تعداد بازدید: 4581

توصیه به دیگران 9

شنبه 25 دی 1389-20:12

فياضي:نامه رسان رئیس جديدم

در مراسم توديع و معارفه مديران کل قديم و جديد آموزش وپرورش مازندران چه گذشت؟فیاضی:به امیری تسلیت گفتم! خانه ندارم و در خانه پدرم زندگی می کنم- از نگهبان اداره کل تشکر می کنم-می خواهم معلم شوم اما فرمان وزیر را بر خود لازم می دانم-مدیر دوازدهم هستم و مدیر سیزدهم نحس است.(حاشيه و متن مازندنومه)


 بالاخره پس از کش و قوس های چندباره،صبح روز شنبه، مراسم تودیع و معارفه مدیران کل قديم و جديد آموزش و پرورش مازندران انجام شد.

به گزارش کلثوم فلاحي-خبرنگار مازندنومه-عبدالوحید فیاضی که با پیراهن سفید و کت و شلواري به رنگ کرم روشن و شیک و نيز لبخندی بر لب در این مراسم حاضر شده بود، با قرار گرفتن در پشت تریبون گفت: خداوند ما را و برادران ما را که در ایمان از ما پیشی گرفتند مورد رحمت قرار دهد.

 فیاضی با گرامی داشت یاد و خاطره شهدا افزود: بشکوه سهم شهیدان که رفتند و اندوه سهم ما که ماندیم.

وی با بیان اینکه در حضور خانواده های شهیدان ، جانبازان و ایثارگران چه بگویم،اظهار داشت : زبان برای سخن گفتن بسته است و جان برای پرواز آزاد.

 مدیرکل سابق آموزش و پرورش مازندران تصریح کرد: شرمنده از اینکه آموزش و پرورش مازندران با بضاعت قليل خود نتوانسته مهمانان را در این مکان جا بدهد و افراد زیادی بیرون از سالن ایستاده اند؛حضور مجلس انس است و دوستان جمع اند.

وی با بیان اینکه من از بیان عملکرد در حضور ملت ایران  شرمنده ام، یادآور شد: می خواستم بنری از عملکرد تهیه کرده و به دیوار آویزان کنم اما معلمان مازندران آن قدر خوب عمل کردند که نیازی به بنر نیست.

مشاور جديد وزیر آموزش و پرورش در امور آموزشی و پرورشی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش مازندران در طی این سال ها محل حضور گروه ها و چهره های خاص نبود و همه اقشار در آن حضور داشتند.

 وی ضمن تشکر از همکاران و خیران مدرسه ساز افزود: خیران در ساختن آنگونه عمل کردند که خدا می داند.

فیاضی با بیان خرسندی از مدیریت در مازندران با يک گروه خوب گفت: شما حس من را نمی دانید ، روزی که من گفتند باید از این پست بروی ، خوشحال شدم و به امیری گفتم به تو تسلیت می گویم چرا که کار سترگی است.

 وی با اشاره به اینکه افرادی که برای مدیریت به صحنه می آیند دو گروه هستند تصریح کرد: این ها یا گمراه اند که به مدیریت متصل می شوند یا عاشق اند و می فهمند که به چه مسیری آمده اند.

 فیاضی با بیان اینکه مدیریت لقمه چرب و شیرینی نیست یادآور شد: مدیریت وبال گردن انسان است و وزیر هم ریشه در واژه ی وزر دارد؛ این ها کلید واژه های رستگاری است که باید به آن دقت کنیم.

 وی با اشاره به اینکه بالاجبار باید از همراهی دوستان تشکر کنم،خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس چه یاران کم توقعی بودند ، فقط تماس می گرفتند و می پرسیدند از مجلس چه می خواهید و سهم خواهی نمی کردند و اين نشان می دهد که مردم هوشیارند و گاهی افراد خوبی را انتخاب می کنند.

