تعداد بازدید: 1950

توصیه به دیگران 4

جمعه 12 آذر 1389-12:18

چرا هیچ مدیری به پارکینگ نرفت!؟

... اکنون هنگام نمره گرفتن است و لابد برخي مديران استان مي پندارند در این دوره مستحق نمره 20 اگر نباشند حداقل 18 حق شان است! لیکن حتی اگر آنها از رییس جمهوري نمره خوبی گرفته باشند از مردم نمره قبولی نگرفته اند.(يادداشتي از ربابه حسين پور،خبرنگار-ساري)


دور سوم سفر هیات دولت به مازندران هم به خیر و خوشی به پایان رسید و مسولان استان پس از مدت ها استرس و فشار و دو روز میزبانی سخت و پر اضطراب( به خاطر توپ و تشر ها،گوش کشیدن ها و مچ گرفتن های احتمالی رییس جمهور مردمی از مدیران کم کار و مصوبه های هرگز اجرا نشده ) نفس راحتی کشیدند.

البته رییس جمهوري در هر سفرش به مازندران با یک استاندار جدید و بعضا" معاونان تازه نفس همراه شد كه در نوع خود بي سابقه است و این موضوع، البته بخشی ازمسئوليت و پاسخگويي مديران جديد را کاهش مي داد.

معمولا" در اين گونه موقعيت ها اگر هم به احتمال رییس جمهوري از روند اجرای پروژه ها ناراضی می بود،مدير مربوط مي دانست که بايد قصور را به گردن دیگری و مدير پيشين بيندازد! حالا پیدا کنید پرتقال فروش را!

سفر سوم هیات دولت هم علاوه بر رویکرد فرهنگی در راستای پیگیری مصوبات دو سفر قبلی صورت گرفت،اما در این سفر برخي مسئولان استان چنان از پروژه هایی که هیچگاه اجرایی نشد يا نصفه و نيمه رها شد و گره ای از مشکلات مردم باز نکرد، تعریف و تمجيد کردند و آمار و عملکردی عجیب ارائه دادند که حتی خودشان هم باورشان نمی شود این همه کار در استان انجام شده است!

حال جالب است که جناب رحیمی-معاون اول رییس جمهوري- هم در سومین سفر طی نشست با خبرنگاران از اجرایی شدن بخش ‌ اعظمی از 237 مصوبه دور نخست سفر خبر داد که در مجموع 50 هزار ميليارد ريال ارزش این مصوبات است.

وی از اجرای 70 درصد از 229 مصوبه سفر دوم هم گفت و ارزش اعتباري دو سفر را ‌در مجموع 11 هزار ميليارد تومان برآورد کرد كه بيش از نصف بودجه عمراني كشور در سال گذشته محسوب می شود.

 لیکن اگر فرمایش هاي جناب رحیمی را که با استناد به گزارش و آمار مديران استان بیان شده صحت داشته باشد و این مصوبات اجرایی شده و نصف بودجه عمرانی سال گذشته کشور برای مازندران هزینه شده و یا حتی اگر نیمی از مصوبات کلیدی در استان اجرایی می شد،پس چرا تغييري محسوس در استان مشاهده نمي شود ؟

نگارنده هرگز اين آمارها را واقعي نمي داند؛چرا که مي بينم مشکلات اقتصادي،صنعتي،کشاورزي و فرهنگي استان لاینحل همچنان به قوت خود باقیست!

مشکلاتی همچون بیکاری، كمبود مسکن، تسهیلات بانکی، بیمه، توريسم ،دریا و سواحل ،بی آبی اراضی،معضل برنج وارداتي،ترافیک،زباله و هزاران مشكل ديگر كه از حوصله اين بحث خارج است،هر روز به جلوه ای تازه، رخ می نماید.

  یادمان نرفته دکتراحمدي نژاد در دور اول سفر به مازندران (آذرماه 85 )در جمع مردم ساری در پاسخ به اعتراضات مردم حاضر در ورزشگاه متقي از آنها راجع به كاركرد استاندار و مديران وقت استان پرسيده بود كه جمعيت يك صدا از وضعيت موجود در استان شان اعلام نارضايتي كردند،رييس جمهوري هم گفت: پس"ما اول استارت مي زنيم،اگر مديران روشن شدند كه خب،اگر روشن نشدند هل شان مي دهيم،اگر باز هم مديران روشن نشدند مي فرستيم شان به پاركينگ شهرداري!"

