تعداد بازدید: 2439

توصیه به دیگران 2

چهارشنبه 8 دی 1389-8:29

در اسفندماه باز هم يارانه مي گيريم؟

ما پول می دهیم اما مردم علاقه ای به برداشت پول از حساب ندارند- 40 درصد از مردم مازندران اقدام به دریافت یارانه کردند-برخی بانک ها اقدام به بستن سوئیچ خودپردازها کرده بودند که با متخلفان برخورد شد- صدا و سيما بايد نقد شود-بسیاری از خبازی ها دچار کاهش مشتری شده اند-مازندران از نظر آب و هوايي اقليم چهار شد!(گزارش مازندنومه از جلسه ستاد هدف مندي )


 مازندنومه:جلسه ستاد هدف مندي يارانه هاي استان روز گذشته در مرکز استان برگزار شد.گزارش کلثوم فلاحي-خبرنگار مازندنومه- را از اين جلسه بخوانيد.

*شايد اسفندماه کم بياوريم

 عدالت کامیاب در جلسه ستاد هدفمندی با اشاره به اين که 40 درصد از مردم استان نسبت به دریافت یارانه خود اقدام کردند، اظهار داشت : از مبلغ 230 میلیارد تومان یارانه واریزی ، 80 میلیارد تومان دريافت شده که معادل 40 درصد این رقم است.

 وی با بیان اینکه پرداخت یارانه ها برای اولین بار بود اما آخرین بار نیست تصریح کرد: برخی بانک ها اقدام به بستن سوئیچ خودپردازها کرده بودند که با متخلفان برخورد شد.

 کامیاب افزود: در خصوص برداشت یارانه از حساب برخی بدهکاران به روسای بانک ها تذکر دادیم و چنانچه افراد اطلاعاتی در این زمینه دارند به ما اطلاع رسانی کنند.

 وی یادآور شد: در حال حاضر 900 میلیارد ریال وجه آماده برای دریافت هموطنان آماده داریم.

کامیاب با اشاره به پرداخت یارانه در اسفندماه و همزمان شدن با پرداخت حقوق ، پاداش و عیدی کارمندان خاطرنشان کرد: در اسفندماه باید سه هزار میلیارد ریال پرداخت کنیم که ممکن است با مشکل روبه رو شویم.

*گلایه از صدا و سیما

دبیر شورای ترافیک مازندران در این نشست با بیان اینکه از صدا و سیمای مازندران به شدت گله مندم یادآور شد: این مرکز پوشش خبری مربوط به جلسات قانون هدفمندی را به صورت جسته و گریخته انجام می دهد.

پژمان اژدری افزود:چندبار تلفنی درخواست کردم که مردم باید از برخی مسائل همچون افزایش نيافتن نرخ کرایه تاکسی ها و آژانس ها و درفت کوپن سیلندرگاز و نفت اطلاع داشته باشند چرا که کوپن سیلندرگاز و نفت فقط تا 15 دی ماه ارائه می شود اما همکاری خوبی نداشته اند.

 وی خاطرنشان کرد: صدا و سیما همه دستگاه ها را در حاشیه نقد می کند و در این برهه خودش نیز باید به نقد کشیده شود.

 دبیر شورای ترافیک استانداری مازندران از اختصاص یک میلیون و 890 هزار لیتر سوخت ماهانه به صنایع استان خبر داد و گفت: این میزان سوخت جوابگوی مصرف صنایع استان نیست.

پژمان اژدری با اشاره به اینکه تقریبا سه میلیون لیتر سوخت باید به صنایع استان اختصاص داده شود افزود:صنایع تبدیلی هم به بخش صنعت استان واگذار شده که مشکلات خاصی در این زمینه خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: نصفی از میزان سوخت اختصاص داده شده به صنایع مازندران تنها به اندازه مصرف یکی از واحدهای صنعتی است.

* ميوه هاي روي ميز کيلويي چند؟

 معاون برنامه ریزی استانداری با اشاره به اینکه شاید روابط عمومی استانداری نتوانسته در این زمینه خوب اطلاع رسانی کند،گفت:البته روابط عمومی استانداری همواره آماده به خدمت بوده است.