 فیاضی با بیان اینکه از نگهبان اداره کل تشکر می کنم افزود:در قیامت مشخص می شود من مدیرکل مقرب هستم یا آن نگهبانی که زنجیر در را برایم می کشید،چرا که خدمت در آموزش و پرورش افتخار بزرگی است.

 مدیر کل سابق آموزش و پرورش مازندران گفت: بسیار سرافرازم از اینکه آموزش و پرورش مازندران را در تراز بسیار بالایی می بینم و همه این ها را با معلمانی هم پیمان شدم که در سخت ترین شرایط کار کردند.

 وی اظهار داشت : همین امروز صبح دختر شهیدی به من پیامک داد که تازه استخدام شده و عذرخواهی کرد از اینکه نمی تواند در این مراسم شرکت کند.

فیاضی با اشاره به اینکه نباید از نیش و نوش ترس داشته باشیم یادآور شد: من با مردم و معلمان مازندران پیمان بستم تا روزی که وارد این سمت شدم از مدخل صدق وارد شوم و روز خروج از این پست هم از درگاه صدق خارج شوم و از همان روز نخست خودم را وقف مردم کردم تا اینکه خودم را در بین آنها گم کردم.

 وی با بیان اینکه معلم سرمایه ملی و زوال ناپذیر است و باید گرامی داشته شود اظهار داشت : می خواهم معلم شوم اما فرمان وزیر را بر خود لازم می دانم.

وي با بيان اين که هیجانات مثبت و منفی این روزها را به فال نیک بگیریم، خطاب به استاندار مازندران گفت: اجازه ندهیم فضای حاکمیت استان با برخی تمایلات فزون خواهانه مکدر شود .

وي ادامه داد: من رفتم و بلدم که چگونه از خشت هایی که به سوی من پرتاب می شود خانه ای محکم بنا کنم اما دیگران را دریابید و نگذارید که مردان دولت عدالت محور ، به واسطه برخی فزون خواهی ها در درگاه این دولت قربانی شوند.

فياضي گفت: این هشدار به جامعه ولایی و اصولگرایی وارد است و بحث آموزش و پرورش نیست.

وی با بیان اینکه به جهان عنوان می کنم که یک مدیر به افتخار معلمی نائل شده تصریح کرد: چشم دشمنان کور ، هیچکس نمی تواند چیزی درباره من بگوید اما این رویه نشود که گروهی می توانند سلطنت را در کشور تجربه کنند.

فياضي با بيان اين که اجازه ندهید در دولت احمدی نژاد این اتفاق بیفتد،افزود: معتقدم  هر آنکه جانب اهل خدا نگه دارد، خداش در همه حال از بلا نگه دارد.

 فیاضی با اشاره به اینکه مدرسه عشق من است یادآور شد: از روستای دور تا مرکز شهر ، تا دیدن سر در مدرسه وارد می شدم،نه مانند مدیری که از قبل اعلام می کند و بازدید می رود که هر معلم در جای خود با وسایل کمک آموزش و حیاط مدرسه را دست بزنی خاک ندارد.

 وی اظهارداشت :مدرسه معبد من است و معلمان فرشتگان این معبد هستند.

فياضي افزود: آدم بی جل و پلاسی هستم ، خانواده دارم اما خانه ندارم در خانه پدرم زندگی می کنم ، چیزی نداشتم که از دست بدهم و انسان نباید دنبال صندلی بدود و به خاطر میز ، دیگری را تخطئه کند.

 مدیرکل سابق آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه از ساروی ها جز نیکی چیزی ندیدم افزود: به من که این گونه مهر ورزیدند به امیری که ساروی است باید بیشتر مهر بورزند.

 وی گفت: همواره این شوخی را می کردم که من مدیر دوازدهم هستم و مدیر سیزدهم نحس است و یک جورهایی می رفت که نحسی این سیزده، تودیع را به هم بزن.

وي گفت: از این پس من به عنوان مشاور وزیر، نامه رسان رئیس جدید آموزش و پرورش مازندران به وزارتخانه خواهم بود.

