تعداد بازدید: 2895

توصیه به دیگران 1

يکشنبه 19 دی 1389-23:30

گوش دوستان سخت شنوا است

در جلسه شوراي شهر ساري مطرح شد:هر وقت اعضای شورا با یکی از مسئولان استان نشست داشتند مانند لشکر شکست خورده بوده ایم-شهرداری مشکلات عدیده ای در ارائه خدمات دارد-چینش کارکنان شهرداری فضاحت بار است-هرچه جلوتر می رویم اوضاع بدتر می شود-مسئولان استانی از حرف و وعده بگذرند و به اجرا برسند-چون اعتراض نمی کنیم و جاده ها را نمی بندیم،به راه های ساری رسیدگی نمی کنند- با این اوضاع مسلما باید دروغ بگوییم.


مازندنومه: سیصد و هشتمین جلسه شورای شهر ساری،شامگاه روز يک شنبه برگزار شد.علي اصغر يوسف نژاد-يکي از نمايندگان مردم ساري در مجلس -و  سید علی اسد- مدیرکل راه و ترابری استان- به همراه معاونش مهمانان این هفته شورا بودند.قرار بود استاندار مازندران مهمان جلسه باشد که به دليل شرکت در برنامه ديگري ،حضور نيافت.گزارش خبرنگار ما-کلثوم فلاحي-را از اين جلسه بخوانيد.

-------------------------------

*نقیبی: در سه سال و نیم گذشته ، ساری به حق خود نرسیده است

عضو شورای شهر ساری گفت : اگر دولت به قول خود در ساخت کمربندی ساری اهتمام نکند ، شهرداری دیگر یک ریال برای این پروژه هزینه نخواهد کرد.

 فرامرز نقیبی افزود:گاهی به دوست مان که نماینده مجلس هستند اعتراص می کنیم که چرا اتحاد بین 12 نفر وجود ندارد تا از این راه از وزرا برای استان امتیاز بگیرند اما این ایراد به اعضای شورا هم وارد است.

 وی اظهار داشت : هر وقت اعضای شورا با یکی از مسئولان استان نشست داشتند مانند لشکر شکست خورده بوده ایم که این مسئله باعث می شود طرف مقابل مذاکره فکر کند که اعتراض های شورا مختص افراد خاصي است .

این عضو شورا یادآور شد: بهتر است در جلسات این چنینی که همه اعضای شورا حاضر نیستند ، شرکت نکنیم.

 وی با اشاره به اینکه در سه سال و نیم گذشته ، ساری به حق خود نرسیده،تصریح کرد: همه گله کردیم اما چون گله ما جمعی و متحد نیست به همین دليل مسئولان زیاد روی حرف ما حساب باز نمی کنند.

نقیبی با بیان اینکه استان مشکلات خاص خود را دارد و اعتبارات باید مدیریت شوند، افزود:اعضای شورا برای گرفتن اعتبار از دولت برای شهر باید متحد و هماهنگ رفتار کنند.

وی خاطرنشان کرد: اگر دولت برای ادامه بازگشایی کمربندی ساری ، نسبت به قول 10 میلیارد تومانی خود عمل نکند شهرداری برای کمربندی دیگر یک ریال هزینه نخواهد کرد و گرفتاری آن برای مردم خواهد ماند.

 نقیبی با بیان اینکه اعتراض دوستان ما در شورا، شخصی نیست اظهار داشت : شهرداری با توان فعلی که دارد فقط می تواند مسائل روزانه خود را پیش ببرد.

 وی با اشاره به اینکه بودجه شهرداری 83 میلیارد تومان بود گفت: از این میزان بودجه فقط 46 میلیارد تومان محقق شده که 13 میلیارد تومان از آن وام است.

 این عضور شورا با بیان اینکه مازندران 53 شهر دارد یادآور شد: عده ای می گویند مازندران 52 شهر دارد در صورتی که ساری را باید دو شهر حساب کرد .

 وی خاطرنشان کرد: ساری هم یک شهر است و هم یک مرکز استان که برای مازندران فریاد می زند اما شاید گوش دوستان ما سخت شنوا است که مشکلات را نمی شنوند.

