تعداد بازدید: 4007

توصیه به دیگران 236

دوشنبه 6 دی 1389-14:18

خدایی کار فرماندار درست است!

...فرماندار متوجه شد در نانوايي سنگكي نان را 350 تومان به مردم مي‌فروشند،در حالي که قيمت قانونی آن 275 تومان است. با عصبانیت در خواست کرد برای نانوا طبق قانون جریمه ای در نظر بگیرند!(گزارش بابک شمس ناتري-خبرنگار مازندنومه در چالوس-از بازديد ميرقدير رضايي و مسئولان شهرستان از بازار چالوس)


شامگاه دوشنبه است.میر قدير رضايي-فرماندار چالوس- به همراهی چند تن از مسوولان اين شهرستان اماده اند تابار ديگر با پاي پياده به بازار بروند.اين بار هدف برنامه،نظارت بر کنترل قیمت بازار پس از اجرايي شدن طرح هدف مندي يارانه هاست. پياده روي از جلوی ساختمان فرمانداری چالوس آغاز مي شود.

آقاي فرماندار که چندی پیش اعلام کرده بود بدون حضور خبرنگاران در هیچ جلسه ای شرکت نمی کند، این بار نیز چند خبرنگار را با خود به همراه داشت.البته رييس تعزيرات،اصناف،رييس اداره بازرگاني،شبکه بهداشت،اداره اماکن و فرمانده انتظامي چالوس نيز جزو همراهان بودند. 

 حضور در مسجد جامع چالوس و شرکت در نماز جماعت مغرب و عشا اولین گام مسوولان بود و سپس حرکت سمت بازار.

 وقتی فلاش های دوربین این گروه مصمم را نشانه می گرفت، شهروندان سوال می کردند:" چه خبر شده است؟"

یکی از بازاریان جلو آمد و با لبخند گفت: آقای فرماندار باعث شد حداقل مسوولان خواسته یا نا خواسته قدمی در شهر بزنند!

رضايي از در پشتی مسجد جامع وارد بازار شد و در اولین گام يك قصابي را نشانه گرفت و از رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان پرسید که مگر نبايد گوشت‌ها داخل يخچال باشد؟

 فرماندار ادامه داد:"گوشت‌ها باید در يخچال گذاشته شود تا اصول بهداشتی آن لحاظ شود. اعمال قانون در این خصوص را شدید انجام دهید زیرا بهداشت جامعه از موارد مهم و حیاتی است."

  دکتر شکرزاده-رييس شبکه بهداشت- کارت بهداشت و موارد مربوط به حوزه خود را مورد بررسی قرار داد و از آن فرد خواست که بیشتر در خصوص موارد بهداشتی دقت کند.

 در حین قدم زدن در بازار خانمی به استقبال فرماندار و همراهان آمد و گفت: آقای فرماندار، قیمت برخی اجناس تغییر می کند، مخصوصا میوه، خواهش می کنم بیشتر به بازار سر بزنید، که رضایی در جواب گفت: مطمئن باشید اگر کسی تخلف کند با آن برخورد قانونی مي شودو الان هم مقصد ما بازار میوه و تربار است.

فرماندار و هیئت همراه پس از خوش و بش با چند کسبه و احوال پرسی با یکی از بازاریان قديمي که بیش از 3 دهه در بازار شهر مشغول به کسب و کار است، وارد بازار ماهي‌فروشان شدند.

 ماهی فروشان دور فرماندار حلقه زدند و رضایی با لبخند گفت: اول بگویید ماهی سفید کیلویی چند است؟ یکی از بازاریان خود را به آنها نزدیک کرد و با صدایی بلند گفت: شما را به خدا صدای ما را بشنوید، مگر می شود که یک فاز شب اینجا نباشد، به خدا زن و بچه ما در این قسمت انتهایی نمی توانند رفت و آمد کنند...

فرماندار پیشانی وی را بوسید و قول داد که با وقت کافی از قسمت انتهایی بازار ماهی فروشان نیز دیدن می کند.

اهالی این بازار از نبود همكاري شهرداري برای رفع مشکلات شان گلایه داشتند و از فرماندار آزادسازی زمین متعلق به آموزش و پرورش را برای بازگشایی راه به نقطه انتهایی بازارخواستار شدند.

 فردی که به شدت اشک می ریخت فریاد زد که آقای فرماندارشما پدر اين شهر هستيد، ما فرزندان شما هستیم، به داد ما برس، که در همین حین فرماندار او را در آغوش گرفت.فلاش های دوربین صحنه را نشانه  گرفته بودند. جمعیت لحظه به لحظه بیشتر می شد.

 یکی از جانبازان هشت سال دفاع مقدس از فرماندار کمک خواست که رضایی همان لحظه با رییس بنیاد شهید شهرستان تماس گرفت تا پس از بررسی درخواست وی، طبق قانون، کار او را پیگیری کند و در ادامه از او خواست تا صبح فردا به بنیاد شهید برود.

