تعداد بازدید: 2123

توصیه به دیگران 1

دوشنبه 8 آذر 1389-8:17

مصوبات کمی، مصوبات کیفی

... اگر هیات وزیران می خواهد در یک استانی سه بار حضور یابد ولی یک پروژه اساسی اجرا نشود چه سودی برای مردم مازندران دارد؟(يادداشتي از ايرج نياز آذري،روزنامه نگار-بابل)


 در آستانه سفر ریاست جمهوری به مازندران بازار اطلاع رسانی و آمار پراکنی داغ داغ است و مدیران دولتی برای حضور در رسانه ها و بیان وضعیت پروژه ها از یکدیگر پیشی می گیرند؛ از استاندار گرفته تا بخشداران اندر فضائل سفر های استانی گفته و هریک به نوعی درباره مصوبات سخن می رانند.

 اما نکته ای که در اینجا ضرورت بررسی و ارزیابی دارد نتایج مصوبات و کیفیت آنان است.

 بسیاری از مصوباتی که اجرا شده با قانون بودجه سنواتی هم پوشانی داشته یا در سطح ابتدایی می باشند، اما متاسفانه مصوبات کلیدی و زیربنایی همچنان روی کاغذ مانده است؛ تا جايی که ارزش ریالی 90 درصد مصوبات کمی معادل یک پروژه اصلی و زیربنایی نیست.

هنر دولت محترم در تحقق اسناد بالادستی ، اشتغال زا و زیربنایی باید داشته باشد نه سوله های ورزشی .

دولت برای اجرای تکالیف قانونی و پروژه های جاری و معمولی سازمان های محلی دارد، اما اگر هیات وزیران می خواهد در یک استانی سه بار حضور یابد ولی یک پروژه اساسی اجرا نشود چه سودی برای مردم مازندران دارد؟

وقتی هدف سفر های استانی برقراری عدالت، محرومیت زدایی و کشف استعداد ها و ظرفیت هاست، توقع مردم این است که سفر حالت شعاری و تبلیغی به خود پیدا نکنند و مشکلات اساسی مردم برطرف شود.

 از دولت محترم و آقای رئیس جمهور انتظار می رود در وفای به عهد راسخ و استوار باشند و در انجام مصوبات تعارف نداشته باشند و با مدیرانی که در انجام مصوبات دولت کوتاهی نموده اند برخورد شود .

حضور دولت محترم در استان ها زمانی اثربخش خواهد بود که تحرک، تحول و پویایی اجرایی در سازمان ها و امورات جامعه لمس شود و جریان خدمت به مردم شتاب مضاعف بگیرد. 

ايميل نويسنده: (irajniaz@yahoo.com)


  • دوشنبه 8 آذر 1389-0:0

    متاسفانه با سفر احساسی برخورد می شود نه تعقلی و همه دنبال استقبال پرشور و...هستند.نمی دانم با این وصف می توان به محتوای سفر امیدی داشت؟

    • دوشنبه 8 آذر 1389-0:0

      "هنر دولت محترم در تحقق اسناد بالادستی ، اشتغال زا و زیربنایی باید باشد نه سوله های ورزشی "
      خلاصه آقاي نياز بعد از مدتها در لفافه سخن گفتن يك خط درست و حسابي مثل يك كارشناس اقتصاد نظر داديد


      ©2013 APG.ir