تعداد بازدید: 7836

توصیه به دیگران 9

پنجشنبه 18 آذر 1389-0:31

کريمي مله:بهتر است مدتي منتظر بمانيم

آرايش اصلاح طلبان مازندراني در انتخابات آينده مجلس چگونه است؟دکتر علي کريمي مله:حضور اصولگرايان در انتخابات مجلس نهم، متاثر از چيدمان جبهه اطلاح طلبان است-شش ماه مانده به برگزاري انتخابات، نيروهاي ضعيف تر از گردونه رقابت حذف مي شوند و صف بندي سياسي شكل مي گيرد.


دكتر علي كريمه مله در رابطه با آرايش جبهه اصلاح طلبان و اصولگرايان مازندراني در انتخابات آتي مجلس شوراي اسلامي به مازندنومه گفت: به نظر مي رسد آرايش سياسي در استان مانند كل كشور در شرايط كنوني غير شفاف ، سيال و در حال شكل گيري است و هنوز صف بندي بين جناحي و درون اردوگاهي مشخص نيست.

 معاون سياسي استانداري مازندران در دولت اصلاحات اظهار داشت : مي دانيم كه در سطح مازندران ، اين گونه به نظر مي رسد كه فاكتور سياسي نقش پررنگي در رقابت هاي انتخاباتي ندارد و يكي از فاكتورهاي تاثيرگذار محلي است و كانديداها اغلب بر مبناي شناخت محلي ، مناسبات قومي و طايفه اي وارد عرصه مي شوند و فاكتور سياسي يكي از مولفه ها است.

 اين مدرس دانشگاه با بيان فرض حفظ ثبات شرايط امروز تصريح كرد:‌بر اين اساس پيش بيني مي تواند بر دو شرط استوار باشد.

وي در توضيح اين شرط ها افزود:‌اگرمراجع نظارتي،كاملا مبتني بر ضوابط قانوني اقدام به نامزدهاي اصلاح طلبان و فراتر از قانون و تنگ نظري هاي سياسي اقدام نكنند و فضاي رقابت هم مبني بر عدالت و انصاف رسانه اي باشد و اصلاح طلبان هم مانند رقبا به بيان ديدگاه ها بپردازند ؛ آن زمان سهم اصلاح طلبان از درصد كنوني پائين تر نخواهد بود.

به گزارش مازندنومه، دبير انجمن اسلامي مدرسان دانشگاه مازندران خاطرنشان كرد:اكنون شرايطي كه وجود دارد،اين است که ساختار كلان جهت گيري هاي خبري ، تبليغي و رسانه اي از عدالت و انصاف رسانه اي فاصله قابل توجهي دارد و گاهي جبهه گيري تند و دور از انصاف همراه با سمپاشي عليه اصلاح طلبان در جريان است و هرچه فضا جدي تر مي شود با توجه به تجربه ، انتظار مي رود اين حجم از تخريب عليه جريان اصلاحي شدت يابد .

عضو هيئت علمي دانشگاه مازندران گفت:‌ در يك فضاي به نسبت نابرابر رسانه اي و فضاي عمومي سيال و غير شفاف بهتر است مدتي منتظر بمانيم كه در فضاي كلان نسبت به اصلاح طلبان عدالت و مدارا صورت گيرد و ببينيم اصلاح طلبان با چه توان و نيروهايي وارد عرصه مي شوند ، آيا نيروهاي اصلي را مطرح مي كنند يا از گمان رد صلاحيت با نيروهاي كمتر شناخته شده وارد مي شوند.

 دكتر كريمي مله در رابطه با جبهه اصولگرايان نيز اظهار داشت :‌ بخشي از رقابت اصولگرايان متاثر از ميزان وزن و تواني است كه اصلاح طلبان وارد ميدان رقابت مي كنند.

استاد علوم سياسي دانشگاه مازندران افزود:‌چنانچه اصلاح طلبان با تمام قوا و نيروهاي صاحب نام وارد ميدان شوند ، در اردوگاه اصولگرايان هم تاثير مي گذارند و از رقابت هاي درون گروهي اصولگرايان كاسته مي شود و انرژي را بر هم افزايي بنا مي كنند تا از حضور اصلاح طلبان د ركرسي هاي مجلس جلوگيري كنند.

 اين كارشناس مسائل سياسي يادآور شد: اگر هم اصلاح طلبان با نيروهاي اصلي وارد نشوند طبيعي است كه اصولگرايان به نوعي دچار رقابت هاي درون جناحي مي شوند.

 وي گفت: آنچه كه امروز در قالب اخبار تاييد نشده به گوش مي رسد فعلا رقابت ها هم بين جناحي و هم درون جناحي در دو گروه اصلاح طلبان و اصولگرايان در حال شكل گيري است.

