تعداد بازدید: 4588

توصیه به دیگران 3

شنبه 18 دی 1389-22:29

به نام خدای شهیدان شلمچه

...آنجا برای تصاحب فرماندهی دسته، گروهان و گردان نه تنها مسابقه ای نبود بلکه هر رزمنده ای، دیگری را اولی و مقدم می دانست.(دل نوشته اي از دکتر علي کريمي مله،عضو هيئت علمي دانشگاه مازندران،به بهانه سالروز عمليات کربلاي 5)


نوزدهم دي ماه،بيست و چهارمين سالروز آغاز عملیات غرورآفرین کربلای پنج است که برای رزمندگان دفاع مقدس، شبی به یادماندنی و به منزله شب قدر دوران جنگ است.

مایلم به دور از هیاهوی گوشخراش دنیاطلبی امروز به دنیای غریب اما عرفانی دیروز و دیشب سال 65 ، همراه غواصان دلاور گردان حضرت نوح(ع) از لشگر 21 امام رضا(ع) به آن شب آسمانی سفر کنم تا با تداعی خاطرات ماندگار همرزمان سفرکرده ره توشه ای برای فردای ناآبادم برچینم.

گردان نوح(ع) مجموعه ای از دلداگان شهادت و ایثار بود که از هر طبقه و قشری عضو داشت اما همه با یک هدف و با یک مقصد.

همزیستی دانشجو، معلم، دانش آموز، کشاورز، خیاط، کارگر و باغبان ترکیبی به ظاهر ناموزون می نمود اما وقتی هدف خدایی و مسیر شهادت باشد تنها ترازوی تقوا و دیانت، رشادت و شجاعت تعیین کننده جایگاه آدمیان در گردان بود و بس.

 آنجا برای تصاحب فرماندهی دسته، گروهان و گردان نه تنها مسابقه ای نبود بلکه هر رزمنده ای، دیگری را اولی و مقدم می دانست.

 آنجا ذکر و مناجات بود و دعا در حق یکدیگر. همدلی بود و همنوایی. برادری بود و ایثار. سیاست بود و تدبیر و دوری از هرگونه نفاق و تزویر.

پایگاه شهید شاکری خرمشهرمقر گردان نوح(ع)، قربانگاه انفاس شیطانی بود در برابر ربوبیت رحمانی. همه در صفی واحد و عزمی استوار در برابر دشمن نفسانی درون و دشمن بعثی برون. آنجا همه سرباز فداکار دین بودند و نه سربار بستانکار دین.

حدود 4ماه آموزش طاقت فرسای غواصی در سرمای سوزناک شبانه خوزستان در رودخانه کارون و نیزارهای اطراف خرمشهر، مناجات ها و مرثیه های جگرسوز حمید دلبریان و شهید کاظم نژاد در دعاهای کمیل، ندبه و زیارت عاشورا و تهجد و تضرع شبانه رزمندگان مخلص گردان، چنان عطر دل انگیز معنویتی در پایگاه پراکنده بود که جان مشتاق عاشقان را شیفته مقام منیع شهادت گردانیده بود.

 هر چه به زمان عملیات نزدیک تر می شدیم، می شد افتادن میوه رسیده وصال مخلصان را در سبد عشق الهی دریافت.

 زمان موعود فرارسید رمز عملیات به واحدهای رزم ابلاغ شد. غواصان گردان نوح(ع) با رشادتی بی مثال خود را به نهر خین یا همان خط 20 متری زدند و در حین شکستن خط تعداد زیادی از آنان به دیدار معبود شتافتند.

از آن میان می توان از کشاورز شهید محمدعلی صیادی، معلم شهید مهدی بخشایشی، دانش آموزان شهید موسی چنارانی و جعفر غرآبادیان، دانشجویان شهید امیرحسین صبوری و محمد رضائی زال، معلم شهید سید علیرضا قوام فرمانده گروهان 3 از گردان نوح(ع) و همرزمان دیگری یاد کرد که با غوصی عمیق در اقیانوس شهادت فرو رفتند و در جوار حق به آرامش رسیدند تا ولع دنیاخواهی امروزمان را نظاره کنند.

به روح بلند همه شهیدان دفاع مقدس به ویژه شهدای غواص گردان نوح درود می فرستیم و از خدای بزرگ برای استقامت در دینش توفیق مسئلت می کنیم.