البته اين حرف آن روزها به مذاق بعضي ها خوش نيامد،نمايندگان به خودشان گرفتند و بعضي ها هم آن را به مديريت شهري مركز استان نسبت دادند! لیکن پس ازقريب به 6 سالی که از عمر دولت نهم و دهم می گذرد و از زمان صحبت رييس جمهوري هم 4 سالي سپري شده، طي اين مدت هیچ مدیری به پارکینگ نرفت كه هيچ ،برخي نامديران هم به جرگه بيمار مديريت در استان پيوستند!

 اکنون هنگام نمره گرفتن است و لابد برخي مديران استان مي پندارند در این دوره مستحق نمره 20 اگر نباشند حداقل 18 حق شان است! لیکن حتی اگر آنها از رییس جمهوري نمره خوبی گرفته باشند از مردم نمره قبولی را نگرفته اند.

 رییس جمهوري در دور اول سفر 750 میلیارد تومان اعتبار برای حل مشکل اشتغال جوانان مازندرانی اختصاص داد! ولی مشخص نیست این اعتبار هنگفت در کجا و چه راهی هزینه شد!؟

مي دانيم که بسياري از بنگاه هاي توليدي و صنعتي استان دچار مشکل نقدينگي و  بحران مالي روبه رو هستند و  تعدادي از شرکت ها و کارخانه هاي خصوصي قادر به پرداخت حقوق و مزاياي کارگران خود نيستند و برخي نيز به تعديل نيرو و اخراج کارکنان شان مبادرت کرده اند.

اما گاه به گاهي مي شنويم که در همين فضا،تعدادي از مدیران به سفرهای خارجي می روند تا احتمالا" چشم و گوش شان باز شود و با استفاده از تجارب دیگر کشورها مشکل اشتغال را حل کنند!

 باز هم یادمان نرفته ،رييس جمهوري در سفر اول خطاب به مردم نجیب مازندران گفته بود :"به من گفته‌اند ‪ ۹۵‬درصد سواحل استان در دست ارگان ها و  از ما بهتران است؛ ان شاء‌الله دولت به نمايندگي از شما تصميم خواهد گرفت كه اين اماكن را ملي كند و در اختيار ملت قرار دهد." اما به راستی بعد از 6 سال چند درصد سواحل واقعا" آزاد و ملی شده است؟

 بعضي از مديران براي حفظ پست و ارتقای سمت خود مديران بالادستي و خانواده هاي آنها را از نعمت خوشگذراني تعطيلات آخر هفته در شمال محروم نمي كنند و البته تنها راضي خواهند شد که فقط بخشي از ساحل بيچاره براي خالی نبودن عریضه آزاد شود!

 اما کلام آخر ،متاسفانه مازندران از فقدان مديريت يكپارچه و واحد رنج مي برد و در اين استان هر يك از مديران ساز خود را كوك مي كنند و در نتيجه مازندران مي ماند با اين همه محروميت و فقري سبز؛ تا جائي كه پروژه عظيم و كليدي مانند پالايشگاه درگير و دار اداري و جنجال ها و مباحثات بي ثمر محيط زيست ، منابع طبيعي و شركت نفت سال ها وقت خدمت دولت به مردم استان را گرفت و عاقبت مجوزش پس از 4 سال روي كاغذ صادر شد، ولي هرگز عملياتي نشد و حتي كلنگش را روبان زده نگه داشتند تا در دور سوم سفر توسط هيات دولت آن هم در دو منطقه حسين آباد بهشهر و كياسر به زمين زده شود!


