تعداد بازدید: 2957

توصیه به دیگران 2

دوشنبه 15 آذر 1389-8:48

با دم پايي در فضاي سبز!

در جلسه شوراي شهر ساري بيان شد: پرسنل ‌سازمان پارك ها و فضاي سبز ،چهار ماه است حقوق نگرفته اند-شهردار اخيرا به سوالات اعضاي شورا پاسخ نمي دهد-‌اگر شهرداري نمي تواند به كارگرانش حقوق بدهد پس چرا به برخي برنامه ها و هيئت ها كمك مالي مي كند؟- وزير كشور به جاي شركت در جلسه شوراي اداري ساري كه هيچ خيري نداشت بايد بانماينده شوراي شهر گفت و گو مي کرد.(گزارش مازندنومه+حاشيه ها)


مازندنومه:سيصدمين جلسه علني شوراي شهر ساري،شامگاه يک شنبه برگزار شد. گزارش خبرنگار ما را از اين جلسه بخوانيد.

*استعفا مي دهم

 نادعلي رمضانپور به عنوان ناطق قبل از دستور ، در رابطه با فعاليت سازمان پارك ها و فضاي سبز صحبت كرد. وي كه نماينده شورا در اين سازمان است،گفت:‌سازمان پارك ها و فضاي سبز به علت تازه كار بودن در حد و اندازه انتظارات شورا ظاهر نشد.

رمضانپور ‌با اشاره به اينكه اين سازمان برنامه تشكيلاتي نداشته و روزمره است افزود:اين سازمان 80 پرسنل دارد كه كارهاي هرس ، تميزكردن ، كاشت و آبدهي را انجام مي دهند.

عضو شوراي شهر ساري كه فعاليت هاي اين سازمان را در قالب پاور پوينت و عكس به استحضار جمع مي رساند، تصريح كرد:‌در چند سال گذشته ، اقداماتي براي فضاي سبز استان انجام شده اما ميزان نياز به فضاي سبز بيشتر است.

وي يادآور شد:‌به علت اينكه گل هاي فصلي در معابر شهري كاشته مي شود پس از مدتي بايد تجهيز شوند.

رمضانپور اظهار داشت :‌سازمان پارك ها و فضاي سبز در بسياري از ميادين ، بلوارها و بوستان هاي ساري در حال فعاليت است.

 وي اشاره كرد كه اين پرسنل مدت چهار ماه است حقوق دريافت نكرده اند که البته اين مطلب از سوي شهردار مورد تكذيب قرار گرفت.

 حجازي گفت :‌حقوق پرسنل سازمان پارك ها و فضاي سبز تا پايان مهرماه تسويه شده است.

در اين هنگام رمضانپور برآشفت و خطاب به شهردار يادآورشد:‌صبح فردا به محل كارم ( سازمان نظام مهندسي ساختمان مازندران ) نمي روم و با شهردار براي مشاهده اسناد واريز حقوق اين پرسنل به شهرداري مي روم و چنانچه دستمزد آنها مربوط به بيشتر از دو هفته قبل باشد از شورا استعفا مي دهم، اگر حقوقي واريز شده در دو هفته اخير بوده است.

رمضانپور ضمن ناخرسندي از وضعيت نامناسب ترافيك ساري اظهار داشت :‌بايد پاركينگ طبقاتي در شهر ايجاد شود تا وضعيت ترافيك بهبود يابد.

وي يادآور شد:‌در ساعاتي از شبانه روز ، مركز شهر ساري به علت ترافيك سنگين قفل مي شود كه بايد تدبيري انديشيده شود.

* شهردار به سوالات پاسخ دهد

 عضو ديگر شوراي شهر ساري با بيان اينكه شهردار اخيرا به سوالات اعضاي شورا پاسخ نمي دهد گفت: يكي از خيابان هاي اصلي شهر ساري ، وضعيت نامناسبي دارد و بارها به شهردار عنوان كرده ايم اما حركتي انجام نشده است.

جمال باقري با بيان اينكه آيا واقعا براي شهردار مهم نيست كه عضو شورا از وضعيت نامناسب يك خيابان سخن مي گويد،تصريح كرد:‌شهردار بايد نسبت به چنين موضوعاتي توجه كند.

 وي با اشاره به اينكه چرا عنوان مي كنيد منابع نداريم يادآور شد:‌منابع موجود است اما درست مديريت نمي شود.

باقري خاطرنشان كرد:‌اگر قرار است حضور شهردار و معاونانش در جلسه شورا مثمر نباشد پس به چه دليل در جلسه شركت مي كنند؟(به گزارش مازندنومه مدتي است كه شهردار با معاونانش در جلسه شوراي شهر حضور مي يابند)

 وي با بيان اينكه فضاي سبز وضعيت نامناسبي دارد اظهار داشت :‌ سازمان پارك ها و فضاي سبز زيرمجموعه شهرداري است و شهردار بايد در اين زمينه فكري بكند.

 باقري با اشاره به وضعيت نامناسب پوشش كارگران سازمان فضاي سبز در تصاوير ارائه شده در شورا( برخي كارگران با دمپايي در محل اجراي كار حاضر بودند )گفت:‌تصوير كارگران با اين نوع پوشش ، نمودي از شهرداري است.

