تعداد بازدید: 5261

توصیه به دیگران 33

پنجشنبه 2 دی 1389-11:56

چهارشنبه نارنجي

در آيين افتتاحيه يك شركت قطعه سازي در مرزن آباد بيان شد:مديرعامل سايپا:اگر شرایط سرمایه گذاری قطعه سازان در شهرک های صنعتی فراهم شود 5 هزار شغل درمازندران ایجاد خواهد شد-امام جمعه چالوس:غرب مازندران محروم است-امام جمعه كلاردشت:مردم كلاردشت دغدغه طرخ هدف مندي را دارند-استاندار:براي توسعه شهرك صنعتي مرزن آباد،زمين جنب آن را از چرخه پروژه مسکن مهر خارج می کنیم.(گزارش+حاشيه ها)


مازندنومه:با حضور جمعی از مسوولان کشوری و استانی کارخانه قطعه سازی اتحاد موتور در مرزن آباد افتتاح شد.

 در آیین افتتاحیه این کارخانه مهندس علی اکبر طاهایی، استاندار مازندران، مهندس نعمت الله پوستین دوز مدیرعامل شرکت خودروسازی سایپا ، میر قدیر رضایی فرماندار چالوس، حجت الاسلام والمسلمین راشدی امام جمعه چالوس، حجت الاسلام والمسلمین محمدی امام جمعه کلاردشت و علی ردایی سرپرست بخشداری مرزن آباد و جمعي از مردم و مسوولان شهرستان حضور داشتند.

بر اساس اين گزارش،کارخانه قطعه سازی اتحاد موتور-وابسته به شركت سايپا براي تولید شمع خودرو در شهرک صنعتی مرزن آباد راه اندازی شد.گزارش بابك شمس ناتري-خبرنگار مازندنومه در چالوس-را بخوانيد.

*90 درصد ساخت داخل

 در ابتدای مراسم مهندس محمد شهپری -مدیر عامل گروه صنعتی اتحاد- با معرفی چهار شرکت اتحاد موتور، بنیان صنعت اول ، کیمیا موتور و لولا خودرو به عنوان گروه صنعتی اتحاد گفت: این شرکت ها در قالب یک گروه در حال خدمت رسانی و تولید لوازم مورد نیاز کارخانه های خودروسازی کشور هستند.

وی تصریح کرد: شرکت اتحاد موتور ، موتور برف پاک کن پراید ، نیسان ، ریو و ال نود و کل بخاری خودروی سایپای تهران و کاشان، همچنین موتور فن و پروانه پشت فن را به طور کامل برای شرکت سایپا تولید می کند.

شهپري بیان داشت: بالای 90 درصد از قطعات تولیدی این شرکت ساخت داخل است و با توجه به این موضوع صرفه جویی بالایی از نظر ارزی صورت گرفته است.

وي افزود: شرکت بنیان صنعت اول ، محور فرمان را تولید کرده و مشتریان عمده آن ساپکو، سازه گستر سایپا و رنوپارس هستند.

 شهپری خاطرنشان کرد: این شرکت 400 نفر اشتغالزایی به صورت مستقیم و دوهزار نفر به صورت غیر مستقیم داشته است.

مدیر عامل گروه صنعتی اتحاد همچنین در خصوص واحد راه اندازی شده در شهرک صنعتی مرزن آباد خاطرنشان ساخت: این کارخانه کار تولید شمع و وایر خودرو را به عهده داشته و در حال حاضر 50 نفر اشتغالزایی دارد و در برنامه دراز مدت در دوماه آینده برای تولید قطعات دینام و استارت وارد شده و 350 نفر اشتغالزایی خواهد داشت که برای آن 10 میلیارد تومان اعتبار پیش بینی می شود.

*امنيت كافي وجود دارد

میر قدیر رضایی -فرماندار چالوس- سخنران بعدی آیین افتتاحیه این کارخانه بود.او گفت: امنیت کافی برای سرمایه گذاران در شهرستان چالوس وجود دارد.

 وی افزود: ایجاد زیرساخت های لازم در شهرک صنعتی مرزن آباد به عنوان تنها شهرک صنعتی شهرستان یکی از خواسته های مسوولان است.