*طاهايي:در مواقعی دل شکنی به صورت رویه در می آید

به گزارش مازندنومه،استاندار مازندران در مراسم تودیع و معارفه مدیران کل آموزش و پرورش مازندران گفت: تودیع و معارفه بر ارزش های اصل انجام وظیفه مبتنی است.

وی با بیان اینکه امروز صبح به خاطر پاسداشت زحمات فیاضی ساعت شش و 20 دقیقه از تهران به ساری رسیدم،تصریح کرد: پس از این مراسم هم باید برای حضور در جمع استانداران ساحلی به تهران بازگردم.

طاهایی با اشاره به اینکه در جمهوری اسلامی ، محصول خدمت ، قلب مطمئنه است یادآور شد: امام راحل ، منشور خدمت مدیران تا فردای انقلاب و تا ظهور حضرت قائم را ، در وصيت نامه شان احصا کرده اند.

وی افزود: استدعا می کنم برای نسلی که امام را ندیده اند وصیت نامه امام را کار کنید و کارگزاران نظام در همه سطوح باید وصیت نامه امام (ره) را از بر باشند.

 استاندار مازندران با اشاره به اینکه همه کارگزاران،مسافر هستند،خاطرنشان کرد: اگر توفیق خدمت است که در دوره ای حضور یابیم ، محصول خدمت باید قلب مطمئنه باشد.

 وی گفت: وقتی صبح با فیاضی در مدخل ورودی مواجه شدم که لبخندزنان با همه روبه رو می شد گفتم این همان احساس مبارکی است که باید در رفتار متجلی شود.

طاهایی با اشاره به اینکه به تشخیص وزیر ، تغییر مدیریتی اتفاق افتاده افزود: بد اخلاقی نکنیم که می کنیم ، دل نشکنیم که می شکنیم ، دیگر در مواقعی دل شکنی به صورت رویه در می آید.

وی اظهار داشت : شخصا اعتقادم این نیست که مدیرکل آموزش و پرورش و حتی مدیر شهرستانی در زمستان جابه جا شود ، این کار باید در بهار یا تابستان صورت گیرد، اما درخواست وزیر است ، به من زنگ زد و گفت خدمات فیاضی را می دانم اما شما هم با این نظر من را همراهی کنید.

 طاهایی خاطرنشان کرد: باید کمک کنیم این تصمیم به سوی تعالی آموزش و پرورش پیش رود.

وی با اشاره به اینکه تودیع و معارفه یک روند جاری است افزود:گاهی یک مدیر هشت،ده ساله و گاهی یک مدیر با یک سال سابقه تودیع می شود و در دولت احمدی نژاد وزیري را هم بدين شکل داشتیم.

 استاندار مازندران گفت:وزیر پستی را برای فیاضی در نظر گرفت اما فیاضی این گونه بیان کردکه " به خاطر والدینش که پس از شهادت برادرش به شدت به خانواده و فرزندان وی وابسته هستند نمی تواند به تهران برود" .

استاندار مازندران افزود: از اصحاب رسانه تقاضا می کنم بر واژه هایی که تکیه می شود دقت لازم به عمل بیاورند تا به لحاظ مضمونی و محتوایی ، افاده آنچه مورد نظر گوینده است را به همراه داشته باشد.

*فيلم سخنراني فياضي را در کل کشور پخش کنيد

قائم مقام وزیر آموزش و پرورش هم از مهمانان این مراسم بود. جلال رحیمی که شباهت فراوان به برادرش محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس جمهوری دارد، اظهار داشت: فیاضی آن قدر خوب برخورد کرد که هیچ صحبتی برای من نگذاشت.

وی با بیان اینکه فیاضی جزو مدیران سرآمد آموزش و پرورش در سطح کشور است افزود: او از چهره های محبوب در وزارت آموزش و پرورش است و فقط سنگر وی را تغییر داده ایم.

