تعداد بازدید: 2006

توصیه به دیگران 1

پنجشنبه 11 آذر 1389-19:0

روزي...طعم شيرين عدالت

... وقتي رئيس جمهور محترم از مازندران و در راس بودن توجه به آن سخن مي گفت من به همراه مردم ما قند توي دلم آب مي شد و واقعاً كيف مي كردم.(يادداشتي از دکتر غلامعلي رنجبر،عضو هيئت علمي دانشگاه-ساري)


مردم ما در عين سادگي و بي پيرايگي مسئولاني را دوست دارند كه مانند آنها باشند. محبوبيت رئيس جمهور و دولت خدمت و اقدام ايشان، به دليل برخورداري از تائيدات و تاكيدات رهبري معظم انقلاب در قلب مردم جاي گرفته و مردم ما اميد فراواني به موفقيت اين دولت براي رفع نگراني ها و سريع تر كردن آهنگ پيشرفت كشور بسته اند.

 مردم مازندران بوي شهيد رجائي را در حركات و سكنات و رفتارهاي رئيس جمهوري محبوب خود حس مي كنند و به آن مفتخرند.

 مردم ما روحيه سلحشوري و مقابله با ستمكاران و ظالمان را دوست دارند و تا آخرين توان خود آماده همراهي با مبارزان و مجاهدان واقعي بر عليه ريشه هاي ظلم و ستم هستند.

مردم ما عدالت علوي و سعادت اخروي را دوست دارند و عاشق ائمه طاهرين (ع) هستند و در راه آنان و به خاطر آنان چه جانها كه نثار نكردند و چه مال ها كه تقديم ننمودند.

 وقتي رئيس جمهور محترم از مازندران و در راس بودن توجه به آن سخن مي گفت من به همراه مردم ما قند توي دلم آب مي شد و واقعاً كيف مي كردم.

 شهادت مي دهم كه در طول بعد از انقلاب هرگز چنين حالتي را تجربه نكرده و تحت تاثير فضاي مهر و محبت و شور و شعور مردم تا بدين حد قرار نگرفته بودم.

مردم ما مردمي به شدت وظيفه شناس و قدردان از خادمين هستند و توقعات آنها صرفاً براي رفع معضلات و پيشرفت و توسعه استان براي همه است.

هر اقدامي از سوي دولت محترم در جهت توسعه و پيشرفت استان و بالا آوردن سطح زندگي مردم با استقبال بي نظير مردمي رو به رو مي شود و وعده هاي دولت را با تمام وجود باور دارند و به صدق گفتار و رفتار رئيس جمهور ايمان و اعتقاد دارند.

 من خود بر اين باور هستم كه دولت تلاش زيادي را براي ساماندهي وضعيت اقتصادي و زمينه سازي براي شروع يك تحول عظيم به خرج مي دهد و قطعاً استان مازندران را يكي از استان هاي پيشرو و پيشقدم در اين راه مي داند.

عظمت روحيه مردم مازندران هر انسان منصفي را تحت تاثير خود قرار مي دهد و قطعاً رئيس جمهور و اعضاي هيات دولت از اين تاثير بي بهره نبوده اند.

 به شدت اعتقاد دارم كه تحت تاثير خلاقيت ها و ابتكارات مازندراني ها و با ارائه روحيه تشكر از خدمات و انتقاد از برخي از ناكارامدي ها با هدف اصلاح آنها، همه سود خواهند برد و كساني كه روحيه همه چيز را براي خود و منطقه خود خواستن را دارند بايد در اين روحيه اصلاحات اساسي به وجود بياورند و شرط تقوا و عدالت را رعايت کنند.

شكوه و عظمت مراسم بزرگداشت كردان اين فرزند خدوم مازندران و ساري هم براي رئيس جمهور و اعضاي هيات دولت يك شوك محسوب مي شد و باور اينكه در سالگرد اين مرد خدوم اين همه جمعيت حاضر شوند و مراسمي با اين عظمت برگزار شود سخت بود،ولي مردم فهيم و قدرشناس ساري اين حماسه حضور را آفريدند تا به ميهمانان گرانقدر خود نشان بدهند كه خدمتگزاران واقعي در دل آنها جاي دارند.

