تعداد بازدید: 2326

توصیه به دیگران 1

چهارشنبه 10 آذر 1389-9:27

از 21 گردو 15 عدد را خوردیم!

 وزیر آموزش و پرورش گفت:فرهنگیان مازندران افرادی دلسوز و متعصب به نظام تعلیم و تربیت و پیشتاز در مسائل تربیتی هستند-همه از آموزش و پرورش می پرسند که معلم چه کرد؟اما کسی نمی پرسد شما برای معلم چه کردید-آموزش و پرورش وزن و کیلو ندارد ،اما برخی چرتکه می اندازند ،فکر می کنند قند و شکر خرید و فروش می کنند!


 به گزارش ربابه حسين پور-خبرنگار مازندنومه-دکتر حاجی بابایی عصر سه شنبه،با حضور در همایش بزرگ مدیران ،مربیان،معلمان،مشاوران و ایثارگران آموزش و پرورش استان در اردوگاه شهدای دانش آموزی بادله ساری،مازندران را دیار علویان خواند که همیشه در زمینه فرهنگی شور بالایی داشته است.

وی افزود:آموزش و پرورش همه چیز یک کشور است و نباید به این نهاد به عنوان یک وزارتخانه نگاه کرد بلکه همه جامعه ایران باید به آموزش و پرورش به عنوان یک هدف و محور اساسی و اصلی نگاه کنند.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش در دنیا لشکر اول کشور، است و ارتش لشکر دوم محسوب می شود بنابراین اگر شما می خواهید در صحنه های سیاسی،اجتماعی،اقتصادی،فرهنگی و علمی اقتدار داشته باشید باید به آموزش و پرورش توجه کنید.

 وزیر آموزش و پرورش با انتقاد از نواخته شدن زنگهای متفاوت در مدارس تصریح کرد:برای هر رویدادی زنگهای مدرسه را به صدا در می آورند اما وقتی نتیجه حاصل شد مدارس را فراموش می کنند.

 حاجی بابایی ادامه داد:همه از آموزش و پرورش می پرسند که معلم چه کرد؟اما کسی نمی پرسد شما برای معلم چه کردید؟معلم بدهکار نیست بلکه بستانکار است و نظام تعلیم و تربیت باید همه توانش را برای خدمت به معلمان به کار گیرد

وی با انتقاد از برخی دیدگاه ها نسبت به نظام آموزش و پرورش تصریح کرد :این نظام انتها ندارد ،وزن و کیلو ندارد ،اما برخی که برای تعداد معلمان ،دانش آموزان و هزینه ها چرتکه می اندازند ،فکر می کنند قند و شکر خرید و فروش می کنند!

 دکتر حاجی بابایی ادامه داد:اگر امروز در نظام تعلیم و تربیت کم کاری شود ،15 تا 20 سال بعد نمود پیدا می کند،همانند عرصه ورزش که در گذشته مورد بی توجهی قرار گرفت و امروز در صحنه های بین المللی فوتبال ما نمی تواند رتبه کسب کند و کشوری مانند ژاپن که به اندازه مازندران هم نیست در دنیا اول می شود و ایران را در عرض چند دقیقه به باخت می رساند.

 وی افزود:وقتی برای استخدام 20 هزار معلم ورزش اعلام نیاز کردیم برخی ها تعجب کردند که این تعداد زیادی است در صورتی که نگاه من با آنها متفاوت است.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص لزوم ایجاد فضای نشاط و شادابی در مدارس گفت:متاسفانه امروز هرچه که لبخند را بر لبان دانش آموز بنشاند برای بیرون از مدرسه است اما هرچه که گریه و اشک دانش آموزان را درآورد جایش در داخل مدارس است،امروز همه چیز از آموزش و پرورش جداست و این نگاه نادرستی است.

عضو کابينه دولت دهم با اشاره به مصوبات سفرهای گذشته اظهار داشت:در سفرهای متعدد هیات دولت ،نوع نگاه به آموزش و پرورش تغییر کرد،اکنون اگر کسی به مصوبات سفر دولت به مازندران مانند احداث 120 سالن ورزشی،470 نمازخانه و کتابخانه،19 استخر شنا و 600 مدرسه و... را نگاه کند ،متعجب خواهد شد که این پروژه ها متعلق به مازندران است؟

 وی افزود: اینها پروژهای نظام تعلیم و تربیت استان است که روزی گم شده بود و امروز تحت تاثیر سفرهای هیات دولت محقق شد.

به گزارش خبرنگار ما وزیر آموزش و پرورش با انتقاد از مدارس غیر انتفاعی و خصوصی گفت:در اروپا و آمریکا همه مدارس دولتی هستند، آنها همه چیز را خصوصی می کنند اما مدارس شان را دولتی نگه می دارند.

وی با اشاره به شکل گیری تعلیم و تربیت در مقطع ابتدایی خاطرنشان کرد:در کشورهای خارجی برای استخدام معلمان در مقطع ابتدایی حساسیت خاصی به خرج می دهند که در هیچ یک از مقاطع دیگر این گونه نیست،زیرا آموزش ها در این دوره در اذهان دانش آموزان حک می شود و تا 90 سالگی هم باقی می ماند.

