تعداد بازدید: 1898

توصیه به دیگران 2

سه شنبه 9 آذر 1389-20:23

تحول در سیمای فرهنگی مازندران

علي ادياني رادگفت:از هيئت دولت مي خواهم در سفر سوم که با رویکرد فرهنگی است،با تصویب مصوبات کلیدی فرهنگی،باعث تحول در سیمای فرهنگی مازندران شوند-احمدي نژاد گفت:باید مصوبات جلسه هيئت دولت در سطح مازندرانی ها باشد.


به گزارش خبرنگار مازندنومه در قائم شهر،نماینده مردم قائم شهر، سوادکوه،جویبار و بخش کیاکلا در مجلس، از ريیس جمهوري و هیأت محترم دولت  به خاطر سفر به استان مازندران و بررسی مسائل و مشکلات مردم مازندران قدرداني کرد و گفت: خواسته ما از سفرسوم هیأت محترم دولت به استان مازندران این است که مصوبات سفر اول و دوم مورد ارزیابی قرار گرفته و موانع اجرائی آن را  برطرف نمایند.

 
ادیانی در ادامه گفت : با عنایت به رویکرد فرهنگی سفر سوم،از هیأت محترم دولت انتظار دارم باتصویب  مصوبات کلیدی فرهنگی،شاهد تحول در سیمای فرهنگی مازندران باشیم.


وی ضمن تأکید بر تأمین اعتبار لازم برای احداث فرهنگسراها و تقویت گردشگری با ایجاد فضاهای تفریحی ، گردشگری و توریستی ،خواستار احداث مجتمع های فرهنگی ، زیارتی در کنار امام زاده ها و بقاع متبرکه شد .

به گزارش خبرنگار ما وی همچنین  احداث سالن های ورزشی برادران و خواهران در شهرها و روستاهای مازندران را برای جوانان عزیز مهم و از ضروریت های استان دانست . 

اما به گزارش روابط عمومي استانداري مازندران،جلسه هیات دولت دور سوم سفرهای استانی در مازندران شامگاه سه شنبه در محل استانداري برگزار شد.

 دکتر احمدی نژاد در ابتدای این جلسه بر حل تمامی مشکلات نهایی نمودن مصوبات سفرهای اول و دوم هیات دولت به استان تاکید کرد و گفت: مازندرانی ها همیشه در تمام دوران موجب افتخار و عزت برای کل کشور بوده اند.

احمدی نژاد افزود:در مسیر فرودگاه تا ورزشگاه به هر کجا که نگاه می کردیم نشاط ، بالندگی، امید و سربلندی در مردم به خصوص دختران و پسران کاملاً مشهود بود.

وی تصریح کرد: مردم مازندران امروز در خیابان ها با حضور خود به خدمتگذاران خود در دولت دلگرمی، احساس عزت و انرژی دادند و تراز ملت ایران در دنیا را بالا بردند.

رئیس جمهور خطاب به وزرا خاطرنشان ساخت: باید مصوبات این جلسه در سطح مازندرانی ها باشد.

دکتر احمدی نژاد افزود: باید کشاورزی استان را با یکپارچه سازی اراضی، تغییر شیوه کشت و آبیاری های کم هزینه و پربازده و با تامین آب مورد نیاز، سریعاً متحول کرد.

وی ضمن تاکید بر حفظ منابع طبیعی، جنگل ها و مراتع استان، گفت: بايد ساخت و سازهای استان به سمت مرتفع سازی هدایت شود.

احمدی نژاد با يادکرد مدیرکل فقید راه و ترابری استان، بیان داشت: تکلیف بزرگراه تهران شمال را وزارت راه و ترابری هر چه سریعتر روشن کند و در چهار خطه کردن محور هراز و سوادکوه با افزایش بودجه تسریع صورت گیرد.

ریس جمهوري هم چنين گفت: باید تمامی روستاهای استان از نعمت گاز برخوردار شوند.

هم چنين محمود احمدی نژاد عصر سه شنبه در جلسه کارگروه فرهنگ و هنر استان گفت: بودجه ی فرهنگی استان مبلغ ۵۳۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده بود که با پیشنهاد آقای مشایی این رقم به ۷۵۰ میلیارد ریال افزایش یافت.

به گزارش روابط عمومي استانداري مازندران،رییس جمهور مازندران را مخزن فرهنگ ناب اسلامی دانست و اظهار داشت: بودجه ی درنظر گرفته شده فرهنگی باید صرف تولید فرهنگی شود.

وی با بیان اینکه مازندران باید پیش قراول فرهنگ و هنر در کشور باشد، اذعان داشت: استاندار باید بودجه هایی را که بدین منظور لحاظ شده را صرف تولید فرهنگی استان نماید و وی باید جلوی هر دستگاهی را که در استان غیر از این رفتار می نماید را بگیرد.

رییس جمهور با اعلام اینکه مازندرانی ها صفا و صمیمیت را در ایران منتشر کرده اند، گفت: مازندرانی ها مردمانی نجیب، مؤمن و قانع هستند.

وی به صنعت گردشگری در مازندران و تبادلات فرهنگی مردم دیگر نقاط کشور در این راستا اشاره نمود و اظهار داشت: گردشگران در این استان نور معنویت را که از اندیشه ی ناب علوی است به عنوان سوغات معنوی دریافت می دارند.

احمدی نژاد در ادامه به اولین سالگرد مرحوم کردان اشاره نمود و خاطر نشان ساخت: کردان همه ی عمر خود را در خدمت انقلاب و ارزش های الهی بود.



©2013 APG.ir