تعداد بازدید: 2117

توصیه به دیگران 15

چهارشنبه 10 آذر 1389-9:0

اول فرهنگ،بعد اشتغال و مسکن

وزير دادگستري در جلسه شوراي اداري شهرستان نوشهر: مردم حق دارند بپرسند چرا مصوبات اجرا نشده است و ما نبايد ناراحت شويم-فرماندار نوشهر: همه ده دولت گذشته، سهم بزرگی در خدمتگزاری به مردم داشته اند-نماينده نوشهر:به دنبال استان شدن غرب مازندران هستيم.(ويرايش دوم)


به گزارش محمد حسين ملايي-خبرنگار مازندنومه در نوشهر و کجور- وزير دادگستري گفت: دولت تاكيد دارد تا پايان دوره دولت دهم مشكل اشتغال جوانان به طور كامل حل شود و ديگر جوان بيكار در كشور وجود نداشته باشد.

سيدمرتضي بختياري عصر سه شنبه در سومين دور از سفرهاي استاني هيئت دولت، وارد شهرستان نوشهر شد و پس از حضور در گلزار شهداي شهرستان نوشهر با خانواده‌هاي شهدا، جانبازان و خانواده‌هاي مددجوي سرپرستي بهزيستي و كميته امداد ديدار كرد.

وي در گام بعدي اين سفر در جلسه ملاقات مردمي حاضر و از نزديك در جريان مشكلات اهالي اين شهرستان قرار گرفت و با آنها به گفت‌وگو پرداخت.

 بختياري سپس در جلسه شوراي اداري شهرستان نوشهر حضور يافت. وي در اين جلسه طي سخناني گفت: بصيرت ديني و حضور در كنار مقام عظماي ولايت و شعار توأم با عمل موجب پيروزي آنها بر فتنه‌ها بوده است.

به گزارش خبرنگار ما وي با اشاره به دور سوم سفر هيئت دولت به استان مازندران و حضور خود در نوشهر افزود: اولويت اول دولت در اين دوره از سفرها رويكرد فرهنگي است و بعد از آن بررسي و مرور مصوبات سفرهاي دور اول و دوم است كه تا چه اندازه مصوبات اجرايي شده يا نشده است.

وي افزود:ما بررسي مي کنيم كه آيا كوتاهي مديريتي بوده يا كمبود اعتبارات،و اين قضيه مورد توجه ماست.

 بختياري اظهار داشت: برخي مصوبات به گونه‌اي است كه براي آن در كميسيون ماده 32 توجيه اقتصادي آن مورد بررسي قرار مي‌گيرد.

 وي ادامه داد: بخشي از مصوبات به‌صورت مطالعاتي است و در يك پروژه 12 ميليارد تومان جهت مطالعات و بررسي آن هزينه كرديم كه دور اول اين مطالعات اجرايي شده اما چون به صورت مطالعاتي بوده است شايد كسي متوجه آن نشده باشد و برخي ديگر از مصوبات علاوه بر بار مالي نياز به زمان نيز دارد تا به نتيجه برسد.

 وزير دادگستري خاطرنشان كرد: يكي از مشكلات اساسي شهرستان نوشهر كمربندي اين شهر است كه اميدواريم با همت و تلاش محيط زيست، بنياد مسكن و ساير دستگاه‌هاي اداري و همچنين دستور اكيد رئيس جمهور تا پايان سال 90 مورد بهره‌برداري قرار گيرد.

 وي با اشاره به اينكه مردم حق دارند بپرسند چرا مصوبات اجرا نشده است و ما نبايد ناراحت شويم، تصريح كرد: كارهايي بزرگي در دولت نهم و دهم انجام شده است و همانطور كه كارهاي زيادي انجام شده، از سويي ديگر كارهاي زيادي هم روي زمين مانده است كه بايد با همت و تلاش بيشتر به اتمام برسد.

سيدمرتضي بختياري بيان داشت: اولويت اول دولت كارهاي فرهنگي است سپس اشتغال و مسكن و همزمان با اين دو ، ازدواج جوانان است كه رئيس‌جمهور هم پيگير آن هستند.

 وي افزود: دولت تاكيد دارد تا پايان دوره دولت دهم مشكل اشتغال جوانان به طور كامل حل شود و ديگر جوان بيكار در كشور وجود نداشته باشد كه اين امر نيز نيازمند همت و سعي فراوان است.

 وزير دادگستري به اجراي هدفمندي يارانه‌ها اشاره كرد و اذعان داشت: لايحه هدفمند كردن يارانه‌ها به معناي حذف يارانه‌ها نيست بلكه به معناي آن است كه يارانه درست توزيع شود.

