تعداد بازدید: 2475

توصیه به دیگران 1

سه شنبه 9 آذر 1389-23:28

حسيني:براي بهتر برگزار شدن روز مازندران پيشنهاد بدهيد

وزير فرهنگ و ارشاد در ساري گفت:ورزش هم جزئي از فعاليت هاي فرهنگي است-بايد نشاط و شادابي در جامعه و نسل جوان بروز پيدا كند.


 ‌وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي از توجه اين وزارتخانه به فعاليت هاي فرهنگي هنري استان ها خبر داد.

به گزارش خبرنگار مازندنومه سيد محمد حسيني در مراسم هم انديشي اصحاب فرهنگ و هنر مازندران که عصر سه شنبه در مجتمع فرهنگي اداره كل ارشاد مازندران برگزار شد،گفت:‌در هر نقطه از كشور ، فعاليت هاي فرهنگي هنري موثر و مفيد مورد توجه وزارتخانه است.

 وي اظهار داشت :‌حمايت از گروه هاي تئاتر شهرستاني هم در دستور كار وزارتخانه قرار دارد.

حسيني با اشاره به مصوب شدن 75 ميليارد تومان سالانه به مدت پنج سال تحت عنوان فرهنگ و هنر در مازندران تصريح كرد:‌بخشي از اين بودجه براي زيرساخت ها و كبودهاي حوزه فرهنگي و بخشي هم جهت اقدامات فرهنگي و هنري است.

 وي با بيان اينكه ورزش هم جزئي از فعاليت هاي فرهنگي است،يادآور شد:‌برنامه هاي فرهنگي گستره فراواني دارند و ورزش واقعيتي است و يك وجهه آن غرور ملي و مطرح شدن در ميان ساير كشورها است.

حسيني با اشاره به اينكه همه تلاش ما اين است كه شاهد فعاليت هاي گسترده فرهنگي و هنري باشيم خاطرنشان كرد:‌ بايد نشاط و شادابي در جامعه و نسل جوان بروز پيدا كند.

 وي افزود:‌ چنانچه برنامه هاي جاذب و متنوع فرهنگي ارائه دهيم ، جوانان ما به سمت ماهواره و محصولات فرهنگي غربي گرايش پيدا نمي كنند.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در رابطه با افزايش تعرفه آگهي ها گفت:‌با توجه به اينكه افزايش نيافتن قيمت ها در اجراي قانون هدفمندي يارانه ها مد نظر است ، در حال حاضر افزايش تعرفه آگهي ها مقدور نيست و در آينده بايد در اين زمينه برنامه ريزي صورت گيرد.

وي با اشاره به روز مازندران يادآور شد:‌پيشنهادها براي بهتر برگزار شدن اين روز از سوي اداره كل ارشاد مازندران به وزارت ارشاد ارائه شود تا در دستور كار قرار گيرد.

 حسيني اظهار داشت :‌انتظار داريم مراكز استان ها علاوه بر برگزاري و شركت در جشنواره هاي استاني ، منطقه اي ، ملي و بين المللي ، به كشورهاي همسايه هم توجه داشته باشند.

وي خاطرنشان كرد:‌ اين مسئله را با سازمان فرهنگ و ارتباطات در ميان گذاشته ايم و مورد استقبال قرار گرفته است.

حسيني با بيان اينكه 60 نمايندگي و رايزن فرهنگي در كشور داريم افزود:‌هر استان بايد دو نمايندگي را مورد حمايت قرار دهد.

به گزارش مازندنومه،در اين مراسم به صورت نمادين ، سه كانون فرهنگي هنري مساجد ، مجوز فعاليت دريافت كردند .

خاطرنشان مي کنيم در اين مراسم برخي اصحاب فرهنگ و هنر به صحبت پرداختند.

نصرالله هومند پ‍وهشگر و محقق آملي و نگارنده تقويم تبري به عنوان نماينده ناشران و فرهيختگان مازندران در ديدار با وزير ارشاد گفت:‌بيش از 90 درصد علما و فقها در علوم طبيعي و ديني دنيا ،‌ايراني هستند.

 وي افزود:‌مازندران به خاطر ويژگي هاي خاص اقليمي ، بهترين جايگاه ايران- شهر بوده و اهالي اين سرزمين از بدو ورود اسلام ، به صورت داوطلبانه به اسلام روي آورده و آن را پذيرفتند.

 هومند تصريح كرد:‌مازندران مهد تمدن اسلامي و آيين هاي بايسته ايرانيان كهن است و شايسته است مقام عالي وزارت دستور تكميل و تامين بودجه هاي رديف ارشاد مازندران را بدهد و اقدام لازم عنايت شود .