رحیمی خاطرنشان کرد: فیاضی تنها مدیرکلی بود که شخص وزیر چند ساعت به بحث و صحبت با او پرداخت و این تغییر با توافق فیاضی انجام شد.

 وی یادآور شد: باید فیلم سخنرانی فیاضی را در کشور پخش کنیم تا کسانی که پست و مقام برای شان مهم است درس بگیرند ، بسیجی و ولایی یعنی این.

 رحیمی تصریح کرد: تغییر زمان معارفه به خاطر جلب رضایت فیاضی بود و ما چند پست کلیدی برای وی در وزارتخانه درنظر گرفتیم اما به دلیل اینکه در کنار والدین زندگی می کند قبول نکرد به تهران بیاید.

 قائم مقام وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه امیری گفته "فیاضی دوست من است و من به جای وی نمی روم" با شرایط جلب رضایت فیاضی و حضور وی در وزارتخانه ، این پست را پذیرفت و این دو یار غار یکدیگر هستند و امیری روند فیاضی را ادامه می دهد.

*بر گروه خاصي تکيه نداريم

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران آخرین سخنران این مراسم بود. محمدعلی امیری گفت: هیچ مدیری نمی تواند با تکیه بر گروه خاصی مدیریت کند.

وی اظهار داشت : هیچ معلمی هم نمی تواند محبت دیگران را در دل نداشته باشد ، اسلام دین محبت است و محبت اساس تربیت.

گفتني است امیری 27 سال سابقه فعالیت در آموزش و پرورش دارد.

 به گزارش خبرنگار مازندنومه،علي اصغر یوسف نژاد نماینده مردم ساری در مجلس دقایقی پس از شروع مراسم در جلسه حضور یافت و پس از پایان یافتن صحبت های استاندار ، سالن را ترک کرد.

بر اساس اين گزارش برخی از حاضران در سالن در زمان سخنرانی فیاضی اشک از چشمان شان جاری شده بود.

فیاضی مانند همیشه از رسانه ها قدردانی کرد.استاندار مازندران هم موقع سخنرانی اش شش بار به اصطلاح"قلب مطمئنه" اشاره کرد.

خاطرنشان مي کنيم سالن اجتماعات باشگاه فرهنگیان ساری مملو از جمعیت بود،تا جایی که تا در ورودی باشگاه صندلی چیده شد تا حاضران ایستاده مراسم را دنبال نکنند.

  در پایان مراسم و در حین روبوسی و خداحافظی فیاضی با افراد حاضر در سالن ، یکی از معلمان مرد دوبار خم شد تا پای فياضي را ببوسد اما فیاضی جلوی این کار را گرفت و دستان آن معلم را بوسید.


  • سه شنبه 19 بهمن 1389-0:0

    از هم استاني عزيزم ميخام درمورد قضيه استخدامي بي اطلاع نظر نده.اين دستور ازطرف وزير بود

    • دوشنبه 18 بهمن 1389-0:0

      اشک چشم خیلی از خانواده ها در جریان استخدامیها در امده بود

      • ولایت مداری پاسخ به این دیدگاه 0 0
        شنبه 25 دی 1389-0:0

        ما که در آن مجلس نبودیم با خواندن این مطلب اشک در چشمانمان حلقه زد.واقعاً آقای فیاضی مرد نازنینی بودند و چقدر مظلومانه رفتند. اما جای این سوال باقی است که اگر اینهمه از ایشان راضی هستند و ایشان تا این حدمردمی هستند چرا باید بروند ؟!!!!!!!!!! فقط به خاطر یک نماینده ی که ترس از رقیب چشمشو کور کرده|؟چطور میتونه ادعای نمایندگی مردم رو داشته باشه در حالی که اشک مردم رو در آورد تا به مسندش لطمه ای وارد نشه.ما که میدونیم وزیر دوبار تحت فشار قرار گرفتند تا فیاضی بره آخرین بار هم ازسوی ق. م


        ©2013 APG.ir