تعداد بازدید: 2901

توصیه به دیگران 4

يکشنبه 19 دی 1389-21:57

تشکل صنفی مطبوعات را تضعیف نکنید

...علی رغم یادداشت های مختلف درباره کمک به مطبوعات در حال احتضار استان تاکنون هیچ حرکتی از سوی مسئولان استان مشاهده نشد و دوستان استانداری یا ارشاد اسلامی پاسخی در این زمینه نداده اند. حال بروید و شورا تشکیل دهید ! (يادداشتي از ایرج نیازآذری،روزنامه نگار-بابل)


مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران در دیدار از خبرگزاری فارس در ساری از تشکیل "شورای راهبردی مطبوعات مازندران" خبر داد و گفت: در جلسات این شورا سعی می شود مشکلات حقیقی و حقوقی افرادی که در مطبوعات فعالیت می کنند با وفاق و همدلی حل شود.

 نگارنده قبل از نوشتن این سطور نظرات طراح طرح و رئیس خانه مطبوعات را جویا شد. لذا با توجه به تجربه تاسیس چند تشکل صنفی نظرات زیر را جهت داوری همکاران فرهیخته انشا می کنم. امیدوارم فعالان مطبوعاتی با حضور پرنشاط در این موضوع دیدگاه ها و نظرات خود را منعکس نمایند.

پرواضح است که مشمولین طرح اگر حساسیت لازم را در قبال مباحث صنفی نداشته باشند،سرنوشت خود را دست کسانی قرار می دهند که شاید تعلق خاطر چندانی به آنها نداشته باشند وخطر اداری شدن تشکل صنفی به گوش می رسد لذا ضروری است اهالی مطبوعات علی رغم هوای بهاری این فصل از خواب زمستانی بیرون آیند و دغدغه بیشتری از خود به خرج دهند.اما باقی قضایا:

 1- هرگونه طرح و اقدامی که منجر به تقویت و توسعه مطبوعات و توانمند سازی اهالی رسانه شود قابل قدرداني و سپاس است اما سازمان طرح نباید منجر به تضعیف نهاد های صنفی یا ایجاد تشکل موازی شود.

 2- در همه جای دنیا تشکل های صنفی قدرتمندترین و بهترین مکان برای پیگیری مطالبات صنفی محسوب می شوند لذا امید می رود سازمان فرهنگ و ارشاد استان تقویت خانه مطبوعات را که برآمده از اراده خبرنگاران است مورد توجه قرار دهد.

 3- شورای راهبردی مطبوعات می تواند یک نهاد سیاستگزار و هدایت گر برای مطبوعات استان باشد و از ورود به مباحث تصدی گری و اجرایی پرهیز نماید.

 4- اهالی رسانه استان دل خوشی از وعده های مسئولان ارشد استانی در ایجاد چنین شوراهایی ندارند چرا که عمدتا این شوراها مصرف یک جلسه ای! دارند و پس از هیاهوی رسانه ای به فراموشی سپرده می شوند.

5- علی رغم یادداشت های مختلف درباره کمک به مطبوعات در حال احتضار استان تاکنون هیچ حرکتی از سوی مسئولان استان مشاهده نشد و دوستان استانداری یا ارشاد اسلامی پاسخی در این زمینه نداده اند. حال بروید و شورا تشکیل دهید!

6- درپایان لازم است انتقاد جدی هم به اهالی رسانه داشته باشم که چرا در قبال مسائل صنفی بی تفاوت هستند و قدمی برای برون رفت از وضع موجود نمی دارند.
ايميل نويسنده: (irajniaz@yahoo.com)


  • سه شنبه 21 دی 1389-0:0

    تشکل صنفی را اول خود همکاران شما تضعیف می کنند بعد دیگران


    ©2013 APG.ir