وي اظهار داشت :‌در وضعيت فعلي و تنگناهاي مالي با تمام فعاليت ها ، حداقل بودجه، امكان پاسخگويي به طرح ها و برنامه هاي چاپ و نشر و ارباب قلم را ندارد و وضعيت مالي انجمن هاي ادبي كه 10 سال در محاق مانده هم بايد پيگيري شود.


مهشيد روحاني- نماينده جامعه تئاتر استان- دراين نشست گفت:‌هنرمندان آمران به معروف و ناهيان از منكر هستند.

وي با اشاره به اين که سعي مي كند واقع گرايانه سخن بگويد و اين که فارغ التحصيل رشته تئاتر از دانشگاه تهران است ، افزود:‌اهالي تئاتر مازندران خواهان مسائل ساده و حداقل ها هستند.

روحاني يادآور شد: اهالي تئاتر مازندران خواهان حق كار ، آموزش ، مسكن ، درمان و احساس شادي و مفيد بودن براي جامعه هستند اما هيچ در دست نداريم چون كار نداريم .

 نخستين زن داور جشنواره هاي گوناگون مازندران تصريح كرد: امكان كار در حيطه تئاتر وجود ندارد چون نيازمند زمان ،‌مكان ، بودجه و انديشه است و از اين ميان ما فقط انديشه داريم.

وي گفت: مجتمع هاي فرهنگي استان در حال خاك خوردن هستند و شايسته است كه در قالب قرارداد معين در اختيار گروه هاي تئاتر قرار گيرند.

 وي با اشاره به اينكه تا پايان آبان ماه جاري 120 عنوان نمايش صحنه اي و خياباني در مازندران توليد شده اظهار داشت:‌نسبت به مدت مشابه از افزايش 17 درصدي برخوردار است .

 روحاني با بيان اينكه حضور در جشنواره ها با رشد 45 درصدي مواجه بوده خاطرنشان كرد:‌اين يك واقعيت اميدوار كننده است.

به گزارش خبرنگار مازندنومه وزير ارشاد در ابتداي صحبت هايش با گرامي داشت ياد و خاطره نيما اين بيت از اشعار سنتي نيما را قرائت كرد:صدبار شكست و بست و درهم پيوست/ تا نام علي مرا در آيينه ببست

 گروه طالبا به سرپرستي سيد جمال محمدي در در اين مراسم قطعاتي از موسيقي مازندراني را اجرا کردند.

نمايندگاني از كانون هاي تبليغاتي ، چاپخانه ها ، مطبوعات ، كانون هاي فرهنگي هنري مساجد در اين مراسم به ايراد سخن پرداختند.


  • مهران مازنی پاسخ به این دیدگاه 0 0
    چهارشنبه 10 آذر 1389-0:0

    جناب وزیر عزیز سلام

    همه می دانستند ، آنطور که شما صحبت کردید نشان می دهد که شما هم خوب میدانید که :
    مازندران مهد فرهنگ ، دانش و تمدن بوده و است

    اما آنچه که قابل باور نیست فاصله بین اندیشه و عمل است .

    از مازندران چه به نیکی یاد کنیم و چه سالروزش را با یاد تاسیس نخستین حکومت شیعه در جهان ،جشن بگیریم اما نمی توانیم بر رکود فضای فرهنگی و هنری ان چشم پوشی کنیم .

    اگر می خواهیم جوانانی متعهد و وطن دوست داشته باشیم باید که از وزارت شما و کار فرهنگی اغاز کنیم .

    اما سال هاست که ما مازنی ها بدنبال مقصر میگردیم تا ببینیم مشکل کجاست که برنامه های جامع فرهنگی نداریم و ادارات کل ما از نبود حمایت مادی و معنوی رنج می برند . و عملا مجالی برای ارائه نشان های فرهنگی در خور شان مازنی ها فراهم نمی شود.


    شاید حسن سفر رئیس محترم جمهور و نیز نشست تخصصی شما حداقل این فایده فرهنگی را برای مازندران داشته باشد تا سقف کوتاه و تنگ نظرانه فرهنگی را به بلندای نام مازندران ارتقاءدهد.

    به آن امید ، چشم در انتظار می مانیم .

    • چهارشنبه 10 آذر 1389-0:0

      چقدر ذوق کردیم که اینهمه توجه به مازندران میشود چقدر اعتبار و جقدر علاقه به فرهنگش.... این عمو نصراله هم که..؟


      ©2013 APG.ir