تعداد بازدید: 3217

توصیه به دیگران 4

پنجشنبه 7 بهمن 1389-11:12

کريمي مله:مازندنومه از خطوط قرمز تعيين شده عدول نکرد

استاد دانشگاه مازندران گفت:همان بهتر که بدون هیچگونه لاپوشانی ، صحبت های دبیر شورای نگهبان را با وضوح و صراحتی که بیان کرده بپذیریم- انتظار داشتم پس از زحمات شایان توجه مازندنومه در اطلاع رسانی سفر دولت به مازندران ، مورد قدرداني قرار می گرفت اما فیلترینگ مازندنومه من را هم مانند بسیاری از کسانی که مخاطب آن هستیم با شگفتی مواجه کرد.

 


به گزارش مازندنومه دکتر علی کریمی مله در خصوص وضعيت اصلاح طلبان مازندراني در انتخابات مجلس نهم، به مواضع اخیر آیت الله جنتی که اصلاح طلبان را از ورود به عرصه سیاسی برحذر داشت،اشاره کرد و گفت: هنوز چشم انداز روشنی از فضای سیاسی کشور وجود ندارد و به تبع آن فضای سیاسی استان هم تابع فضای سیاسی کشور است.

 وی افزود: اتفاق ویژه یا حرکت سازماندهی شده که نشان از حضور اصلاح طلبان در انتخابات مجلس نهم باشد،فعلا مشهود نیست اما این به معنای آن نیست که اصلاح طلبان سعی ندارند در انتخابات شرکت کنند و یا برعکس.

 این استاد دانشگاه یادآور شد: با توجه به فضای نسبتا" سنگین سیاسی در کشور برای داوری در مورد اینکه گروه های اصلاح طلب در انتخابات آینده شرکت خواهند کرد یا نه به گذشت زمان نياز داريم.

عضو هيئت علمي دانشگاه مازندران به خبرنگار ما گفت:مشارکت برخی نیروهای اصلاح طلب که پیشینه ی اصلاحاتی دارند امری طبیعی است که این مسئله متاثر از شرایط محلی است و ممکن است از قواعد ملی تبعیت نکند.

 دکتر کریمی در خصوص تحلیل صحبت های آیت الله جنتی توسط سخنگوی شورای نگهبان که گفته شده منظور جنتی جامعه اصلاح طلبان نبوده و فرد خاصی مدنظر وی بوده ،تصریح کرد: آیت الله جنتی برای اصلاح طلبان واژه جمع را به کار برده و واژه جمع به تعداد بیشتر از یک نفر اشاره دارد.

وی افزود: با توجه به اینکه بتوان از صحبت های دبیر شورای نگهبان استنباط کرد که فقط فرد خاصی مورد نظر بوده ، شاکله بعضی از افراد به گونه ای است که یک شخص نیستند و رييس جمهوري سابق یکی از این افرادی است که فرد نیست و نمادی از جریان اصلاح طلبی در دوران کنونی شناخته می شود و حتی اگر بپذیریم که منظور جنتی فقط همین فرد بوده ، نماد بودن وی نشان می دهد افرادی که اصلاح طلب هستند در انتخابات شرکت نکنند.

دکتر کریمی مله خاطرنشان کرد: همان بهتر که بدون هیچگونه لاپوشانی ، صحبت های دبیر شورای نگهبان را با وضوح و صراحتی که بیان کرده بپذیریم .

 وی با بیان اینکه جنتی می خواهد اصلاح طلبان در انتخابات حضور نداشته باشند اظهار داشت: دسته بندی های وی در خصوص اصلاح طلبان بیشتر به شگردهای خاص سیاسی شباهت دارد.

دکتر کریمی در رابطه با فیلترینگ رسانه هاي مجازي به ویژه مازندنومه گفت: در جریان ریز چرایی فیلترینگ مازندنومه نیستم اما معتقدم مازندنومه یک سایت خبری تحلیلی معتدل و میانه رو است .

وی یادآور شد: حتی گرایش بسیار محسوس سیاسی در مازندنومه مشاهده نمی شود و وقتی چنین سایتی با فیلترینگ مواجه می شود نشان دهنده آن است که تا چه اندازه می تواند آستانه شکیبایی و تحمل سیاسی در جامعه پایین آمده باشد که حتی مازنونومه هم تحمل نمی شود.

 این استاد دانشگاه افزود: انتظار داشتم پس از زحمات شایان توجه مازندنومه در اطلاع رسانی سفر دولت به مازندران ، مورد قدرداني قرار می گرفت اما فیلترینگ مازندنومه من را هم مانند بسیاری از کسانی که مخاطب آن هستیم با شگفتی مواجه کرد.

 وی تصریح کرد: این انتظار از مسئولان مازندنومه وجود دارد که نسبت به بازگویی اینکه جریان فیلترینگ مازندنومه با چه مقاصد و استدلال هایی شروع شده که 10 روز به طول انجامیده و همچنین نحوه رایزنی ها برای شروع به کار مجدد این رسانه و در نهایت اینکه چگونه مراجع فیلترینگ اجازه فعالیت رسانه ای به مازندنومه را دادند اقدام شود.

 دکتر کریمی اظهار داشت: با توجه به شناختی که از مازندنومه دارم این رسانه را بسیار حساسیت برانگیز نمی دانم که از خطوط قرمز معین شده عدول کند .

وی افزود: به عنوان یکی از خوانندگان این سایت از فیلتر شدن آن متاثر و متعجب شدم اما با تلاش های زیادی که موجب شد مازندنومه به عرصه اطلاع رسانی بازگردد خوشحال شدم.


  • جمعه 8 بهمن 1389-0:0

    نمی دانم سیاست مداران ایران کی می خواهند بازنشسته شوند؟بهتر است سیاسیونی که به سن پيری پاگذاشته اند بازنشسته شوند و میدان را به جوانان بسپارند تا اظهارنظرها منطقی تر شود.

    • جمعه 8 بهمن 1389-0:0

      درورد بر دکتر کريمي/در مورد نظرتان از انتخابات آینده من موافق نیستم.اصلاح طلبان باید چهره های گمنام خود را به میدان بیاورند که رد صلاحیت نشوند.توده وار و چند تا چندتا بیایند و از فیلتر رد شوند.اما با شما موفقم که مازندنومه نباید فیلتر می شد.آستانه تحمل پایین است.

      • جمعه 8 بهمن 1389-0:0

        دکتر چرا این قدر ناامیدانه حرف می زند؟ما همیشه به آینده امیدواریم

        • پنجشنبه 7 بهمن 1389-0:0

          مگه ندوندنی بعد از هرسه تا روغن ونه هردتا فیلتره عوض(روغن وهوا) هاکنین تا موتور خراب نوه وسالها کار هاکنه. موارکه


          ©2013 APG.ir