 ماهی فروشان که با فرماندار قدم به قدم حرکت می کردند دوباره درخواست کمک داشتند. فرماندار گفت: قرار است که جلسه ای با حضور مسوولان مرتبط با بازار از طرف فرمانداري با حضور شهرداري، چند نماينده از ماهی فروشان و... برگزار شود تا مشکلات شما را بررسی کنیم.

میر قدیر رضایی پا به بازار میوه و تره بار شهرستان چالوس گذاشت.ابتدا به این بازار به یک مرغ فروشی رفت و در خصوص قیمت مرغ و موارد و مسایل بهداشتی سئوالاتي پرسيد.

 فرماندار چالوس با خریداران صحبت می کرد و در خصوص قیمت میوه های خریداری شده می پرسید.او  قیمت خیار و گوجه را پرسید و با مشورت رییس بازرگانی متوجه شد که قیمت بالاتر از قیمت مصوب بازار نیست.

 وی در جواب سوال شخصی که گفت این قیمت هایی که می بینید به چه صورتی است، بیان داشت: طی بازدیدی که الان داشتیم قيمت‌هاي ميوه در بازار چالوس با نرخ مصوب آن در اداره بازرگاني برابری می کند و چند جایی هم قیمت پایین تر می دادند که باید از این عزیزان قدرداني شود و البته دستور دادیم این کار صورت گیرد.

 وی وارد یک کفاشی شد و با پیرمرد کفاش روبوسی کرد. وقتی دایی صفر کفاش در خصوص سابقه کار خود گفت یکی از مشتریان به فرماندار گفت که یکی از پسران  او از قهرمانان کاراته استان است و فرماندار با جمله درود بر شما از او دلجويي کرد.

 برخورد میر قدیر رضایی با محمد غمبین- از هنرمندان هنر کمدی- نیز جالب توجه بود. غمبین به یکی از خبرنگاران گفت: خدایی کار فرماندار درست است، این چندمین بار است که به بازار می آید.

در ادامه بازديد های سریالی فرماندار چالوس و همراهانش از بازار شهر چالوس فرماندار وارد صف نانوایی شد و مانند دیگر مشتریان درخواست نان کرد.

او متوجه شد در این نانوايي سنگكي نان را 350 تومان به مردم مي‌فروشند،در حالي که قيمت اصلي و قانونی آن نان 275 تومان است. با عصبانیت در خواست کرد سریعا اعمال قانون شده و برای وی طبق قانون جریمه ای در نظر بگیرند.

سپس  فرماندار دستور داد که بر کاغذی بزرگ قیمت نان نوشته شده، بر روی شیشه نصب شود و با نانوا هم برخورد ‌شود.

 فرماندار از مردم عذرخواهی کرد و رو به حاضران در صف گفت: قانون شکنی و تخلف را به هیچ وجه نمی پذیرم.

 نماینده عالی دولت در شهرستان چالوس خاطرنشان ساخت: شما با اینکه متوجه شدید که پول بیشتری از شما می گیرند ولی خدای نکرده حرفی بد نزدید و معترض نشدید،پس مطمئن باشید با اين نانوايي برخورد قانونی می شود.

آن گاه  میر قدیر رضایی به سمت مجتمع تجاري ميلاد نور چالوس حرکت کرد. در ابتدای ورودی آن علی کلارستاقی- مدیر این مجتمع- به استقبال فرماندار و همراهانش آمد. بازدید از طبقات مختلف و واحدهای تجاری از اقداماتی بود که انجام گرفت.

 در این مجتمع زيبا فروشگاه‌هاي متنوعی وجود دارد،اما حیف است که پاركينگی براي چنين مجتمعي وجود ندارد که کلارستاقی مدارکی را در خصوص پرداخت هزینه پارکینگ به شهرداری ارائه داد.

فرماندار در پایان این بازدید ضمن خداقوت به همراهان، مقابل دوربین خبرنگار واحد مرکزی خبر صدا و سیمای مرکز مازندران در چالوس قرار گرفت و در جمع خبرنگاران چالوسی ضمن تشکر از همراهی اصحاب رسانه و مطبوعات بیان داشت: خداوند بزرگ را شاکرم که نظام مقدس جمهوری اسلامی یک از کارهای بزرگش در کشور را با طرح هدفمند کردن یارانه ها آغاز و اجرا کرد..

 میر قدیر رضایی در این گفت‌گو به خبرنگاران گفت: در شهرستان حوزه کاری من، بحث هدفمند کردن یارانه ها با همت مردم، به نحو خوبي پیش می رود و ما با کمال آرامش و امنیت طرح هدفمند سازي يارانه‌ها را در شهرستان آغاز کردیم.

 وی ادامه داد: در طول این مدت از گذر آغاز طرح هدفمند كردن يارانه‌ها تاكنون بيش از ‌هزار بازديد از اصناف شهرستان داشته ایم که در 150 پرونده تخلف تشكيل شده که در حال پیگیری است.

