تعداد بازدید: 2831

توصیه به دیگران 1

جمعه 8 بهمن 1389-11:14

طاهايي: 4 سال ديگر سد هراز بهره برداري مي شود

*فقط 4 درصد از آب های سطحی مازندران توسط سدهای موجود استان مهار می شود./* تاکنون 650 نشان ملی از سوي رييس جمهوري به والدین شهدا اهداشد./* طرح جامع آستانه امامزاده عبدالله آمل در کشور نمونه است.(سه خبر از آمل


به گزارش عليرضا عزيزکمالي-خبرنگار مازندنومه در آمل-استاندار مازندران با اشاره به اینکه براساس برنامه زمان بندی مراحل ساخت و آبگیری سد هراز را تا سال 94 است،اظهار داشت: درصورت تامین به موقع منابع اعتباری ملی سد هراز تا سال 93 تکمیل و بهره برداری خواهد شد.

سید علی اکبرطاهایی در جلسه هماهنگی مدیران دستگاه های اجرایی برای رفع موانع پیشرفت اجرای سد هراز که در محل کارگاه این سد برگزار شد، افزود: به دستور رئیس جمهوري کارگروهی به ریاست معاون راهبردی رئیس جمهور با عضویت وزرای نیرو، جهادکشاورزی و راه وترابری برای پایش و بررسی روند زمان بندی سدها تشکیل شد که تلاش مي کنيم استانداری مازندران نیز عضو این کارگروه شود.

استاندارمازندران افزود: با بهره برداری از سد هراز آمل حدود 96 هزارهکتار از اراضی کشاورزی و آب شرب شهرستانهای آمل، بابل، محمودآباد، فریدنکنار و بابلسر تامین خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مازندران نيز در اين نشست با اشاره به اینکه هم اکنون فقط حدود 4 درصد از آب های سطحی این استان توسط سدهای موجود مهار می شود،گفت: با بهره برداری از سد هراز که بزرگ ترین سد در شمال کشور است، با حجم مخزنی بالا، به تنهایی توان مهار آب های سطحی مازندران را تا 26 درصد خواهد داشت.

دکتر طهماسبی گفت: امسال دولت 65 میلیارد ریال برای اجرای سد هراز آمل  اعتبار ملی اختصاص داده است.

* ساماندهی 60 درصدی گلز ارشهدای کشور


به گزارش مازندنومه سردار محسن انصاری- قائم مقام بنیادشهید وامور ایثارگران کشور- که جهت شرکت درمراسم بیست و نهمین سالگرد سردارشهید همت الله متو به آمل سفر کرده بود، با بیا ن اینکه در کل کشور 18هزار گلزارشهدا وجود دارد، گفت :تاکنون 6 میلیون سند آثار مربوط به شهدا جمع آوری شده که بعد از مکانیزه کردن در اختیار مردم قرار می گیرد.

وي افزود: 95 درصدد زندگینامه و مشخصات شهیدان تهیه شده که در چند استان توزیع شد.

انصاري با اشاره به اینکه 23 موزه شهدا در کل کشور وجود دارد،تصريح کرد: تاکنون 650 نشان ملی از سوي رييس جمهوري به والدین شهدا اهداشد.

 وی در پایان افزود: حدود 120 هزار تن از فرزندان ایثارگران در دانشگاه ها مشغول به تحصیل هستند.

 *بيشترين وقف آمل مربوط به امام حسين(ع) است

حجت الاسلام حسین مهدیان -رئیس اداره اوقاف آمل- در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بشترین وقف در شهرستان آمل مربوط به حضرت سید الشهداست.

 وی با اشاره به وجود 96 امامزاده دراین شهرستان گفت:اطلاعات 76 بقعه به روز شده و مابقی در دست تهیه است.

مهديان افزود: 10 طرح جامع امام زاده شهرستان تهیه شده که مراحل ساخت دو طرح امامزاده محمد طاهر و امامزاده قاسم به زودی شروع خواهد شد.

 وی در خصوص طرح جامع آستانه امامزاده عبدالله آمل گفت: یکی از طرح های ویژه سازمان اوقاف کشور همين طرح است که در کشور نمونه است.

رئیس اداره اوقاف آمل تصريح کرد: در فاز اول حرم مقدس 90درصد کار اسکلت آستانه امامزاده عبدالله به اتمام رسیده و دیوار کشی آن در حال انجام مناقصات است.


  • جمعه 8 بهمن 1389-0:0

    البته اگه تا 4سال دیگه اویی سمت مازندرون بیه تهران ور نشویه


    ©2013 APG.ir