تعداد بازدید: 2233

توصیه به دیگران 5

دوشنبه 6 دی 1389-14:19

اخبار در مطبوعات،تبلیغات در خیابان

...وقتی از وضع موجود گله می کنی متهم به سیاه نمایی می شوی!اخبار هدفمندی و غیر هدفمندی سهم مطبوعات و خبرگزاری هاست لکن تبلیغاتش سهم بنر های اتوبان و خیابان!(يادداشتي از ايرج نياز آذري-روزنامه نگار-بابل)


 مسئولان دستگاه های اجرایی در حمایت از مطبوعات و رسانه ها فقط شعار می دهند و عملا نشانی از حمایت مشاهده نمی شود. شاید اصلا اگر مطبوعات نباشند و منتشر نشوند کک کسی هم نمی گزد!

ارزش مطبوعات برای مسئولان نظارتی و فرهنگی برای جزوه های آمار و گزارش های مناسبتی است و خارج از آن کسی دغدغه حال زار مطبوعات را ندارد.

وقتی از وضع موجود گله می کنی متهم به سیاه نمایی می شوی! تلاش های خانه مطبوعات هم که بی تاثیر است و فریادش که البته به جایی نمی رسد!

شورای اطلاع رسانی و شورای روابط عمومی فقط حرف تحویل مطبوعات می دهند،در حالی که هوای اقتصادی مطبوعات در وضعیت هشدار و حتي اضطرار است.هیچ قدمی برای تقویت مطبوعات محلی گرفته نمی شود و همه وعده های سر خرمن می دهند.

 در این شرایط خاص تبعیض بین روزنامه و هفته نامه های محلی هم قصه پر غصه قلم ما است. به حساب نیاوردن سایت های مجازی که جای خود دارد .

جالب است بدانیم و بدانید و بدانند که علاوه برمطبوعات درحال اغما و کمای اقتصادی، اداره کنندگان سایت های محلی هم حال و روز خوبی ندارند .

 لطیفی می گفت اخبار هدفمندی و غیر هدفمندی سهم مطبوعات و خبرگزاری هاست لکن تبلیغاتش سهم بنر های اتوبان و خیابان!

 بارها و بارها خدمت روابط عمومی های محترم عرض کردیم که بیایید اخبارتان را هم به صورت بنر نصب کنيد و برای مطبوعات مجلس ختمی بگیرید و فاتحه!

 واقعا بی انصافی است که سازمان های دولتی و شهرداری ها برای یک مناسبت میلیون ها تومان صرف تبلیغات محیطی می کنند اما حاضر نیستند به اندازه هزینه چاپ و اجاره نصب یک بنر برای مطبوعات فرصت تبلیغاتی فراهم کنند.

 این در حالی است که اگر سازمان های مذکور فقط بیست درصد از ظرفیت تبلیغاتی و اطلاع رسانی خود را به مطبوعات وسایت ها انتقال دهند بخش اعظم مشکلات اقتصادی مطبوعات وسایت ها مرتفع خواهد شد، اما علی رغم تماس های مکرر بخش آگهی ها با دستگاه های اجرایی توجهی به این امر نمی شود .

در این شرایط رفتار تبعیض آمیز برخی روابط عمومی ها نیز در توزیع ناعادلانه گزارش های خبری و مناقصه ها سوال برانگیز و جای تامل فراوان دارد.

 خوش تر آنکه در این وضیعت طاقت فرسای اقتصادی انتظار دارند مطبوعات ورسانه های گروهی در ارتقاي سطح فرهنگی استان گام بردارند.

این قلم ضمن گله و انتقاد از استاندار ، معاون سیاسی، مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی ،خانه مطبوعات و شورای روابط عمومی در بي توجهي به مطبوعات محلی انتظار دارد عزیزان مسئول برای ادامه حیات مطبوعات محلی وسایت های خبری قدمی بردارند.

رسانه های گروهی اعم از مجازی،مکتوب،دیداری و شنیداری یکی از شاخص های موثر فرهنگی استان ها هستند و رونق آنها نشاط فرهنگی استان را تداعی می کند،به همين دليل بی توجهی به آنها سایر شاخص ها و مسائل استان را با خطر مواجه می سازد.

 باتوجه به شرایط مذکور پیشنهاد می کنم در اسرع وقت نشست مشترکی بین مدیران مسئول رسانه های گروهی و استاندار مازندران برای بررسی راهکار های حمایتی از مطبوعات محلی ورسانه های مجازی تشکیل شود.

ايميل نويسنده: (irajniaz@yahoo.com)


  • سه شنبه 7 دی 1389-0:0

    آخه بیکار بودي رفتي سروقت روزنامه نگاری که حالا گرفتار بشی و درخواست کمک کنی؟!این همه شغل ریخته تو مملکت چرا خبرنگاري!

    • سه شنبه 7 دی 1389-0:0

      برخي آقايان که گفته اند مطبوعات نمی خوانند و رسانه های مجازي را فقط مي بینند.تکليف معلوم است دیگر!

      • دوشنبه 6 دی 1389-0:0

        مطالب به جایی بود آه اگر آه من و ناله اگر ناله توست آنکه البته به جای نرسد فریاد است آقای ...ومعاون فعلی... که خودش روزنامه دارد ککش نمی گزد حال شما به چه کس شکایت می کنی؟


        ©2013 APG.ir