رضايي ادامه داد: فعالیت نكردن افرادی که زمین های شهرک های صنعتی به آنها واگذار شده نیز از دیگر معضلات این شهرک است که باید اصلاح شود.

*مه جان برار!

 با دعوت فیروزی -مجری برنامه های صداو سیمای کشور که گاهي به زبان مازندراني هم سخن می گفت- نعمت ا... پوستین دوز به پشت تریبون رفت.مجري برنامه مدیرعامل سایپا را با واژه مه جان برار به بالاي سن فرا خواند.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان این مطلب که اگر شرایط سرمایه گذاری قطعه سازان در شهرک های صنعتی فراهم شود 5 هزار شغل درمازندران ایجاد خواهد شد اظهار داشت: شرکت خودرو سازی سایپا با راه اندازی خط تولید سایپای شمال سعی دارد تا اشتغال زایی مناسبی در راستای آن در استان مازندران داشته باشد.

وی اظهار داشت: از آن جايی که که این خط تولید نیازمند قطعات خودرو است این سیاست در سایپا وجود دارد که کارخانجات تولیدی را در اطراف این خط تولید احداث کند و امروز شاهد افتتاح اولین واحد تولیدی در این راستا در مرزن آباد هستیم.

 این مدیر مازنی ادامه داد: شرکت سایپا شمال با خط تولید 150 هزار دستگاه خودرو با مساعدت دولت محترم در دور سوم سفر کلنگ زنی شد و تا پایان سال 91 کار خود را آغاز خواهد کرد و در همین مدت مجموعه های پشتیبانی این 150 هزار دستگاه در خود شمال مستقر خواهد شد.

*غرب محروم

در ادامه مراسم حجت الاسلام و المسلمین مهدی راشدی- امام جمعه چالوس- گفت: محرومیت مازندران پشت چهره زیبای آن مخفی مانده است و این محرومیت به لحاظ اشتغالزایی در غرب مازندران بیشتر خود را نشان می دهد.

هم چنين امام جمعه کلاردشت -حجت الاسلام و المسلمین سید مصطفی محمدی-نيز در ادامه مراسم افتتاح کارخانه قطعه سازی اتحاد موتور در شهرک صنعتی مرزن آباد گفت: مردم منطقه کلاردشت همچون دیگر مردم کشور اجرای هدفمند سازی یارانه ها را پذیرفته اند اما این مسئله به عنوان یکی از دغدغه های اصلی آنان در چند روز گذشته بوده است که امیدواریم تدابیر ویژه ای از سوی دولت محترم در خصوص مناطق سردسیر اتخاذ شده و تعرفه های خاصی همچون برق برای آن اجرایی شود.

امام جمعه کلاردشت بیان داشت: بخش کلاردشت نیز آمادگی واگذاری زمین برای احداث این گونه کارخانجات تولیدی را دارد.

*مسكن مهر به نفع شهرك صنعتي كنار مي رود

مهندس سید علی اکبر طاهایی- استاندار مازندران- سخنران پایانی این افتتاحیه بود او با ابراز خرسندی از این اقدام ارزشمند به این نکته اشاره كرد كه برای توسعه شهرک صنعتی مرزن آباد زمین 32 هکتاری جنب این شهرک که برای احداث مسکن مهر در نظر گرفته شده بود را از چرخه مسکن مهر خارج می کنیم.

 نماینده عالی دولت در استان ادامه داد: امیدواریم برای رفع مشکل تردد کامیون های این کارخانه به تهران به زودی با راه اندازی آزاد راه تهران- شمال این مشکل برای همیشه رفع شود و با توجه به اینکه در دور سوم سفر تاکید ویژه ای روی این آزاد راه شده است دولت ابراز امیدواری کرد تا پایان این دوره دولت حداقل یک خط آن مورد بهره برداری قرار گیرد.

 حاشیه ها

* پارچه های خیرمقدم متعددي در مسیر مراسم نصب شده بود كه حکایت از حضور استاندار،مهندس پوستين دوز و دیگر مسوولان داشت. دور تا دور کارخانه با پرچم های رنگی با آرم سایپا مزين شده بود که جلوه خاصی داشت.

