تعداد بازدید: 3270

توصیه به دیگران 1

دوشنبه 22 آذر 1389-21:39

ابراهيمي:برخورد قهریه پاسخگو نيست

معاون سياسي وامنيتي استاندار مازندران گفت:باید یک درصد از اعتبارات دستگاه های اجرایی استان به بخش ورزش اختصاص داده شود-عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت:مازندران از نظر بيماري ايدز 23 محله پرخطر دارد.


به گزارش رسيده از روابط عمومي دانشگاه علوم پزشکي مازندران به مازندنومه،هادي ابراهيمي-معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران- در کارگروه سلامت و امنیت مواد غذایی مازندران در دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: باید راهکارهایي برای مناطق بحرانی استان اندیشیده شود.

هادی ابراهیمی با اشاره به اینکه استانداري مازندران برای سر و سامان دادن به مناطق پرخطر استان آمادگی دارد، افزود: باید از ظرفیت های دستگاه های فرهنگی در این بخش استفاده شود چون فقط برخورد قهریه نمی تواند پاسخگو باشد.

وی با بیان اینکه باید در این بخش از ظرفیت سازمان های مردم نهاد استفاده شود، گفت: مازندران 300 سازمان مردم نهاد دارد که این سازمان ها آمادگی دارند در کنار دستگاه های مربوط به مقابله، فرهنگ سازی، راهکار و پیشگیری از انواع بیماری های و رفتارهای پرخطر همگام شوند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران در ادامه به دیگر دستور جلسه این کارگروه اشاره کرد و افزود: باید یک درصد از اعتبارات دستگاه های اجرایی استان به بخش ورزش اختصاص داده شود.

وی ادامه داد: تربیت بدنی مازندران مشخص کند که چه میزان و چه دستگاهی در این زمینه با گذشت حدود 9 ماه از سال این اعتبار را اختصاص داده است.

بر اساس اين گزارش،دکتر فرهنگ بابامحمودی در کارگروه سلامت و امنیت مواد غذایی مازندران گفت : ایدز یک بیماری ویروسی قابل سرایت با گسترش جهانی است و این بیماری عفونی عوارض جدی بهداشتی ، سیاسی  ، اقتصادی ، اجتماعی و امنیتی دارد .

اين متخصص عفونی افزود : شعار سال 2010  سازمان جهانی بهداشت دسترسی به آموزش ، پیشگیری ، مراقبت ودرمان ایدز حق هر انسان می داند .

وی افزود : علت نداشتن آمار دقیق افراد آلوده به ویروس ایدز ، ماهیت بی سروصدای بیماری ، نبود سیستم دقیق نظارتی و انگ اجتماعی اين بیماری است .

 عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به عواملي مؤثردرافزايش انتقال ويروس ايدز افزود : ختنه نبودن مرد آلوده ، آلودگي جديد ، مراحل پيشرفته بيماري ، غلظت بالاي ويروس درخون ، بيماريهاي مقاربتي ديگر ، افراد مفعول چه هموسكسوال وچه هتروسكسوال و مقاربت در ايام عادت ماهيانه مي تواند در انتقال بیماری ایدز موثر باشد .

وی افزود: 55.9 درصد مبتلایان به ایدز در مازندران از طریق استفاده از سرنگ مشترک آلوده مبتلا شدند. 

بابامحمودی با بیان اینکه در ایران 21 هزار و 445 نفر مبتلا به این ویروس هستند، خاطر نشان کرد: از این تعداد 19 هزار و 812 نفر مرد و یک هزار و 623 نفر زن هستند.

وی با اشاره به اینکه بیشترین مبتلایان به این ویروس را گروه سنی مولد تشکیل می دهند، گفت: گروه سنی 25 تا 44 سال در کشور بیشترین تعداد افراد مبتلایان را شامل می شوند که باید راهکار جدی برای مقابله با این بیماری خطرناک اندیشیده شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود : تعداد مبتلایان به ویروس ایدز در مازندران را 198 نفر براساس آخرین آمار دانشگاه علوم پزشکی مازندران اعلام کرد و گفت: 47 نفر نیز تاکنون در استان براثر این بیماری فوت کردند که از این تعداد 43 نفر مرد بودند.

وی با اشاره به اینکه مازندران 23 محله پرخطر دارد، تصریح کرد: این بیماری ماهیت بی سرو صدایی دارد و باید برنامه ریزی فرهنگی برای مقابله با این بیماری اندیشیده شود.



    ©2013 APG.ir