نقیبی افزود: اگر در دولت احمدی نژاد با سفرها و هزینه هایی که انجام می شود ساری به جایی نرسد ، قطعا در همین اوضاع فعلی می مانیم.

وی در ادامه پرسيد: جای مازندران در نقشه ایران کجاست ؟ چرا مازندران تا این اندازه محروم است؟ برای سیستم خجالت آور است که پول شهرداری را تملک کند.

*باقري: چینش کارکنان شهرداری فضاحت بار است

عضو کمیسیون بهداشت و درمان شورای شهر ساری گفت: چینش کارکنان شهرداری فضاحت بار است.

جمال باقری با بیان اینکه شهرداری پر از لیسانس مدیریت صنعتی است،تصریح کرد: مدرک تحصیلی برخی افراد خلاف واقعیت عنوان شده است.

 وی با اشاره به اینکه رئیس عمران و شهرداری ساری لیسانس مدیریت صنعتی دارد یادآور شد: در صورتی که زیرمجموعه این حوزه کارشناس و لیسانس عمران هستند.

 باقری با بیان اینکه در این حوزه لیسانس شیمی کاربردی هم دیده می شود،خاطرنشان کرد: این مسئله عجیب و غریب است که نیروهای متخصص را در جای غیرمرتبط استفاده می کنند و در راس این افراد ، کسانی قرار گرفته اند که صلاحیت ندارند.

 وی گفت: برای من باعث سرافکندگی است در دوره ای عضو شورا هستم و بر شهرداری نظارت می کنم و چنین اتفاقی افتاده است.

باقری با این پرسش که کارکنان با چه معیار و اساسی چیده شده اند افزود: حتما" باید در این مسئله بازنگری شود.

 این عضو شورای شهر ساری یادآور شد: تدبیر من به عنوان یک عضو شورای شهر این است که این چیدمان تماما بر اساس روابط انجام شده و اگر ضوایط در آن لحاظ می شد ، مشخص بود.

 باقری تصریح کرد: با توجه به غیر مرتبط بودن پست ها و کارها ، این مسئله از سوی دفتر شهری استانداری قابل پیگیری است.

 وی در خصوص کمربندی ساری گفت: این پروژه بر اساس یک تعهد به گردن شهرداری انداخته شد.

باقری با بیان اینکه متاسفانه استانداری برای این پروژه در شش ماه نخست امسال مبلغ 600 میلیون تومان صدقه داد،خاطرنشان کرد: اکنون که 10 ماه از سال می گذرد این رقم هنوز به یک میلیارد نرسیده است.

وی افزود: در چهار سال گذشته برای این پروژه از سوی استانداران مختلف ، حرکت خاصی صورت نگرفته در صورتی که این پروژه پیچیدگی خاصی نداشته و نیاز به خلاقیت و تفکر ندارد و فقط اعتبار می خواهد،چرا که این طرح 35 سال است که وجود دارد.

باقری با بیان اینکه استاندار مازندران در بدو ورود وعده توجه ویژه به مرکز استان داده بود تصریح کرد: این ضعف از استانداری است که نماینده ویژه دولت نتوانسته ظرف چهار سال اخیر برای این پروژه ملی اعتبار کسب کند.

 وی با اشاره به اینکه از بومی بودن استاندار خوشحال بودیم،گفت: اما هرچه جلوتر پیش می رویم اوضاع بدتر می شود .

باقری با بیان اینکه این انتقاد به استانداری وارد است،خاطرنشان کرد:از نمایندگان مردم در مجلس می خواهیم برای دریافت اعتبار پروژه کمربندی ساری ، فشار مضاعفی به دولتی ها داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه جمع آوری متکدیان جزء وظایف قانونی شهرداری و چند دستگاه دیگر است اظهار داشت : اگر این سازمان ها نمی توانند از عهده انجام این کار برآیند ، دلیلی بر رها کردن کار نیست.

*رمضانپور:سالی نیم کیلومتر

عضو شورای شهر ساری گفت: اگر مسئولان سالی نیم کیلومتر و یا دو سال نیم کیلومتر از پروژه ی هفت و نیم کیلومتری کمربندی ساری را اجرا می کردند تاکنون این پروژه تکمیل شده بود.

 نادعلی رمضانپور یادآور شد: اراده جدی برای تکمیل و راه اندازی کمربندی ساری در مسئولان استانی و کشوری وجود ندارد.

