تعداد بازدید: 6463

توصیه به دیگران 2

دوشنبه 29 آذر 1389-11:16

دکتر ميکانيکي:بيمارستان آيت الله روحاني نمونه است

رئیس دانشگاه پزشکی بابل گفت: وزارت بهداشت بیمارستان آیت الله روحانی را نمونه کشوری می داند-اراده های سیاسی درکار بود تا اين بیمارستان در موعد مقرر به بهره برداری نرسد- ساحت مقدس پزشکی و درمانی که با جان انسان ها سر و کاردارد از بازی های سیاسی به دوراست.


*مازندنومه:بخش هايي از خبر زير پيش تر در نشريه پيام کشاورز منتشر شده بود.

دکتر ميکانيکي گفت: بیمارستان آیت ا.. روحانی قرار بود طی سال های 71 تا 70 توسط وزارت مسکن و شهرسازی ساخته شود لیکن به دلیل مشکلات اعتباری و اداری کار ساخت آن تا سال 1387 به طول انجامید.

 وي افزود:طولانی شدن زمان ساخت این بیمارستان مشکلاتی زیادی متوجه دانشگاه علوم پزشکی نمود ولی مسئولان دانشگاه پیگیری های مکرری را با کمک مسئولان استان و وزارت بهداشت انجام دادند تا به هر شکل ممکن این مرکز بزرگ درمانی راه اندازی شود.

رئیس دانشگاه پزشکی بابل گفت :پیگیری های مسئولان دانشگاه درقالب مصوبات اولین سفراستانی هیات دولت به مازندران نتیجه داد ومنابع لازم برای تکمیل وتجهیزآن تخصیص داده شد.

اين متخصص بيماري هاي چشم تصريح کرد: اختصاص 120 میلیارد ریال اعتبار برای راه اندازی یکی از بزرگترین ومجهزترین بیمارستان شمال، عزم مسئولان دانشگاه را جزم کرد تا درمدت کوتاهی با طی تشریفات قانونی و رعایت الزامات تخصصی نسبت به خرید تجهیزات ونصب آن دربیمارستان اقدام کنند.

دکتر ابراهیم میکانیکی ادامه داد: فرایند سفارش تامین اعتبار و خرید تجهیزات بیمارستان با حضورکمیته ای 12 نفره متشکل ازمسئولان ذیربط دانشگاه وبیمارستان و با رعایت جوانب کارشناسی صورت گرفته و علی رغم طولانی شدن ساخت بیمارستان و تغییرات ناخواسته درکاربری اولیه فرایند خرید و نصب تجهیزات از شرکتهای معتبر بین المللی صورت گرفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل با مهم خواندن تجهیز و راه اندازی بیمارستان 372 تختخوابی آیت ا.. روحانی خاطرنشان ساخت: علی رغم آنکه اراده های سیاسی درکار بود تا بیمارستان درموعد مقرر به بهره برداری نرسد لکن با همّت مجدانه همکاران دانشگاهی و بیمارستانی این مرکز درمانی در سوم خرداد سال 88 به بهره برداری رسید وعلی رغم تکمیل همه بیمارستان، مراحل تکمیل، تجهیز وراه اندازی بخش های مختلف این بیمارستان به همت همکاران دانشگاهی کمتر از چند ماه انجام گرفت.

وي افزود: هم اکنون بخشهای گوارش، عفونی، ریه، چشم، گوش و حلق وبینی، زنان و زایمان، قلب، قفسه صدری، مغز و اعصاب وجراحی عمومی در اين بيمارستان دایر است.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل با حساس توصیف کردن کار در بیمارستان ها و مراکز درمانی اشاره کرد: برهم زدن آرامش کادر یک مرکز درمانی و ایجاد جوّ بی اعتمادی در بین شهروندان اقدامی غیراخلاقی و دور از انصاف است.

 وی با تکذیب ابهامات افراد غیرمتخصص که شایعه کردند دستگاه های خریداری شده برای بیمارستان دسته دوم یا اصلی نبود،گفت: با مشارکت افراد متخصص وخبره دستگاه های بیمارستان ازشرکت های معتبر و با رعایت استانداردهای بین المللی خریداری شد.

دکتر مکانيکي با اشاره به اين نکته که ساحت مقدس پزشکی و درمانی که با جان انسانها سر و کاردارد از بازی های سیاسی به دوراست،ادامه داد: طبق نظر وزارت بهداشت ودرمان بیمارستان آیت ا.. روحانی ازلحاظ ساختار، امکانات و تجهیزات و کادرپزشکی از بیمارستان های نمونه کشوری محسوب می شود.

 وی با بيان اين که دانشگاه علوم پزشکی وخدمات بهداشتی درمانی بابل رسالت خطیر تامین سلامت مردم منطقه را به عهده دارد،تصریح کرد: در طول این دوران با مشارکت و همیاری مردم و مسئولان، اقدامات ارزنده ای در حوزه بهداشت درمان وتوسعه علوم پزشکی بابل صورت گرفته است که ارائه تحول شگرفی در کاهش مرگ و میر و کنترل بیماری ها پدید آورده است.

وی، کسب رتبه برترین دانشگاه در زمینه ثبت برنامه ملی سرطان، کسب رتبه برتر کشوری به سبب بهبود شاخص های مهم زیج حیاتی مناطق روستایی، کسب تندیس افتخار به عنوان دانشگاه برتر در زمینه پیشگیری از تالاسمی، کسب رتبه چهارم کشوری در بهبود شاخص(کاهش میزان) مرگ و میر نوزادان، کسب رتبه دوم کشوری در بهبود (شاخص میزان) مرگ و میر کودکان کمتر از پنج سال، کسب رتبه سوم کشوری در بهبود شاخص زایمان. کسب رتبه چهارم کشوری در میزان باروری کلی، کسب رتبه برتر تکریم ارباب رجوع در سطح استان مازندران، کسب رتبه نخست در سطح گروه اول پروژه های عمرانی کمتر از 2500 میلیون ريال و کسب رتبه چهارم کشوری در بهبود شاخص متولدان بیش از 2500 گرم را از جمله این مو فقیت ها بر شمرد.

 ریيس دانشگاه علوم پزشکی بابل از ساخت یادمان شهدای گمنام هم در دانشگاه خبر داد و افزود: طرح یادمان شهدا به منظور زنده نگه داشتن نام و یاد شهدای عزیز و معنویت بخشیدن به محیط دانشگاه و دانشجویان انجام می شود .

وي تاکيد کرد: این طرح تا پایان سال جاری به انجام خواهد رسید.


  • دوشنبه 29 آذر 1389-0:0

    واقعا یا ...؟!

    • دوشنبه 29 آذر 1389-0:0

      یادمان شهدای گمنام را در جایگاهی قرار دهیم که در دسترس تمامی مردم باشد . یاد شهدای ما در دل تمامی مردم ما است .


      ©2013 APG.ir