تعداد بازدید: 3086

توصیه به دیگران 2

شنبه 27 آذر 1389-14:36

مدير،مدير شاکي

آقاي مهندس طاهايي لطف کنيد جهت روشن سازی افکار عمومی بفرمایيد آیا فضای نقد و انتقاد از مدیران در استان فراهم است یا خير؟


مازندنومه:مرداد ماه امسال بود که استاندار مازندران در مراسم روز خبرنگار اعلان کرد:مديري که از خبرنگاري شکايت کند از ما نيست.از قرار تاکيد صريح مهندس طاهايي چندان هم پشتوانه اجرايي نداشته است؛چرا که در هفته هاي پاياني تابستان-درست چند هفته بعد از اين اظهارات-يکي از دانشگاه هاي استان از يک خبرنگار بابلي شکايت کرد!

روابط عمومي همين دانشگاه که از قرار دست به شکايتش عالي است،به خاطر يک گزارش مستند، اخيرا" از مدير و يکي از خبرنگاران سايت مازندنومه نيز به دادگاه شکايت کرده است!

اما نوشته زير را ساسان شيخي-خبرنگار چالوسي-در اختيار ما قرار داده است.اين بار تربيت بدني چالوس از يک خبرنگار شکايت کرده است.

مشخص نيست حکايت اين شکايت هاي پي در پي(البته بدون ارسال جوابيه،توضيح يا...به رسانه مزبور) به کجا ختم خواهد شد و با وجود اين همه فشارهاي برخي مديران و دستگاه هاي استان آيا مي توان به جريان آزاد اطلاع رساني حتي فکر کرد يا نه؟ 

به هر حال استاندار مازندران و معاون سياسي و امنيتي ايشان که از قضا بارها ثابت کرده اند دوست خوب رسانه ها هستند بايد درمورد ادامه فعاليت اين دسته از مديران هميشه شاکي که خبرنگار و رسانه را مزاحم تلقي مي کنند و تا خبر و يادداشتي منتشر مي شود به قوه قضاييه مراجعه مي کنند،تجديد نظر جدي صورت دهند.نوشته ساسان شيخي را بخوانيد.

-----------------------------
يک خبرنگار چالوسي که در چند مقاله نسبت به برنامه های تربیت بدنی در چالوس و تغییر رئیس تربیت بدنی شهرستان مطلبي نوشته بود، از سوی تربیت بدنی به بازپرسی شعبه دوم دادگاه چالوس فرا خوانده شد.

شيخي طي دو مقاله که دربرخي سایت های خبری استان و هفته نامه شمال سبز بازتاب يافته بود،پیرامون وضعیت ورزش چالوس و رئیس تربیت بدنی این شهرستان نقدي نوشته بود که در پی شکایت تربیت بدنی شهرستان چالوس،به دادگستري فراخوانده شد.


یکی از موضوعاتی که در مقاله دوم وی به آن پرداخته شده بود، اجرا نشدن دستور استاندار از سوی مدیرکل تربیت بدنی استان مازندران بود.مهندس طاهايي در روز 23 مهرماه در ملاقات عمومی چالوس دستور داده بود تا رئیس تربیت بدنی شهرستان چالوس تغییر یابد که تا امروز این اتفاق رخ نداده است.


این درحالی است که طبق قانون مطبوعات، اداره تربیت بدنی چالوس در مواردی که در مقاله انتقادی اعم از برگزاری تور دوچرخه سواری،نبود مدیریت در تربیت بدنی، اجرا نشدن دستور استاندار و... درج شده بود،مي توانست جوابیه صادر کند اما به یکباره اقدام به شکایت کرده است که این اقدام تاییدی بر موارد مطرح شده در مقاله است.


شکایت از خبرنگار منتقد در حالی رخ می دهد که رئیس جمهوري و استاندار در روز خبرنگار بر عدم شکایت مدیران اجرایی از خبرنگاران در پی انتقادات خبر داده بودند و در این راستا مراسم تقدیر از منتقدان رسانه ای نیز قرار بود در استان برگزار شود.

