تحولاتی اساسی ایجاد کرد که به قابلیت ذاتی وی برمی گردد. وی تودیع کردان را بی نظیر ترین تودیع در عمر خدمتیش عنوان کرد و گفت:اگر کردان می ماند یک تنه برای مازندران در بدنه دولت کافی بود.

*طاهايي در بخشي از سخنانش گفت:دو استاندار سابق مازندران در زمينه مصوبات سفر 42 ميليارد تومان اهتمام كردند و من به تنهايي امسال 40 ميليارد تومان در اين راستا لحاظ كردم که اگر داشتم 80 ميليارد مي گذاشتم ،اما نداشتم.

* استاندار مازندران در رابطه با احداث جاده جديد نيروگاه اظهار داشت : وقتي استاندار آستاراخان به مازندران آمد ، خوشحال شدم كه در زمان گذر از اين مسير به تاريكي شب برخورديم تا آن بيقوله مشخص نشود.

*طاهايي در پايان يادآور شد:‌بعضي اهل سرفه اند و برخي اهل بوسيدن ، بعضي هم نقد مي كنند و هم تقدير از زحمات ، ما گروه سوم را دوست داريم و از نقد هم استقبال مي كنيم.


  • دوشنبه 8 آذر 1389-0:0

    مردم مازندران مردم با هوشی هستند بهتر است باران شدیدی ببارد و مازندران و رودخانه هایش و مزارعش پر باران شود.

    • م از غرب مازندارنپاسخ به این دیدگاه 0 0
      دوشنبه 8 آذر 1389-0:0

      من تا حالا فکر میکردم اقای استاندار ادم دلسوزیه واسه کشور استان اما تازگی متوجه شدم ...این همه... فرض سالهای بعد دولت دیگه روی کار بیاد و اصلا مشایی نباشه اونوقت چی؟ ...

      • يکشنبه 7 آذر 1389-0:0

        آقای ابراهیمی در هر جلسه از رسانه ها تشکر می کند.اون رگ خواب رسانه ها دستش هست و مطمئن است این بار هم رسانه ها گزارش های خوبی از سفر ارایه می دهند.این همه تعریف بی دلیل نیست.این کار ابراهیمی را می پسندم که از قدرت رسانه خوب استفاده می کند.

        • يکشنبه 7 آذر 1389-0:0

          آن بخش از سخن استاندار که آقای معاون36 ساله وجوان نیست را نمی پسندم منظور از جوانی وی به سن وسال نیست...


          ©2013 APG.ir