تعداد بازدید: 2060

توصیه به دیگران 1

سه شنبه 7 دی 1389-20:24

تعامل و پاسخگويي

سخنی دوستانه با سيدعلي اسد،مدیرکل جدید راه و ترابری مازندران:هنوز روستاهایی وجود دارند که از راه دسترسی آسفالته محروم می باشند و باید طوری برنامه ریزی کرد که در یک فاصله زمانی کوتاه (حداقل تا پایان سال 1390) تمام روستاهای از راه ارتباطی مناسب و آسفالته برخوردار شوند.    


مازندنومه:يادداشت زير در شماره روز سه شنبه روزنامه بشيرمازندران منتشر شد.

  
مسوولیت ها و مناصب در نظام اداری، امری اعتباری و موقت است و به اعتبار ناپایداری بودن، تغییرات و یا جابجایی های مدیریت در سطوح مختلف، ضرورتی اجتناب ناپذیر است. یکی از زیر بخش های اصلی و مهم توسعه پایدار مقوله ارتباطات و حمل و نقل است.

 در حوزه ارتباطات (راه ، ابنیه، ترابری و...) لزوم توجه به تأمین زیرساخت های آن برای برقراری، اتصال و گسترش خطوط ارتباطی و محورهای مواصلاتی در حوزه های اصلی و فرعی بر مسوولان و برنامه ریزان مربوطه یک ضرورت حتمی است.

 با درگذشت زود هنگام مدیرکل فقید راه و ترابری استان مازندران _ مرحوم مهندس موسی رحیمی _  سرانجام با مشورت ها و تبادل نظر، زمام امور این اداره کل را سید علی اسد- قائم مقام سابق و معاون پیشین راهداری اداره کل راه و ترابری استان- بر عهده گرفت.

حوزه راه سازی و راه داری یکی از حساس ترین و پر کارترین و مهم ترین حوزه های کاری است. مازندران به دلیل تنوع آب و هوایی و شرایط اقلیمی مستعد سرمایه گذاری در بخش های مختلف صنعتی، کشاورزی، گردشگری، تجارت و خدمات جانبی است.

 از طرفی داشتن منابع سرشار طبیعی و محیطی و برخورداری از طبیعت زیبا و دلپذیر و مناظر و چشم اندازهای بکر طبیعی، همه ساله میلیون ها مسافر و میهمان و گردشگر وارد این خطه می شوند و به طور متوسط محورهای ارتباطی مرکز به مازندران و سایر نواحی شرقی و غربی و جنوبی مملو از انواع خودروهای سبک و سنگین است.

 بنابراین ارائه خدمات مناسب و مطلوب به مسافران و رانندگان از حیث به سازی و تأمین جاده و محورهای ارتباطی زمینی مطابق استانداردهای فنی مهندسی برای جلوگیری از کاهش وقوع تصادفات و افزایش ایمنی جاده ها باید در دستور کار جدی مدیرکل جدید قرار گیرد.

 اهتمام برای برقراری و اتصال راه های ارتباطی در بین تمامی آبادی های دارای سکنه و روستاهای واقع در بخش های جلگه ای و بخصوص نواحی محروم کوهستانی و کوهپایه ای از جمله خواسته های جدی مردم و معتمدین محلی از اداره کل راه و ترابری مازندران است.


هنوز آبادی ها و روستاهایی وجود دارند که از راه دسترسی آسفالته محروم می باشند و باید طوری برنامه ریزی کرد که در یک فاصله زمانی کوتاه ( حداقل تا پایان سال 1390) تمام روستاها و آبادی های استان مازندران برخوردار از راه ارتباطی مناسب و آسفالته شوند.

 تعریض محورهای پر تردد و تسریع در عملیات چهار بانده کردن محورهای ارتباطی سوادکوه، هراز و کندوان از دیگر خواسته های مردم مازندران از مدیرکل جدید راه و ترابری است.

 برقراری و تأمین راه ارتباطی شهرک ها و نواحی صنعتی به منظور حمایت از طرح های سرمایه گذاری، ضرورت دیگری است.

تلاش برای نوسازی ناوگان عمومی و خارج کردن خودروهای فرسوده و قدیمی از محورهای ارتباطی می تواند در کاهش تصادفات رانندگی موثر باشد.

 نصب علائم و نشانه های مخصوص راهنمایی و رانندگی و جاده ای در محورهای ارتباطی ( اصلی و فرعی) به ویژه در مناطق روستایی و انجام عملیات دقیق و مناسب راهداری در محورهای برف گیر و نقاط حادثه خیز می تواند از دیگر برنامه های جدی و مهم اداره کل راه و ترابری باشد.


نظارت جدی، مستمر و منظم بر عملکرد شرکت های پیمانکاری راه سازی و راه داری و پیگیری های دقیق و مسوولانه از اجرای پروژه های مصوب سفر ریاست جمهوری در حوزه راه سازی و  به حداقل رساندن زمان نهایی شدن اجرای پروژه ها و طرح های عمرانی این بخش از خواسته های جدی و اصلی شهروندان مازندرانی است.

 تعامل با اصحاب رسانه و پاسخگویی به پرسش ها و ابهامات موجود و احترام به افکار عمومی و حمایت از حقوق مردم خواسته و مطالبه جدی تر مردم از این حوزه کاری است.

به هر روی ضمن ابراز خرسندی به خاطر قبول مسوولیت این منصب مهم، امیدواریم که مهندس اسد در دوره جدید کاری خویش ضمن تعامل و هماهنگی با مجموعه مدیریتی در حوزه راه و ترابری و حمل و نقل رهرو پویا و یاور جدی و کوشای مرحوم مهندس رحیمی باشد تا حلقه خدمات اداره کل راه و ترابری به مردم مازندران به خصوص مردمان سختکوش، مهربان و بردبار روستایی کامل تر شود و آثار و نتایج اقدامات، برنامه ها و فعالیت های انجام شده در این حوزه به تغییر در سیمای اجتماعی، اقتصادی و.. استان مازندران منجر شود.


  • سه شنبه 7 دی 1389-0:0

    بنده خدا تازه اومده-بذارید مرکب حکمش خشک بشه بعد بهش ارد بدید که چیکار کنه!


    ©2013 APG.ir