وي با استناد بر سخنان رمضانپور مبني بر پرداخت نشدن حقوق پرسنل سازمان پارك ها و فضاي سبز يادآور شد:‌اگر در توان شهرداري نيست تا به كارگرانش حقوق دهد پس چرا به برخي مراسم ، برنامه ها و هيئت ها كمك مالي مي كند؟

باقري با بيان اينكه بي تدبيري در سازمان پارك ها و فضاي سبز بيداد مي كند افزود:‌دائما" در اين خصوص تذكر مي دهيم اما مفيد واقع نمي شود.

وي خواستار تعيين شدن دستاورد سفر سوم هيئت دولت از سوي شورا و شهرداري در خصوص شهر ساري شد.

*وزير در جلسه اي شركت كرد كه خيري نداشت

 فرامرز نقيبي با اعتراض به نوع بازديد وزير كشور از پروژه پل روگذر ميدان خزر ساري اظهار داشت :‌ وزير كشور به سرعت از اين پروژه عظيم بازديد كرده و از چند و چون و نحوه اجراي پروژه هيچ سوالي نكرد.

 اين عضو شوراي شهر ساري گفت:‌انتظار بر اين بود كه وزير كشور به جاي شركت در جلسه شوراي اداري شهرستان ساري كه هيچ خيري نداشت و وقتي براي صحبت شهردار و بقيه افراد نماند ، با نماينده شوراي شهر ساري به گفت و گو مي نشست تا مفيد واقع شود.

 وي با بيان اينكه عمر چهار ساله شورا به پايان رسيده، تصريح كرد:‌از اعضاي شورا مي خواهم كه از پروژه ها بازديد دسته جمعي داشته باشند .

نقيبي با اشاره به اينكه احساس مي كنم شورا در كل كشور مقداري كمرنگ شده، افزود:‌گويا اين قضيه در شهرداري ساري پررنگ تر است .

وي خواستار همكاري بيشتر شهرداري با هيئت هاي مذهبي شد تا شهر به چهره محرم مزين شود و يادآور شد: چون مدعي نخستين حكومت شيعي هستيم ، ساري هم بايد در اين مراسم سرآمد باشد.

نقيبي با اشاره به پرسنل سازمان پارك ها و فضاي سبز گفت:‌شهرداري بايد كارگر به خدمت بگيرد در صورتي كه 40 نفر از 80 پرسنل اين سازمان قرار است در شهرداري مدير شوند و به اسم كارگر وارد شده اند.

وي خاطرنشان كرد:‌خدا را شكر كه روز به روز به پايان شوراي سوم نزديك مي شويم و ما مي رويم و شايد راحت شويم.

*ساري در اجراي مصوبات سهم نداشت

سيد علي بهروش گفت:‌به اعضاي شوراي شهر ساري فرصت ملاقات پنج دقيقه اي با رئيس جمهوري داده نشد.

 وي افزود: دولت مصوبه تصويب كرد اما مسئولان استان نسبت به ساري جفا كردند.

 اين عضو شوراي شهر ساري با بيان اينكه گزارش اجراي 90 درصدي مصوبات بايد داده مي شد كه چه ميزان مربوط به ساري بوده تصريح كرد:‌به اعتقاد من ساري در اجراي مصوبه ها سهم نداشت.

وي با اشاره به اينكه بيش از 190 هزار از مردم شهرستان ساري به احمدي نژاد راي دادند، يادآور شد:‌وقت ملاقات پنج دقيقه اي انتظار زيادي نبود و از معاون سياسي استانداري به عنوان يك ساروي انتظار داشتيم اين مسئله را براي ما محقق مي كرد .

بهروش گفت: درخواست وقت ملاقات با رئيس جمهوري را از دو هفته قبل از سفر رسانه اي كرديم اما صورت نپذيرفت.

اين عضو شورا از تلاش يك زن براي ديدار با رئيس جمهور و موفقيت وي در اين زمينه سخن راند و تصريح كرد: اما اعضاي شوراي مركز استان نتوانستند با رئيس جمهوري ملاقات كنند.

 وي از آماده شدن برخي اعضاي شورا براي انتخابات مجلس شوراي اسلامي گلايه كرد و افزود:‌بايد قانوني در اين زمينه باشد تا اعضاي شورا به امور شورا هم رسيدگي كنند.

*فقط ترافيک معضل نيست

شهردار ساري در اين جلسه اظهار داشت:ترافيك فقط معضل شهر ساري نيست.

سيد علي حجازي گفت:‌در هيچ جاي دنيا و ايران و به ويژه تهران ، شهرداري به تنهايي نمي تواند معضل ترافيك را رفع كند.

 وي با تاكيد بر لزوم فرهنگ سازي در نحوه عبور و مرور خودروها و استفاده از محل پارك مناسب تصريح كرد:‌مردم ما عادت دارند پارك هاي نامتعارف دوبل و سوبل انجام دهند تا به كار خود رسيدگي كرده و بازگردند و نياز نمي بينند در جاي خالي ، خودروي خود را پارك كنند.

شهردار مركز استان يادآور شد:‌فقط به صرف اجرا و احداث پاركينگ ، رفع مشكل پاركينگ حل نمي شود.


  • دوشنبه 15 آذر 1389-0:0

    ...دلتون خوشه عزیزانم که دنبال ملاقات پنج دقیقه ای هستین شما که از جنس همید و میدونین این ملاقاتها یعنی...شمام کارتون این دوره تموم شده دارین حلالیت می طلبین وگرنه تا حالا کجا بودین؟


    ©2013 APG.ir