حال سوال از جناب آقای استاندار این است وقتی در پی یک انتقاد، اداره دولتی مستقیم شکایت می کند و حتی برای روشن سازی افکار عمومی جوابیه ای نیز صادر نمی کند دیگر چطور میتوان بر عملکرد مدیران نقد نوشت؟


آقای استاندار مگر رئیس دولت بارها و بارها نگفته اند که رسانه ها باید از وضعیت موجود انتقاد کنند و مدیران موظف به پاسخگویی در جهت روشن سازی افکار عمومی هستند؟


آیا پاسخگویی به سوالات و روشن سازی افکار عمومی شکایت به دادگاه است؟


 در پایان از استاندار مازندران خواستاریم جهت روشن سازی افکار عمومی بفرمایند آیا فضای نقد و انتقاد از مدیران در استان فراهم است یا خير؟


  • سه شنبه 30 آذر 1389-0:0

    بابا شیخی خودت باش چرا خودت رو بازیچه این و اون می کنی دیگران پشت سرت خودشون رو مخفی می کنند و تو رو می ندازن جلو جایی هم پات گیر شه میگن به ما ربطی نداره شدی کاسه داغ تر از آش تو رو سننه؟

    • يکشنبه 28 آذر 1389-0:0

      بسیار از خواندن این مطلب متاثر شدم، چرا که خود روز 17 مرداد در سالن مراسم تجلیل از خبرنگاران استان حضور داشتم که در آن استاندار محترم تاکید داشتند که مدیری که از یک خبرنگار شکایت کند را مدیر نمی دانم و اگر تخلفی از سوی خبرنگار صورت گیرد باید ابتدا بررسی شود.
      رسالت یک خبرنگار ایجاب می کند که نقد کند و البته معتقدیم که نقد باید سازنده و با هدف پیشرفت و تعالی باشد. اگر یک مدیر جنبه نقد نداشته باشد و راه شکایت را در مقابله با منتقد برگزیند مدیر نیست. دفاع از آقای شیخی دفاع از همه خبرنگاران زحمتکش استان مازندران است. چالوس- خبرنگار

      • يکشنبه 28 آذر 1389-0:0

        خبر نگاران محترم غرب استان دردام مازندرانی های (شرق) نیفتید از قدرت قلم خود به نفع استانی شدن قدم بردارید تا ماندگار و مردمی مرفه داشته باشید

        • يکشنبه 28 آذر 1389-0:0

          روابط عمومی های فرسوده که سالها دستگاههای مختلف را با داشتن پارتی و امثال آن اشغال کرده اند و با این کار دولت را ضعیف در بین مردم پنداشته اند باید حذف شودن.
          استاندار مازندران روسایی که در مراکز و دستگاهها هیچ کارایی ندارند و روابط عمومی های نا لایق برسرکار می گمارند را آیا نظارت دارید؟!

          • خبرنگاران غرب مازندرانپاسخ به این دیدگاه 0 0
            يکشنبه 28 آذر 1389-0:0

            اگر رئیس تربیت بدنی چالوس شکایت خود را از آقای شیخی پس نگیرد و از خبرنگاران عذرخواهی نکند و خود نیز استعفا ندهد خبرنگاران غرب مازندران در اقدامی یکپارچه ااستعفای خود را رسما اعلام و رسانه ای خواهند نمود.این تهدید نیست بلکه هشداری جدی می باشد

            • شنبه 27 آذر 1389-0:0

              مشکل اینجاست که دوستان خوب ما باز هم فریب لفاظی ها را میخورند! بابا جان در قانون هم تصریح شد که انتقاد سازنده ازاد است و قلم منتقد هم هکذا ولی تعریف (سازنده) با متولی قانون است و پدر امرزیده ها یک تعریف شفاف و پوست کنده هم همیدهند که تکلیف منتقد خوش خیال روشن شود....بابا مردم از بس توضیح دادم


              ©2013 APG.ir