*برنامه ها راس ساعت 10 آغاز شد.بازدید از خط تولید شمع خودرو براي خبرنگاران و حاضران جذابیت خاصی داشت.

*موقع بازديد این کارخانه در حال تولید، آزمایش و بسته بندی شمع بود و کارگران با لباس های متحد الشکل مشغول به فعالیت بودند.یکی از کارگران گفت این شمع ها کیفیتش به گونه ای است که در بازار برگشت ندارد و بسته های آن 10 تایی است.

* شهپری در سخنانش گفت: من عاشق کارم و دوست دارم کار کنم و جمعه و تعطیلی برایم معنا ندارد.

* میر قدیر رضایی در پایان سخنانش گفت: اتاق کار فرماندار به روی سرمایه گذاران باز است و اعلام می کنم به عنوان خدمتگذار در شهرک صنعتی شبانه روزی آماده خدمتم.

*پوستین دوز در جواب شهپری که در خصوص وقت پرسید اعلام کرد که ما وقت کافی داریم و شما توضیح بدهید ما می شنویم.

 * 16 خبرنگار برای پوشش این مراسم حضور داشتند.خوش و بش مسوولان با خبرنگاران در نوع خود جالب توجه بود. تعدادی از خبرنگاران از سرهنگ فقیه -فرمانده انتظامی چالوس- بابت اقدامات اخیر امنیتی در حوزه انتظامی قدرداني کردند. حضور گرم و روحیه بخش مردم مرزن آباد هم در این افتتاحیه کاملا مشهود بود.

 *پس از بازدید قسمت های مختلف خط تولید کارخانه تولید شمع خودرو،مراسم افتتاحیه در سالنی مشابه آمفی تئاتر برگزار شد.

* تشریفات خاصی برای پذیرایی از مردم و مسوولان تدارک دیده شده بود. تعدادی از شهروندان شهرستان چالوس نامه به دست منتظر رساندن تقاضاهای خود به مسوولان مربوطه به ویژه استاندار بودند.

*از ورودی راه ارتباطی شهرک تا محل کارخانه پرچم های رنگی با آرم سایپا خودنمایی می کرد.

*فیروزی مجری برنامه هنگامي که واژه های مازندرانی را بیان مي کرد، گفت: این زبان مادری ام است ولی مادرم را از دست داده ام و خواست که حاضران برای شادی روح درگذشتگان صلوات بفرستند.در پایان مراسم هم او ميان خبرنگاران و مهمانان آمد و گفت : افتخار می کنم مازندرانی هستم و فرزند رینه لارجانم.  وی برای حاضران فال حافظ گرفت و بیان داشت که این هم هدیه شب یلداست.

*پوستین دوز با سری تقریبا تراشیده در این مراسم حاضر بود که گفته مي شد وی در سفر حج تمتع بوده است.

* پس از پایان افتتاحیه،مسوولان ارشد به سمت روستای میچکار -زادگاه پوستین دوز- به راه افتادند.

* در سالن پذیرایی چای، شیرینی، آب میوه و ... فراواني وجود داشت و مهمانان به نوبت پذیرایی می شدند. ضیافت نهار در مجتمع پذیرایی دلفین چالوس برگزار شد.

*به خبرنگاران از سوی گروه خودروسازی سایپا هدایایی داده شد.

* تعدادی از مرزن آبادی های مقیم تهران نیز در این مراسم حضور داشتند.

*گروه تشریفات سایپا و برگزار کنندگان مراسم تلاش زیادی در هر چه بهتر شدن برنامه داشتند.


  • يکشنبه 5 دی 1389-0:0

    اگر 4 تا مازنی مثل تو داشتیم همه چیز ردیف بود

    • جمعه 3 دی 1389-0:0

      به چنین مازندرنی غرب استان افتخار میکنیم خسته نوویی جان برار.مرزن اباد سرافراز تر از همیشه ان شاء الله

      • پنجشنبه 2 دی 1389-0:0

        ماشاء الله به همشهري پوستين دوز.نشان داده که به فکر توسعه غرب استان است


        ©2013 APG.ir