ايميل نويسنده: (heyran55@yahoo.com)


  • کیوسک مطبوعاتیپاسخ به این دیدگاه 0 0
    يکشنبه 14 آذر 1389-0:0

    اگر هم اینقدر انتقاد رو هم به آقایان نکنید پیش خودشان فکر می کنند که مردم اینقدر به مسائل روزمره زندگی شان گرفتارند و کاری به کار مسوولین و عمکلرد شان ندارند!
    به نظرم خانم خبرنگار باید برای اظهار نظرات نیز پاسخ های را در نظر بگیرد مثل همین نظر دوستی که از اعتبار 750میلیاردی طرح دریا پرسیدند.
    در این حال انتقاد حق مسلم مردم است و اهالی رسانه زبان گویای آنها!
    ای کاش یکی پیدا می شد و به این انتقادات گوشه چشمی نشان می داد!
    شاید عده ای مثل من بگویند بابا چه فایده؟
    اما به قول عزیزی که می گفت:از ماگفتن بود از نگفتن که بهتره!
    برای تمامی دلسوزان استان آرزوی سربلندی داریم.

    • يکشنبه 14 آذر 1389-0:0

      ای بابا مدیران بی کفایت مثل رییس اسبق ... باید می رفت چون دیگه خیلی ... این شهر را گند کشونده بود و حتی خبرنگارها که توی وب و سایتهای خودشون از این مدیر طرفداری کردن و رفتن تجمع کردن نمی تونست توی نظر مدیر کل... تاثیر بذاره . منطقی باید بود نه اینکه احساس ... را چاشنی موضع گیری خبرنگار شود

      • شنبه 13 آذر 1389-0:0

        مديران تلاشگر وظيفه خدمت دارند و نيازي به معرفي آنها نيست

        • مینا رسولیپاسخ به این دیدگاه 0 0
          شنبه 13 آذر 1389-0:0

          به نظر من لحن مطلب کمی تند بود.نباید همه مدیران را با یک چوب راند.ما مدیرانی ساده زیست داریم،مردمی،آنهایی که به سفر خارجی نمی روند،در اتاقشان همواره باز است و...چه خوب است در یک مقاله دیگر این دسته از مدیران تلاشگر هم معرفی شوند.

          • جمعه 12 آذر 1389-0:0

            چرا هیچ مدیری پارکینگ نمی ره الان... رییس تربیت بدنی ... که چند تا... خبرنگارمی خواستن در این سمتش باشه رفته ... احتمالا همین خبرنگارا...

            • جمعه 12 آذر 1389-0:0

              خانم خبرنگار ما هم ضعیف کشی را می داند و مدیران مستضعف ! را هدف انتقاد خودش قرار می دهد . خواهر محترم چرا از آقای رییس جمهور که به قول شما یک رییس جمهور مردمی است ،در مورد ملی شدن سواحل استان که وعده آن را داده بود سوالی نکرده اید ؟و در موردی دیگر ، آیا می دانید با 750 میلیارد تومان اعتبار چند شغل ایجاد می شود ؟ آیا میدانید که سهم متناسب از این مبلغ مثلاً برای ساری برای اشتغال چند هزار نفر هم کفایت نمی کند ؟ این رقم اگر هم درست به کا رود بخش کوچکی از متقاضیان اشتغال را صاحب شغل می کند .
              قبل از این که کار ها را نقد کنیم به اندیشه ها دقت کنیم . اول به اندیشه ها بپردازیم . میدانیم که اندیشه های ناپخته در امور است که همیشه در عمل نتایج نامطلوب را با خود می آورد . شاید کمی از انصاف دور باشد که شما مخاطب این حرف ها باشید و از خداوند طلب بخشایش می کنم و برای همه مدیران زحمتکش هم آرزوی توفیق می کنم .

              • جمعه 12 آذر 1389-0:0

                نرفتن مدیران به پارکینگ مبنی بر مدیریت درست آنها نیست بلکه برخی مدیران در صف تعویض خودروی فرسوده قرار دارند و به زودی نوبت فرا می رسد

                • کاکویی - ساریپاسخ به این دیدگاه 0 0
                  جمعه 12 آذر 1389-0:0

                  درود بر خبرنگار شجاع و درود بر شما مدیر محترم سایت وزین مازند نومه من هم با نظر سرکار خانم کاملا موافقم!
                  تقصیر رییس جمهور نیست که مازندران درجا می زند این مدیران استان هستند که در جا می زنند!
                  تا مادامی که سر منافع استان اتفاق نظر نباشد در جذب بودجه و پیشرفت جزو استان ها کمتر برخوردار می مانیم.


                  ©2013 APG.ir