 كريمي مله ضمن اشاره به اين نکته که همه كانديداهاي بالقوه براي يك مدتي ظرفيت سنجي مي كنند تا از ميزان اقبال خود در نزد افكار عمومي مطلع شوند، افزود:‌حدودا شش ماه منتهي به برگزاري انتخابات ، نيروهاي ضعيف تر از گردونه رقابت حذف مي شوند و صف بندي سياسي شكل مي گيرد.


  • علی کریمیپاسخ به این دیدگاه 1 0
    يکشنبه 28 آذر 1389-0:0

    مدیر محترم سایت مازندنومه و یادداشت نویسان گرامی
    از همه کسانی که یادداشت نوشتند و با نقد و تصحیح خود مرا مورد محبت خود قرار دادند بسیار سپاسگزارم . مخصوصاً به عزیزی که به زبان مازنی نوشته است عرض می کنم که ادعای تئوریسین بودن بسیار از حد و اندازه من بزرگتر است من معلمی کوچک در جامعه فهیم مازنی ها هستم. باز هم منتظر نقادی های ثمربخش و سازنده همه تیزبینان هستم.

    • دوشنبه 22 آذر 1389-0:0

      دکتر هم مست هسته

      • يکشنبه 21 آذر 1389-0:0

        من سه سال پيش دانشجوي دکتر بودم.حسابي از کلاس ایشان استفاده کردم.هر کجا هست خدایا به سلامت دارش.

        • جمعه 19 آذر 1389-0:0

          درود بر دکتر کريمي.از مديريت سايت مي خواهيم از نظرات اين استاد برجسته بيشتراستفاده کند

          • از تو مازنی تر!پاسخ به این دیدگاه 0 0
            جمعه 19 آذر 1389-0:0

            خدا بیامرزی پی یر ته خیال کندی تئوریسین مازرون هسی؟ خا شه باش مازیار صدتا زلفلی هم نظر دیگه هدانه بالاخره مازند نومه هم خانه این کتاب وا بوئه که چار نفر ونه دله گب بزنن ته خانی بالاخره ونه لوش ره دوندی ها! اتی نخد ممیج بخر ته حال خواتر بونه...من شه وچه ی دور......

            • مازیار مازندرانیپاسخ به این دیدگاه 0 0
              پنجشنبه 18 آذر 1389-0:0

              چرا نظرات من رو سانسور کنید؟!
              فکر نمیکنید از آزادی و دموکراسی دور هستید. کدام جمله ام بد بود؟ آیا غیر از حرف حق بود؟ حداقل نظرم رو به دكتر علي كريمه مله برسانید تا با واقعیت روبرو شود.

              • مازیار مازندرانیپاسخ به این دیدگاه 0 0
                پنجشنبه 18 آذر 1389-0:0

                ... شکست اصلاح طلبان به خاطر دلسردی قشر تحصیل کرده قطعی است. فکر نمیکنم هیچ ترفندی بر کشاندن چپها به سرصندوق موثر باشد...

                • پنجشنبه 18 آذر 1389-0:0

                  معمولا" دکتر کريمي در کنار واقع انديشي،اميدوارانه اظهار نظر مي کنند.نمي دانم الان که فضا خيلي به نفع اصلاح طلب ها نيست یک ماه به انتخابات چکونه خواهد شد؟آيا رقيب بازي را بر هم نخواهد زد؟آيا مي توان اميدوارانه سخن گفت؟!نمي دانم.

                  • پنجشنبه 18 آذر 1389-0:0

                    درود بر مازندنومه...درود بر دکتر کريمي مله

                    • پنجشنبه 18 آذر 1389-0:0

                      در اقتصاد بحث ظریفی داریم که کمتر به ان التفات شد . این بحث میگوید هر زمان که سکه های قلب - بی پشتوانه - رایج بشوند سکه های اصیل و دارای پشتوانه خود را کنار میکشند تا ازمون هر سکه نتیجه اش رابدهد! حالا حالا نباید انتظار داشت سکه های قلب - همینان بر قدرت - بازار را رها کنند...انها اهل سفسطه و خلط هستند و با خودزنی های خود از باورهای شریف و معصوم مردم بهره غلط میگیرند....و میمانند...اما به فال نیک باید گرفت حضوری اینگونه را چون ازمون خوبی خواهد بود برای داوری جامعه....انروز زیاد هم در دوردست نیست دکتر عزیز که سلامت نفس و نجابت ذاتی ات مرا به صف مریدانت برده است...


                      ©2013 APG.ir