 مصاحبه هاي تلويزيوني و سخنراني هاي رئيس جمهور شور و حال ديگري داشت و اميد و آرزو هاي جديدي را در مردم ما زنده كرد و شور و شعفي را در آنها به وجود آورد كه اگر با هدايت صحيح و عاشقانه مسئولان مازندراني توام شود، مي تواند فصل نويني را در سرعت خدمتگذاري به مردم به وجود بياورد.

 درست است كه ارقامي كه به مازندران اختصاص داده شد حدوداً نصف مقداري است كه در برخي از استان ها اختصاص داده شد ولي با حضور تعدادي از عناصر مازندراني و كساني كه دل در گرو مازندران دارند در هيات دولت، مي توان اميد داشت كه در ادامه راه اين كمبود و كسري جبران شده و با جلب اعتبارات در نظر گرفته شده، دولت ارقامي بيش از آنچه تصور مي شود را مجدداً براي مازندران در نظر بگيرد.

مصوبات سفر به تحليل جامع تري نياز دارد كه اين فرصت براي آن كفايت نمي كند ولي هر چه هست حدود 75 ميليارد تومان بودجه فرهنگي كه تا نيمي از آن مي تواند صرف احداث تاسيسات و زير بناهاي فرهنگي بشود، رقمي بود كه در اين استان سابقه نداشته و اميدوارم به دست انسان هاي كاردان و با نظارت جدي و دقيق استانداري و مسئولان امر استفاده مناسب و درست از آن به عمل بيايد تا شايستگي مسئولان و مديران مازندران در استفاده بهينه از اعتبارات براي دولت محترم به اثبات برسد و يكبار ديگر مازندران بتواند در كل كشور و حتي در پهنه بين المللي از لحاظ فرهنگي و روحيه اخلاص و عدالت طلبي و آرمانخواهي تاثير گذار باشد.

حدود 300 ميليارد تومان اعتبار و تسهيلات براي ساير بخش ها نيز فعاليت عمده اي را براي مديران و مسئولان و ادارات و شركت ها ايجاد خواهد كرد كه اگر بتوانند تخصيص هاي آن را به موقع داشته باشند و با فصول مشكل براي انجام كار مواجه نشوند زيرساخت هاي اساسي و مهمي را جهت برداشتن گام هاي بسيار بزرگ براي ايجاد يك تحول اقتصادي و اشتغال زايي بنا خواهد گذاشت.

 البته پر واضح است در اين قسمت همت مسئولان و دولت براي مازندران بايد به صورت يك استثنا باشد كه اعتبارات ما اگر در فصول بهار و تابستان اختصاص داده شود، قدرت انجام كار و اجراي پروژه هاي ما را چندين برابر نسبت به اختصاص يافتن آنها در پائيز و زمستان نشان خواهد داد.

من بايد به همت مسئولان استان و در راس آنها استاندار محترم و معاونين ايشان و به خصوص فرماندار و شهردار ساري آفرين بگويم كه توانستند اين همه شور و شعف مردمي را مديريت كرده و اميدوارم كه در ادامه راه نيز بدور از تنگ نظري هاي مرسوم و معمول بين نگرش هاي حزبي و جرياني از ظرفيت هاي تخصصي و مديريتي نيروهاي متخصص و كاربلد استان استفاده نموده و با فعال نمودن آنها براي اجراي بهتر پروژه ها به پيشرفت استان فكر نموده و همه برادروار و همدل بر اساس خواست رئيس جمهور به اين استان خدمت کنيم.

 توجه به نظرات متخصصان، نخبگان فكري و افراد خدمتگذار و بي غرض هم باعث ايجاد تحرك و پويايي در استان مي شود و هم منافع تازه و جديدي را براي استان ما به همراه خواهد آورد.