فرماندار چالوس در پايان با آرامشی خاص این جمله را به صراحت اعلام کرد: من در شهرستان چالوس کمترین دغدغه را در خصوص اجرایی شدن طرح هدفمند کردن یارانه ها دارم.


  • يکشنبه 10 بهمن 1389-0:0

    جناب رضایی، مستدام باشید، خدا خیرتان دهد

    • جمعه 24 دی 1389-0:0

      .kjhgfdxcvخدا کنه کارامون برای رضای خدا باشه که اگه باشهاگه باشاگهسرزدن به میوه فروشی اینهمه سروصدا نداره . میر قذیر هم که سیاسی نیست . خداکنه به قول مولوی دکان نباشه .

      • جمعه 24 دی 1389-0:0

        N/A

        • دوشنبه 20 دی 1389-0:0

          خواهشمند است در مورد این خبر اطلاع رسانی کنید.
          چند روزی است که از طریق دوستان متوجه شده ام که دانشگاه علوم پزشکی بابل قصد دارد نیرو بگیرد وارد سایت اش شدم چیزی ندیدم بعد پرس و جو کردم گفتند که این سایت فقط 1 یا 2 روز در هفته کار می کند پرسیدم چرا گفتند به خاطر این که کسی ثبت نام نکند گفتم پس چطوری نیرو می خواهند بگیرند گفتند این کار را می کنند تا بگویند کارشان قانونی است و در سایت اطلاع رسانی کرده اند و ثبت نام کرده اند در حالی که نیروی از قبل انتخاب شده خودشان را می گیرند.
          تاریخ امتحان 29 می باشد.

          • دوشنبه 13 دی 1389-0:0

            حاج میرقدیر، خدا خیرت بده
            خسته نباشی

            • شنبه 11 دی 1389-0:0

              ته خسته تنه بلاره جناب فرماندار-خداقوت

              • کوچکه برارپاسخ به این دیدگاه 0 0
                شنبه 11 دی 1389-0:0

                ای آقا جان، یه مسئول بیمو دره کار کنده، وره چیچی کار دارندی؟خبرنگار کار خبر بنویشتن دیگه، مسئول کار کن جا بنویشتن دارنه، کوچککه برار نصیحت گوش هاکندین، خبرنگار تخریب هنر نیوه، نکنین !

                • شنبه 11 دی 1389-0:0

                  یکی از فواید این گزارشها اینه که مسئولینی که این شکلی کار و خدمت دارند دلگرم می شوند من که چالوسی نیستم ولی خداکنه فرماندار نوشهر هم کارهای مشابه این خودجوشی انجام بده

                  • شنبه 11 دی 1389-0:0

                    میرقدیر رضایی با این اقدامات داره محبوبیت زیادی در توده ی مردم کسب می کنه، الحمدالله این روند ادامه داره و ماهم برای این مدیر ساعی و باتجربه آرزوی موفقیت میکنیم.البته تا جایی که ما ایشان را می شناسیم، نیازی به تعریف و تمجید نداره و وظایف خود را به نحو بسیار مطلوب انجام می دهد و ای کاش همه مثل ایشان صادقانه و برای مردم خدمت می کردند.

                    • چالوسی ریکاپاسخ به این دیدگاه 1 0
                      جمعه 10 دی 1389-0:0

                      این یک بدعت زیبا و الگوی خوبی برای همه ی مسئولین است.واقعاً اگر همه ی فرمانداران و مدیران همچون آقای رضایی ، دلسوزانه عمل کنند، یقیناً بخش اعظمی از مشکلات مرتفع می شود.
                      البته با کارامدی و پشتکار و تجربه ای که از جناب رضایی ، سراغ داریم ، چنین حرکات کم نظیری از ایشان ،بعید نیست. خدا قوت جناب فرماندار

                      • پنجشنبه 9 دی 1389-0:0

                        این یک خبر است که در استان و کشور بی نظیر است و خبرنگار هم وظیفه خود را انجام میدهند. آقا یا خانم م ، مشکل با یک خبرنگار یا اشکالات شخصی خودت را در نظراتت دخیل نکن

                        • سه شنبه 7 دی 1389-0:0

                          مسئول بر وزن مفعول يعني مورد سوال. اين كه بعضي از افراد كه خود را در تمامي حوزه ها از جمله مطبوعات و تئاتر و اخيرا دهم در حوزه شعر!!و در باب عطسه و سرفه مسئولان به به چه چه سر مي دهند جايگاه اطلاع رساني را در حد تملق تنزل مي دهند.اقدامات مسئولان جزو وظايف آنهاست و لازم نيست اينقدر لي لي به لا لايشان گذاشت!

                          • خبر السلطنهپاسخ به این دیدگاه 1 0
                            سه شنبه 7 دی 1389-0:0

                            سید قدیر هم کولاک کرده ها، فرمانداری که قدر رسانه رو می دونه اینجوری هم دور و برش سر و صدا است دیگه


                            ©2013 APG.ir