 دکتر حاجی بابایی با تاکید بر ارتقای جایگاه معلمان و شناسایی آن به جامعه گفت:ما باید معلم را به جایگاهی برسانیم که به مقبولیت اجتماعی در بین همه اقشار جامعه برسد و این مهم جزو بدهکاری های ماست.

 وی افزود:البته تا کسی معلم نباشد و گچ به دست نگیرد و پای تخته نرود حتی اگر 50 کتاب در مورد معلم و مدرسه بنویسد ، شناختش در مورد معلم کافی نخواهد بود،لذا ما به دنبال احیای جایگاه معلم و ایجاد تحول بنبادین در آموزش و پرورش هستیم.

 وزیر آموزش و پرورش ادامه داد:تحول بنیادین یعنی اینکه درنگاه مردم به نظام تعلیم و تربیت،مدرسه ،معلم و دانش آموز و نیز نگاه معلمان و دانش آموزان به خود و جامعه تحول ایجاد شود به طوری که وقتی از 20 دانش آموز پرسیده شود در آینده می خواهید چه کاره شوید ؟10 نفرشان بگویند:معلم.

 وی اظهار داشت:تمامی اقدامات ما در راستای زیرساخت های تحول بنیادین است و معتقدیم آموزش و پرورش باید تمام قد و قدرتمندانه برای این مهم بایستد.

حاجی بابایی ادامه داد:من برای ایجاد تحول بنیادین به آموزش و پرورش آمدم نه برای وزارت.

وي افزود: احساس نیاز کردم تا آموزش و پرورش را به جایگاه مقبولش برسانم ،جایگاهی که معلمان احساس غرور کنند.

وزير آموزش و پرورش گفت:آموزش و پرورش نیاز به یک بازتعریف در تمام شئون دارد و همه چیز باید در این نهاد تغییر کند،تغییراتی که در پی آن همه ،معلمان را ببینند.

 دکتر حاجی بابایی با اشاره به گامهای مثبت در آموزش و پرورش طی ماههای اخیر گفت:در سند ملی که در شورای مصلحت پس از یک روز مباحثه تدوین شد،سیاست های کلی و قانون آموزش و پرورش گنجانده شده تا به تصویب مقام معظم رهبری برسد و هیچ کسی نتواند حرفی در مورد آموزش و پرورش بزند.

 وی ادامه داد:مازندران با کارخانه و پروژه های بزرگ متحول نخواهد شد بلکه با نیروی انسانی متفکر متحول می شود و زمانی توسعه می یابد که آموزش و پرورش توسعه یافته ای داشته باشد.

دکتر حاجی بابایی ادامه داد:آموزش و پرورش نیازمند یک برنامه ریزی اساسی و کارهای شبانه روزی است ،هم اکنون برنامه کتابهای درسی در حال تغییر است و با توجه به منویات مقام معظم رهبری، فلسفه باید در دروس مدارس ورود یابد و دانش آموزان از همان بدو ورود به مدرسه به جای حفظ کردن به دنبال تفکر و اندیشه بروند.

 وی با اشاره به مثالی در خصوص برنامه کتاب های درسی اظهار داشت:در مدارس فلسطین اشغالی در آموزش ریاضیات مساله را این گونه طرح می کنند: مجاهدان فلسطینی از 21 سرباز اسراییلی ، 15 نفر را دستگیر کردند،چند نفر باقی می مانند؟در صورتی که ما می گوییم از 21 گردو 15 عدد را خوردیم چند گردو باقی ماند؟!

 وي با اشاره به اين نكته كه نمي گوييم آزمون جديد صد در صد واقعيت داشته ،تصريح كرد:اما تمام اخلاص مان را گذاشتيم .

 به گزارش مازندنومه،وزیر آموزش و پرورش در پايان سخنانش با بیان این مطلب که همه تلاشم را به کار می گیرم تا آموزش و پرورش را به جایگاه واقعیش برسانم سه بار به وا.. قسم یاد کرد که هزاران وزارتخانه را به یک معلم بودن نمی بخشم. 

 با این حرف، فرهنگیان برای وزیر خود دست زدند که اين تشويق دقایقی ادامه داشت.

 در پایان مراسم جمعی از فرزندان جدید الاستخدام شاهد و ایثارگر دو تابلو به دکتر حاجی بابایی- وزیر- و فیاضی -مدیر کل آموزش و پرورش- اهدا کردند.


  • چهارشنبه 10 آذر 1389-0:0

    از اظهارات منطقی آقای وزیر تشکر می کنیم.امیدوارم عمل هم در این حرف ها باشد

    • چهارشنبه 10 آذر 1389-0:0

      من بودم همه گردو ها رو می خوردم.کیلویی 12 هزار تومانه!

      • چهارشنبه 10 آذر 1389-0:0

        6=15-21!این جواب را من هم بلدم.6 گردو میشه


        ©2013 APG.ir