تعداد بازدید: 2884

توصیه به دیگران 2

جمعه 12 آذر 1389-13:16

عادت کرده ايم!

شهر بزرگ بابل با مشکلاتي مواجه است که خاص روستاها و شهرهاي تازه تاسيس و کوچک است.(گزارشي از مهدي زماني ،خبرنگار-بابل)


 شهر بابل يکي از دو شهر بزرگ و پرجمعيت مازندران است که حدود ۲۰۰ هزار نفر جمعيت دارد. اين شهر با مشکلاتي رو به رو است که بيشتر خاص روستاها و شهرهاي تازه تاسيس و کوچک است.

يکي از اين مشکلات که ده ها سال باقي است، معابر نامناسب است و رفت و آمد مردم در معابر محلات اصلي شهر با دشواري انجام مي شود.

 «مجتبي روحاني» امام جمعه بابل در اين مورد مي گويد: گرچه زحماتي کشيده شده، وضعيت برخي محلات شهر اين تصور را پديد آورده که اين شهر به حال خود رها شده است.

وي گفت: پروژه فاضلاب شهري از سال ۷۴ آغاز شده و هنوز ادامه دارد و شرکت هاي مختلف مشغول فعاليتند.

امام جمعه بابل حتي معابر بابل را بدتر از معابر روستاهاي اين شهرستان دانست و افزود: شورا و شهرداري با توجه به فصل بارندگي چاره اي بينديشند.

 «شيروان پارسامهر»-شهردار بابل- که چندي است با پرسش هاي جدي شوراي شهر بابل رو به رو است به ما گفت: ايجاد فضاي سبز در بوستان ها و خاک ريز ي در محلات براي ايجاد فضاي سبز، چمن کاري و تجهيز پارک بدون استفاده شادي از جمله اقدامات شهرداري در سال گذشته بود.

 شهردار بابل با تاييد وضعيت نامطلوب معابر برخي کوچه ها و محلات گفت: طي نشستي با مديرکل آب و فاضلاب استان و شهرستان و انتقاد جدي ما نسبت به ادامه اين وضعيت طي چند سال گذشته، آنان قول مساعد دادند طي چند هفته آينده همه کنده کاري هاي سطح شهر را مرمت و بازسازي کنند.

 همچنين «خادمي» يکي از ساکنان محله «سيدجلال» بابل به خبرنگار ما گفت: کنده کاري هاي تکراري، وضعيت چاله ها و جمع شدن فاضلاب در معابر اين محله و محلات اطراف مانند «بيدآباد» را دوچندان کرده و در فصل مدرسه علاوه بر ايجاد آلودگي، احتمال صدمه ديدن دانش آموزان و عابران را نيز افزايش داده است.

وي افزود: سال هاست به اين وضعيت عادت کرده ايم. وي به روستاهاي اين شهرستان اشاره مي کند و مي گويد: اين در حالي است که معابر و خيابان ها و کوچه هاي روستاهاي اطراف آسفالت و تميز است. نمي دانيم چرا روستاها آباد شده ولي محلات اصلي شهر ويران تر شده است!

 سيف ا ... علي نيا- سخنگوي شوراي شهر بابل- نيز اظهار داشت: اجراي فاضلاب شهري به علت طولاني شدن پيامدهاي رواني و اجتماعي داشته است که نيازمند نظارت قوي تر و جدي تر از سوي شهرداري است.

سخنگوي شوراي شهر بابل افزود: مديريت شهري سليقه اي و بدون برنامه است که اين روش انجام کارها هزينه زيادي بر شهروندان تحميل مي کند و چنان چه اين پروژه ها در برنامه هاي شهري در نظر گرفته مي شد، شاهد آسفالت هاي تکراري و ترافيک شهري سردرگم و اتلاف هزينه ها نبوديم.

وي ادامه داد: طرح هاي تفصيلي شهر در عمل بايگاني شده و اصول شهرسازي رعايت نمي شود.

 علي نيا در پايان گفت: من از بابت اين مشکلات در اين حوزه کاري که بر مردم شهر تحميل شده عذرخواهي مي کنم.

 با توجه به آخرين فرصت نمايندگان مردم در شوراي شهر به شهردار اين شهر در روزهاي اخير اين اميد در مردم وجود دارد که زمستان امسال شاهد بهبود نسبي شهر خود در اين موارد باشند.

 babolzamani@yahoo.com


  • پنجشنبه 18 آذر 1389-0:0

    سلام برادرخیر نگار./ من بعنوان یک مازندرانی که درجنوب ایران هستم اخیرا که بابل آمدم متوجه شدم که درآیند نزدیک اسم این شهر تغیر میکند وهمان بارفروش ده خواهد شد.!! چون بنسبت شهر های دیگر ایران دراین شهر هیچ کاری صورت نگرفته است .ومسئولین فکرمیکنند باساخت دوپل روگذر شهر راساخته اند./ دلباخته /از جنوب ایران

    • محمدموحدپاسخ به این دیدگاه 0 0
      يکشنبه 14 آذر 1389-0:0


      سلام علیکم خدمت جناب آقای زمانی عزیزعرض کنم که مدت10روزازبرکناری شهردار بابل می گذردویادداشت اسم ایشان بعنوان شهرداربابل خیلی منطقی نمی باشدوجناب اقای مهندس عسکری درحال حاضربعنوان سرپرست شهرداری بابل می باشدوجاداردازخدمات شایسته ایشان درمعاونت فنی ومهندسی کمال تقدیروتشکرراداشته باشیم


      ©2013 APG.ir