تعداد بازدید: 3755

توصیه به دیگران 1

شنبه 20 آذر 1389-16:31

فرصت سوزی در حضور رییس جمهوري

... می شد با تنظیم متن سخنرانی از پیش تعیین شده و مبتنی بر اولویت های اساسی توسعه در استان ، از این فرصت رسانه ای برای بیان استعدادها و توانمندی های مغفول مانده مازندران بهره ای کاربردی برد و به جای بیان مظلومیت مهندس مشایی که رییس جمهوري از وی شناخت کامل دارد از محرومیت و مهجوریت استان اظهار نگرانی کرد.(يادداشتي از عباس مهدوي،روزنامه نگار-ساري)


 نشست رییس جمهوري با مدیران استان را می توان مهمترین جلسه سفر سوم هیات دولت برای توسعه استان قلمداد کرد.

 این نشست حاوی نکاتی بود که رسانه ها تنها به انعکاس خبر آن پرداختند و تحلیلی پیرامون مسائل مطروح شده در آن نداشتند .

 دکتر احمدی نژاد در جمع مدیران استان محورهای توسعه استان را ترسیم کرد و برخلاف تاکیدی که مسوولان مازندرانی برای صنعتی شدن استان و احداث صنایع مادر دارند ، کشاورزی و گردشگری را اولویت نخست شکوفایی عرصه های مختلف اقتصادی مازندران بر شمرد .

 سخنان رییس جمهوري می تواند سند توسعه اقتصادی استان باشد و اساس همه برنامه ریزی ها قرار گیرد .

 دکتر احمدی نژاد از مدیران استان خواست تا همچون مادری که به فرزندش عشق می ورزد ، عاشق مردم باشند تا شاهد تحقق انقلاب اداری باشیم .

 وی خطاب به جمع حاضر گفت : برای خدمت عاشقانه باید میزنشینی ، مقررات دست و پا گیر اداری و حضور در اتاق های مدیریتی را کنار گذاشت و در کنار امور کلان به مشکل مردم رسیدگی کرد و روزی یک گره را گشود .

 رییس جمهوري در حسینیه عاشقان کربلای ساری از پسران و دختران جوانی گفت که توان پرداخت شهریه ماهانه دانشگاه را ندارند و دست خانواده هایشان خالی است؛نیازی که می توان با بسیاری از هزینه های زائد دستگاه های دولتی پاسخگو بود و مشکلات مردم را رفع کرد .

 دکتر احمدی نژاد از الگوی توسعه اسلامی و ایرانی سخن گفت و تاکید کرد که توجه به شاخص های فرهنگی باید اساس همه فعالیت ها قرار گیرد تا به جامعه مهدوی دست یابیم .

 رییس جمهوري در آن سخنراني هم چنين از مدیران و مسوولان ارشد استان خواست تنها به دنبال کارخانه هایی نظیر فولاد ، پتروشیمی و خودرو سازی نباشند زیرا هر صنعتی برای مازندران مفید نیست .

 وی استعداد نخست واستان را کشاورزی و گردشگری عنوان کرد و گفت که تولید محصولات کشاورزی را در مازندران می توان تا سه برابر موجود افزایش داد .

 دکتر احمدی نژاد بر ضرورت توجه به فرهنگ ایرانی در زندگی امروز مردم هم تاکید کرد و حضور فرش های ماشینی با مواد اولیه شیمیایی ، فست فود ، روغن نباتی ، طلاق و طب وارداتی را آفت زندگی خانواده ها بر شمرد .

مواردی که ذکر شد بخش هایی از سخنان رییس جمهوري در جمع مدیران استان بود که بايد در قالب منشوری ازسوی استانداری به همه دستگاه ها ابلاغ شود .

شالوده سخنان دکتر احمدی نژاد ، توجه به بومی نگری در برنامه ریزی های استانی بود که حلقه مفقوده تصمیم گیری ها در مازندران محسوب می شود .

 محتوای این نشست بیش از همه باید مورد توجه مسوولانی قرار گیرد که از داشته های منحصر به فرد استان در عرصه کشاورزی ، گردشگری و صنایع تبدیلی غفلت کرده اند و کم کاری خویش را در سایه احداث دو پالایشگاه و خودرو سازی دنبال می کنند .

 به رغم اهمیت سخنان رییس جمهوري در جمع مدیران استان، سخنرانی استاندار مازندران فارغ از هر گونه برنامه ریزی قبلی برای بیان توانمندی ها و موانع توسعه استان انجام گرفت و رویکردی احساسی داشت .

برای بینندگانی که از طریق شبکه طبرستان در جریان این نشست قرار گرفتند این پرسش مطرح است که آیا موضوعات مهمی در استان وجود نداشت که مهندس طاهایی این فرصت گران بها را برای بیان ویژگی های فردی رییس جمهوري ، مهندس مشایی و وزیران مازندرانی کابینه به کار برد؟

 مردم مازندران انتظار داشتند که استاندار از رییس جمهوري بخواهد که دولتمردان به دیارشان نگاه ملی داشته باشند تا زیر ساخت های توسعه گردشگری در استانی که سالانه پذیرای میلیون ها گردشگر است فراهم شود .

