تعداد بازدید: 3126

توصیه به دیگران 2

يکشنبه 14 آذر 1389-8:11

آش و نذر و شعر

جشنواره اي در خانه:گزارش خبري مازندنومه از جشنواره آنش که شش سال است همراه با پذيرايي آش در منزل شخصي يکي از علاقه مندان شعر و ادب برگزار مي شود+معرفي کتاب هاي برگزيده امسال


 باخبرشديم كه جشنواره آش و نذر و شعر (آنش ) كه يك انجمن ادبي است با حضور بيش از 150 نفر از بزرگان شعر و ادب و هنر مازندران و برخي استان هاي ديگر در قائم شهر برگزار شده است.

به گزارش مازندنومه،ناصر رنجبر،کسي است است كه جشنواره را در منزل خود و با هزينه شخصي برگزار  کرده است. 

مريم فلاح- همسر ناصر رنجبر- است و در اين جشنواره كه به شعرخواني و انتخاب برگزيدگان شعر و ادب و هنر در استان مي پردازد، تهيه آش را به همراه ساير اعضاي خانواده بر عهده دارد.

رنجبر با بيان اينكه انجمن ادبي فرزانه قائم شهر و انجمن ادبي طبرستان ساري را 10 سال قبل تاسيس كرده، اظهار داشت : جرقه هاي برگزاري اين جشنواره در نشست هاي انجمن طبرستان زده شد .

 وي يادآور شد:‌جشنواره آنش شش سال است كه در منزل شخصي اش برگزار مي شود.

 رنجبر به دو كتاب برگزيده در اين جشنواره اشاره و تصريح كرد:‌كتاب "حق با تو بود " سروده مريم رزاقي و كتاب "سايه اي ... پدر من است " از فرسا خانجاني عمران ، از جمله آثار برگزيده امسال بودند.

 وي هدف از برگزاري اين برنامه را اين گونه توضيح داد:هدف استراتژيك ما اين بود تا شاعران واقف باشند كه آثار و تاليفات آنها مورد رصد واقع مي شود و از اين طريق هم شاخك هاي شعرا براي حضور در جشنواره تحريك شود.

رنجبر با بيان اينكه معيار انتخاب كتاب برگزيده بر اساس آرشيو ذهني بوده،خاطرنشان كرد:‌انتخاب كتاب برگزيده به صورت سمبليك بوده و مطمئنا كتاب هاي برگزيده بسيار ديگري هم هستند و انتخاب اين دو كتاب حتما به معناي شاگرد اول بودن نيست.

 از رنجبر پرسيديم آيا قصد دارد اين محفل ادبي را به يك سازمان مردم نهاد تبديل كند؟ که وي اظهار داشت :‌شايد براي كاستن از هزينه ها ، به عنوان فردي كه باني اين اتفاق خودجوش هستم به سمت گسترش اين محفل ادبي و حضور و فعاليت بيشتر مردم علاقه مند باشم و ميل قلبي من اين است كه اگر حمايت ها از اين محفل ادبي بيشتر شود ممكن است به يك سازمان مردم نهاد تبديل شود.

 رنجبر گفت:‌نگاهي هم هست كه مي گويد بگذار اين محفل خانگي بماند تا زيبايي هاش را حفظ كند.

به گزارش مازندنومه انتخاب شاعر برتر ، انتشاراتي برتر ، مهمان برگزيده جشنواره ، نشريه برتر و ... از جمله برنامه هاي جشنواره است.

بر اساس اين گزارش،اين جشنواره بيش از پنج ساعت به طول انجاميده و شعرخواني محور اصلي آن است.

گفتني است كتاب " شايد اگر باد نمي سرود"‌از ناصر رنجبر در دست چاپ است و كتاب " در خواب نردباني كه شكست "هم از وي در مرحله دريافت مجوز براي چاپ است.

 وي گفت:‌اين جشنواره به صورت خودجوش و مردمي برگزار مي شود و امسال براي نخستين بار برخي از افراد و حوزه ها با اهداي كتاب به اين جشنواره به صورت همياري شركت كرده اند.



    ©2013 APG.ir