 نكته آخر اينكه سهم خواهي هاي بي جا بايد كنار گذاشته شود و سفره پهن شده بايد براي همه باشد و مسئولان و مديران وابسته به يك شهر نبايد با طرح درخواست هاي زياده خواهانه و جوسازي هاي غير منصفانه به فكر برداشت بيشتر از اين سفره به قيمت محروم كردن سايرين باشند.

 محروميت زدايي براي همه شهرها و روستاها وظيفه همه ما است و گذشت از منافع خودمحورانه و شهرگرايانه به نفع مناطق محروم تر، انساني ترين و اخلاقي ترين كاري است كه بايد بر آن تاكيد شود. زياده خواهي ها موجب توسعه محروميت مناطق واقعاً محروم خواهد شد و گناه آن بر گردن كساني خواهد بود كه منطقه برخوردار خود را بدون دليل در اذهان عمومي محروم جلوه مي دهند و به جاي برنامه ريزي براي جلب مشاركت هاي مردم پر امكانات و پرتوان خود از نظر منابع مالي، به فكر جهت دهي دولت و منابع دولتي به سمت خود نباشند.

 من يكبار ديگر از رئيس جمهور محبوب و محترم و هيات دولت گرانقدر آن و بخصوص از اعضاي مازندراني اين دولت نهايت تقدير و تشكر را دارم و آرزو مي كنم كه روزي طعم شيرين عدالت را در زمينه هاي مختلف در ذائقه مردم مازندران احساس كرده و نسبت به بانيان آن دعاگو باشم.


  • يکشنبه 14 آذر 1389-0:0

    فكر كنم دكتر قصد كانديدا شدن براي مجلس را دارند كساني كه با سوابق سياسي ايشان آشنايي دارند اين گونه حرف ها از ايشان بسيار بعيد مي دانند. اظاهرا استاد ... تبحر دارند

    • يکشنبه 14 آذر 1389-0:0


      وقتی اصل سفر زرد هست دگر سیاه و سفید چیه؟ اصلا ضرورت سفر چرا مورد بحث قرار نمیگیره؟ کیف کردین ازین اماری که حضرات میدن؟....یا مهدی ادرکنی

      • شنبه 13 آذر 1389-0:0

        از استاد رنجبر ممنونيم اما انگار کمي پيازداغش زیاد شده.شما چند ماه قبل از سفر که مرتب انتقاد می کردید و درمورد فرح آباد که زادگاه شماست علیه همین دولت مطلب می نوشتید.یا مثلا"بعضی عزل ونصب ها وتصمیم گیریها.با یک سفر همه چیز درست شد؟احساسات تان را کنترل کنید استاد و از شما انتظار می رود منطقی با قضایا برخورد کنید.البته آن هایی که کل دستاورزد سفر را هم زیر سئوال می برند احساساتی هستند.نباید سیاه وسفید دید.سهل ممتنع است این گونه سفرها.شما خیلس سفید دیدید،یکی دیگه خیلی سیاه.این درست نیست

        • جمعه 12 آذر 1389-0:0

          سه کیلو صد تومان

          • جمعه 12 آذر 1389-0:0

            چرا مطلب رو سانسور كردين؟

            • جمعه 12 آذر 1389-0:0

              مطالب بعد از سفر باید کارشناسی و مبتنی بر آمار واقعیات باشد،نه از سر احساسات

              • جمعه 12 آذر 1389-0:0

                اين آقاي رنجبر ديگه خيلي داره رنج ميبره! يه ...

                • همکار دانشگاهیپاسخ به این دیدگاه 0 0
                  پنجشنبه 11 آذر 1389-0:0

                  اقا این حرفها چیه که از شما بر امد؟ ما بیمارانما را به امید شفا بحضور شما می اوردیم حالا تو هم که بد حال شدی....ترو پیش کی ببریم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟


                  ©2013 APG.ir