 ای کاش استاندار مازندران به معضلات ترافیکی ، گرانی زمین در استان برای اجرای پروژه های راه سازی و عمرانی ، طرح های بی کیفیت دریا ، تصرف اراضی ساحلی برای ساخت ویلا ، کم رنگ بودن رویدادهای فرهنگی و هنری در ماه های گردشگر پذیر ، مهاجرت روستائیان و خالی شدن روستاهای مستعد از نیروهای جوان ، نبود صنایع تبدیلی مرتبط با بخش کشاورزی و گرایش کشاورزان به فروش زمین های شان ، بافت های فرسوده شهرهای استان و توسعه نامطلوب فضاهای شهری ، مسائل زیست محیطی و آلودگی رودخانه ها و دریا ، دفن غیر اصولی میلیون ها تن زباله در استان و ده ها معضل اساسی دیگر اشاره می کرد تا این فرصت طلایی سخنرانی در حضور رییس جمهوري، دلسوزی ، درایت و هوشمندی مدیران استان را روایتگر باشد .

 ای کاش مهندس طاهایی از دکتر احمدی نژاد احداث کارخانه ای عظیم برای تولید آب میوه را در استانی که مقام نخست تولید مرکبات را به خود اختصاص داده است ، طلب می کرد تا بازار استان از آب میوه های تولیدی عربستان سعودی یا آذربایجان و خراسان اشباع نباشد .

 در حالی که رییس جمهوري در سخنانش حتی به ترویج دامداری در روستاهای مازندران و ایجاد مشاغل خانگی مرتبط با بخش کشاورزی تاکید می کند ، در سخنرانی استاندار مازندران ، به هیچ استراتژی مدیریتی بومی اشاره نمی شود .

 می شد با تنظیم متن سخنرانی از پیش تعیین شده و مبتنی بر اولویت های اساسی توسعه در استان ، از این فرصت رسانه ای برای بیان استعدادها و توانمندی های مغفول مانده مازندران بهره ای کاربردی برد و به جای بیان مظلومیت مهندس مشایی که رییس جمهوري از وی شناخت کامل دارد از محرومیت و مهجوریت استان اظهار نگرانی کرد .

 جای تردیدی نیست که مردم استان از تلاش های شبانه روزی رییس جمهور آگاهند و استقبال گسترده و کم نظیرشان از دکتر احمدی نژاد به پاس همین قدرشناسی انجام گرفت .


  • دوشنبه 22 آذر 1389-0:0

    این دفعه بارین ای انه

    • يکشنبه 21 آذر 1389-0:0

      اين نقدها براي استان بسيار مفيد است اميدوارم تداوم يابد تا شاهد رشد استان باشيم.مچكر مازند نومه و اقاي مهدوي.استاندار هم حامي نقد است.

      • يکشنبه 21 آذر 1389-0:0

        من هم بيننده تلويزيوني اين مراسم بودم.از اقاي استاندار اين انتظار مي رفت اين دغدغه ها را مطرح كند.

        • یک همکار دل آزردهپاسخ به این دیدگاه 0 0
          يکشنبه 21 آذر 1389-0:0

          درود بر عباس مهدوی دوست وهمکار گرامی با اجازه (مدیر سایت)اگه مصلحت اندیشی نفرمایند کامنت رو کامل بذارن دوستان رسانه های مکتوب و مجازی توسط ... از برو بچه های بالا!! توصیه شده بودند خیلی نقد نکنند و اوضاع رو مثل گل و بلبل بنمایانند تا مبادا در ادامه راه مشکلی برای دوستان ما در استانداری پیش بیاید! در راستای همین سیاست استاندار نیز به مدح و ستایش دکتر احمدی نژاد پرداخت انشا اله روزی برسد دست از این مدیحه سرایی ها برداریم و به قول جناب ایرج خان نیاز آذری واقعیت را آنگونه که هست بنگاریم. راستی از ... ،نماینده شهرمان هم غافل نشیم که در یک اقدام کاملا حساب شده به ...دست زد تا نشان دهد که آدم های این استان چقدر حقیر می اندیشند!! یا اون یکی ... که تو استان توزیع شد واقعا نمیشه کاریش کرد هر چه به سرمان می آید از دولت سر خودمان است وبس!

          • شنبه 20 آذر 1389-0:0

            قربونت برم جناب اقای مهدوی اگر مسئولین استان از اولیا دولت تعریف نکنن که دیگه نمیمونن! البته بعد که ورشون میدارن نوبت به افشاگری میرسه....مگه رئیس پیشین دانشگاه نگفت که به ما گفته بودن به رهبر نگید کم و کسری داریم؟ چه زمانی اینو گفت؟ وقتی که ورش داشتن....تو هم پرتی برادر و نمیدونی این سیاق کار همه مونه...

            • مهران مازنی پاسخ به این دیدگاه 0 0
              شنبه 20 آذر 1389-0:0

              اقای مهدوی

              خوب شد که یک روزنامه نگار پیدا شد تا صحبت های رئیس جمهور را تحلیل کند

              ما که هرچه دیدیم و شنیدم مربوط بود به بسیج مردم برای استقبال و بسیج مطبوعات برای اطلاع رسانی .

              کاری که همه ی دولتی ها دارند به اون عادت می کنند.

              اما اگه روزنامه نگاری پیدا بشه که بخواهد تحلیل مسائل مازندران رو انجام بده ، باید قدرش رو دونست و کمکش کرد

              چون که تنها راه کمک به مازندران بیان مسائل توسط کارشناسان و پیگیری اونها توسط سمن ها می باشد

              دمت گرم و امیدوارم موفق باشی و روزی برسه که بقیه هم کمکت کنند .

              • شنبه 20 آذر 1389-0:0

                افرین بر نویسنده مطلب


                ©2013 APG.ir