 وي بيان داشت: دولت در سال گذشته 110 ميليارد تومان يارانه پرداخت كرد كه بخش اعظم آن مربوط به حامل‌هاي سوخت بوده است يعني هم براي كسي كه خودرو داشت و هم كسي كه خودرو نداشت يارانه پرداخت مي‌شد و در اين بين فردي كه خودرو نداشت متضرر مي‌شد چرا كه يارانه‌اش به او تعلق نمي‌گرفت اما اكنون هدفمندي يارانه اين مشكلات را برطرف خواهد كرد و يارانه‌ها به درستي به همه تعلق خواهد گرفت.

 *سه طرح اجرا نشده


فرماندار نوشهر هم در جلسه شورای اداری شهرستان نوشهر گفت: سه دهه از انقلاب شکوهمند اسلامی را پشت سر می گذاریم که تا کنون ده دولت خدمت به مردم را بر عهده دارند و هر دولت با توجه به موقعیت زمانی و مدیریت تعریف شده سهم بزرگی در خدمتگزاری به مردم داشته است.

فاطمي افزود: دولت نهم با شعار عدالت و مهرورزی در طول شش سال خدمات خدمات بزرگی را به ملت بزرگ ایران کرده است و این از همت و تلاش خستگی ناپذیر دولت در خدمت رسانی به مردم ایران نشان دارد..

 فرماندار نوشهر بیان داشت: در سفر اول هیئت دولت 18 پروژه زیر ساختی و در سفر دوم 8 پروژه زیر ساختی و در مجموعه 26 پروژه در نوشهر مصوب شد که از 18 طرح شش طرح صد در صد ، دو طرح 60 درصد ، سه طرح 50 تا نود درصد و چهار طرح نیز 20 تا چهل درصد پیشرفت داشته است و سه طرح هم اجرا نشد.

وی گفت: از این سه طرح،دو طرح آن من جمله استادیوم ورزشی برای تیم فوتبال شموشک نوشهر و میدان میوه و تره بار است که اجرایی نشد اما به طور جدی پیگیر آن هستیم.

 وی تصریح کرد: برای دور سوم سفرهای استانی دولت و هیئت همراه پیشنهادهايي ارائه کردیم که پس از تصویب نهایی آن را به اطلاع مردم خواهیم رساند.

*سنت حسنه

 به گزارش خبرنگار ما مشایخ- امام جمعه نوشهر-هم در اين جلسه گفت: دکتر احمدی نژاد سنت حسنه ای از خودشان باقی گذاشتند و این سفرها باید در دولت های آینده نیز همواره ادامه داشته باشد.

وی افزود: مصوبات سفرهای قبلی باید پی گیری شود تا معلوم شود که چه علل یا عواملی باعث اجرایی نشدن برخي مصوبات شده است.

امام جمعه نوشهر ادامه داد: اين شهر حدود 46 کیلومتری ساحل دریا داردکه با توجه به حضور خیل عظیم گردشگران در ایام نوروز و تعطیلات تابستان در نوشهر که به بیش از یک میلیون نفر می رسد ، باید به صورت ملی به این ساحل نگاه کرد.

 مشایخ اظهار داشت: امامزاده محمد شهرستان نوشهر نیز از نظر ساختمان مشکل دارد که باید آن را رفع کرد.

وی همچنین به مشکلات پیش آمده درخصوص تخریب باغ اکولوژی نوشهر و نیز تورم و گرانی اشاره نمود و خواستار توجه جدی و برطرف شدن این مشکلات در شهرستان نوشهر شد.

*به دنبال استان جديد

 دکتر محسنی- نماینده مردم نوشهر و چالوس در جلسه شورای اداری شهرستان نوشهر که با حضور وزیر دادگستری تشکيل شد،گفت: سفر امری نیکو و ارزشمند است و سفرهای استانی دولت موجب حضور مسئولان بین مردم می شود تا مشکلات ، مزیت ها و فرصت ها شناخته شود.

وی افزود: نوشهر دارای پتانسیل های زیادی در همه زمینه ها می باشد اما هر تکانی در نوشهر می خوریم با محیط زیست و منابع طبیعی به مشکل بر می خوریم.

 محسنی با بیان اینکه به دنبال استان شدن غرب مازندران هستیم، گفت: بسیاری از ادارات کل همچون منابع طبیعی،گمرک، بندر، شرکت توزیع فرآورده های نفتی در شهرستان نوشهر مستقر هستند و با توجه به این امر خواهان استقرار بخشی از دادگاه تجدید نظر در نوشهر هستیم تا مشکلات مربوط به سفر به مرکز مازندران برای مردم برطرف شود.

 به گزارش مازندنومه در پايان اين مراسم از قهرمانان ورزشي شهرستان نوشهر كه در بازي‌هاي آسيايي گوانگجو خوش درخشيدند و مدال كسب كردند با اهداي لوح، قدرداني شد.



    ©2013 APG.ir