 خدایا ما را مسلمان بدار و مسلمان بمیران و حیات ما را میراث داری شهیدان را مقرر فرما و ما را از میراث خواری آنان ما مبرا بدار. آمین یا رب العالمین 

ايميل نويسنده: (akm102000@yahoo.com)


  • دوشنبه 20 دی 1389-0:0

    جناب دکتر متن شما مرا به یاد شعری از مهدی اخوان ثالث انداخت که گزیده آن را می نویسم :

    گرچه مي‌بافند بهرِ شيرها زنجيرها
    بگسلند آخر همه زنجيرها را شيرها

    اين دليرانِ نكو با بد چه جنگي مي‌كنند
    همچو جنگِ شيرها با تير و با شمشيرها

    تيرهاشان باد يارب، كاري و دشمن‌فكن
    سينه‌هاشان ايمن از آسيبِ تيغ و تيرها

    چهره‌هاشان پيش از شهادت ديده‌ام، هم بعد از آن
    بود خشم‌آلود و آنگه راحت آن تصويرها

    اين شهيدان نامشان تا جاودان پاينده است
    زيرها بس گر زِبَر گردد، زِبَرها زيرها

    • يکشنبه 19 دی 1389-0:0

      أقاي دكتر:به قول شاعر هركسي از ظن خود شد يار من ازدرون من نجست اسرار من
      واقعا ياد اون روزها بخير رفاقتها بخير شهادتها بخير جراحتها بخير فكر ميكنم شما همون عمليات مجروح شديد نميدانم هنوز تركش تو سرت هست يا نه همينكه هواي اون وقتها راكردي معلومه همون رزمندهاي اما امروزه رفاقت ايثار ديانت جور ديكه معني ميشه كساني كه بوي جبهه به مشامشون نرسيده رجز ميخوانند خدايا ما را از شر شياطين حفظ فرما

      • يکشنبه 19 دی 1389-0:0

        درود بر اين استاد علوم سياسي كه در وادي عرفان چه زيبا سخن مي گويد اما بدا به حال افراد اين زماني كه حتي مجوز سخنراني براي دكتر را...صادر نمي كنند . البته... برخوردهاي اينچنين با رزمندگان دفاع مقدس بعيد نيست. خدا به آنها بصيرت عطا فرمايد

        • يکشنبه 19 دی 1389-0:0

          من به همه کسانی که حتی جیفه دنیا سرمشغول جدال با یکدیگر شان کرد توصیه میکنم در زنگ تفریح های میدان منازعه سری به این دلنوشته ها بزنند . و دیگر اینکه وقتی به چنین سجاده سخنی رسیدید شما را بخدا صحبت از اصلاحات و اصولگرائی را برای لحظاتی کنار بگذارید...اینجا عشق را موعظه میکنند!

          • نایب الله اصغریپاسخ به این دیدگاه 0 0
            يکشنبه 19 دی 1389-0:0

            داشت یادم می رفت کربلای 5 هم بود اول صبح تلویزیون را روشن کردم دیدم داره تقویم تاریخ میده گفت امروز روز آغاز عملیات کربلای 5 است بعد سری ردم به سایت ها پایگاه اطلاع رسانی مازند نومه اولین یاداشتش یادی از خدای شهیدان شلمچه کرده بود دکتر کریمی مله که خود از یادگاران دوران دفاع مقدس است حلاوت و شیرینی اول صبح را به من داد آقای دکتر ثابت کردی از جنس همان بچه هایی هستی که با فرمان پیر مرادشان خمینی کبیر در آب سرد زمستانی کارورن غواصی کردی با گرمای ایثار و شهادت تا مرز جان پیش رفتی من و تو ماندیم تا سفیر آنانی باشیم که توفیق شهادت نصیب شان شد کمک کنیم با یاری خدا ،راهبری مرادمان و نظاره ی نظاره گران و اربابان شهادت از حرص و ولع دنیا خواهی دوری جوییم

            • يکشنبه 19 دی 1389-0:0

              دکتر ما ، همه کارهاش درسته

              • يکشنبه 19 دی 1389-0:0

                واقعا آقاي دكتر كريمي صدا و سيما كاري كرد كه ما از مطالب شما شوكه شديم .آنقدر عليه اصلاح طلبان چيز گفت كه ما داشت باورمان مي شد كه اصلاح طلبان لائيكند!

                • يکشنبه 19 دی 1389-0:0

                  نوشته جالب توجهي بود.متفاوت با روش ومنش دکتر که معمولا در سياست نظر مي دهند.پايدار بمانید.

                  • شنبه 18 دی 1389-0:0

                    مگه اصلاح طلب ها هم جبهه بودند؟مگه اصلاح طلب ها هم در انقلاب سهمي داشتند؟مگه اصلاح طلب ها هم نماز مي خوانند؟مگه اصلاح طلب ها هم دين دارند؟مگه اصلاح طلب ها...اصلا"اين ها مگه آدم هستند؟آقاي جنتي گفته ما به اینها نياز نداريم.درسته نياز ندارند.چون ديگر جنگي نيست که اصلاح طلبها در ان بجنگند و کشور را حفظ کنند.الان دوره تظاهر و زد و بند و بگير وببنده!این چيزا هم کار اصلاح طلب ها نيست!بلد نيستند


                    ©2013 APG.ir