 وی خاطرنشان کرد: مسئولان استانی از حرف و وعده بگذرند و به اجرا برسند.

 رمضانپور افزود: مصوبات و پیگیری ها فقط روی کاغذ است و اصلا حال و هوای اجرا ندارد.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر گفت: چون ما اعتراض نمی کنیم و جاده ها را نمی بندیم به همین دلیل به راه های ساری رسیدگی نمی کنند.

*بهروش:چقدر به مردم فشار بیاوریم؟!

 سید علی بهروش-عضو ديگر شوراي شهر ساري- اظهار داشت : تاکنون بیش از 30 میلیارد تومان برای کمربندی های ساری هزینه کرده ایم .

 وی با بیان اینکه چقدر به مردم فشار بیاوریم یادآور شد:ما باید به مردم جواب شفاف دهیم یا دروغ بگوییم؟ که با این اوضاع مسلما باید دروغ بگوییم.

*صالح نيا:پاکسازي به درازا مي کشد

نائب رئیس شورای شهر ساری اظهار داشت : پاکسازی حفاری هایی که داخل کوچه های شهر انجام شده، به درازا می کشد.

میرصالح صالح نیا گفت: در بعضی از این کوچه ها نمی توان با ماشین تردد کرد و رفت و آمد بسیار سخت است.

 وی به شهردار گفت: بهتر است گروه های بازرسی شهرداری کوچه ها و محله های شهر را بررسی کرده و گزارش های این چنینی را به اطلاع شهردار برسانند تا از معضلات و مشکلات شهر آگاه شویم.

*يوسف نژاد:در خارج از مازندران هم از وضعیت کمربندی های ساری از ما می پرسند

به گزارش خبرنگار مازندنومه،شامگاه يک شنبه علی اصغر یوسف نژاد به عنوان مهمان ویژه در سیصد و هشتمین جلسه علنی شورای شهر ساری در این نشست حضور یافت.قرار بود استاندار مازندران مهمان ویژه این هفته شورا باشد که بنا به برنامه پیش آمده از حضور در این جلسه عذرخواهی کرد و وعده حضور را به زمان دیگری سپرد.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی گفت: حق این بود که مطالب در حضور استاندار بیان می شد.

 علی اصغر يوسف نژاد با بیان اینکه فرآیند افکار عمومی نسبت به عملکرد شهرداری و شورای شهر مثبت است، اظهار داشت : شهرداری مشکلات عدیده ای در ارائه خدمات دارد و جهت دادن اعتبارات شهرداری به پروژه ها ، از قدرت ارائه خدمات توسط شهرداری می کاهد.

 وی با بیان اینکه پروژه کمربندی ساری از پروژه های فرا شهرستانی و پروژه ای ملی است، تصریح کرد: توقع اعضای شورا در خصوص جذب اعتبارات ملی برای این پروژه به حق است.

 یوسف نژاد با اشاره به اینکه در خارج از مازندران هم از وضعیت کمربندی های ساری از ما می پرسند که به سامان رسیده یا نه افزود: این پروژه مربوط به شهرداری نیست اما شهرداری در این زمینه بار اداره کل راه و ترابری را به دوش کشیده و از وزیر انتظار داریم در روند اجرای پروژه کمک کند.

وی با تاکید بر توجه بیشتر به اجرای پروژه کمربندی ساری خاطرنشان کرد: اکنون فصل تنظیم بودجه سال 90 است و وزارت راه و ترابری باید در تنظیم بودجه، کمربندی ساری را به عنوان یکی از طرح های اولویت دار ، لحاظ کند.

 عضو کمیسیون مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توان مالی راه و ترابری در مازندران ضعیف است یادآور شد: وقتی میزان اعتبار محدود است باید مدیریت بر منابع صورت گیرد.

 وی افزود : تاخیر در اجرای پروژه پیامدهای اجتماعی و منفی در مردم به همراه دارد.


  • لیمو شیرینپاسخ به این دیدگاه 0 0
    دوشنبه 20 دی 1389-0:0

    منظور از دوستان چه کسانی هستند که گوش شان سخت شنواست؟نکند منظورش دشمنان شورا هستند!


    ©2013 APG.ir