 وی اظهار داشت:صداو سیما از نظر اخلاقی و اداری متعهد به پخش اخبار و اطلاع رسانی است.

 به گزارش خبرنگار ما فرزانه که از معاون بازرگانی جویای اوضاع بازار بود از قیمت میوه های روی میز در جلسه پرسید که البته به ندرت درجلسات استانداری دیده می شود!

 وی با بیان اینکه ستاد هدفمندی کشور گزارش هایی مبنی بر افزایش نرخ لاستیک ، نان روستایی و نرخ کرایه تاکسی دریافت کرده بود اظهار داشت: چهار توزیع کننده لاستیک اعلام آمادگی کردند که این محصول را چهار درصد کمتر از میانگین قیمت ارائه کنند.

 معاون برنامه ریزی استانداری مازندران با تائید نکردن افزایش قیمت نان روستایی افزود: بسیاری از خبازی ها دچار کاهش مشتری شده و خواستار ارائه نان با قیمت پائین تر هستند .

فرزانه با اشاره به اینکه ممکن است برخی رانندگان تاکسی نسبت به افزایش نرخ کرایه اقدام کرده باشند خاطرنشان کرد: تاکسی رانی نظارت گسترده بر این موضوع دارد.

*مازندران، اقليم چهار

مدیرعامل شرکت گاز مازندران در این نشست از قرار گرفتن مازندران در اقلیم چهار آب و هوایی کشور خبر داد که معاون برنامه ریزی استانداری مازندران نسبت به این قضیه اعتراض کرد.

 فرزانه گفت:هر وقت در این تصمیم ها از هواشناسی کمک گرفتند ، سر مازندران کلاه رفته است.

 وی افزود: در تقسیم اعتبارت خشکسالی چند سال قبل هم گزارش هواشناسی به گونه ای بود که مازندران از آن اعتبار بی بهره ماند.

 فرزانه تاکید کرد: مازندران دارای سه ماه سرد و سه ماه گرم است که  در تعیین میزان بهای گاز و برق باید لحاظ شود.

 رئیس شرکت گاز مازندران با بیان اینکه 70 درصد مشترکان گاز مازندران الگوی مصرف را رعایت می کنند، تصریح کرد: پنج درصد از مشترکان گاز مصارف بالا دارند که خارج از الگوی مصرف است.

عرب مقصودی با اشاره به اشتراک کنتور گاز در آپارتمان ها یادآور شد: به جهت کنترل واحدها بر مصارف خود ، این شرکت آمادگی دارد نسبت به تفکیک کنتور گاز واحدها اقدام کند.

* کیفیت آب در مازندران پائین است

 معاون خدمات مشترکان و درآمد آب و فاضلاب شهری مازندران گفت:44 درصد از مشترکان آب در مازندران استفاده ای برابر الگوی مصرف دارند.

 رضا جانباز در این نشست افزود:با اجرای قانون هدفمندی ، آب بهاي مردم مازندران به طور متوسط ماهانه 800 تومان افزایش خواهد یافت.

 وی با بیان اینکه 10 پله برای مصارف خانگی تعیین شده اظهار داشت: 15 درصد مشترکان مصرفی کمتر از هفت مترمکعب داشته اند که از پرداخت آب بها معاف هستند.

جانباز با بیان اینکه 39 درصد از مردم استان هم مصرفی برابر با الگوی مصرف دارند تصریح کرد: در مجموع 44 درصد از مردم مازندران الگوی مصرف آب را رعایت می کنند.

وی با اشاره به اینکه 41 درصد از مشترکان آب ، مصرفی معادل دو برابر الگوی مصرف دارند یادآور شد: پنج درصد از مشترکان هم بیش از دو برای الگوی مصرف ، از آب استفاده می کنند.

جانباز اعتراف کرد: کیفیت آب در مازندران پائین است.



    ©2013 APG.ir