تعداد بازدید: 2199

توصیه به دیگران 4

شنبه 9 بهمن 1389-17:57

مرگ پلاژها

...شهرداری بخش مرکزی رامسر مدت ها قبل به بهانه ی مرمت و بازسازی اصولی ومهندسی ،پلاژ لیدو را تخریب کرده است که علاوه بر آجر نمودن نان حداقل 60-50 خانواده ، باعث شده که قسمتی از زیبایی های این منطقه و ميلیون ها تومان سرمایه از بين برود.(يادداشتي از محمدرضا بهرامي-رامسر)


شهرستان رامسر با مناظر زیبا و جاذبه های منحصر به فرد طبیعی،یکی از مناطق برتر کشور در طبیعت گردی و گردشگری محسوب می شود و سالانه پذیرای مسافران و گردشگران زیادی است.

وجود کمترین فاصله بین کوه و دریا در سراسر کرانه ی دریای خزر ،آب گرم های معدنی ،جنگل ها و بوستان های بکر،وجود کوه های سر به فلک کشیده،صنایع دستی متنوع ،صدها مراکز اقامتی و تفریحی ،این منطقه را به قطب گردشگری در کشور مطرح کرده است. 

       
پلاژهای شهرستان به علت نزدیکی دریا با شهر،داشتن چشم اندازهای منحصر به فرد و قهوه خانه های سنتی ،مکان های قایق سواری ،شنا،سالن تیر اندازی ،مکان هایی برای اسب سواری و... نقش عمده ای در جذب توریست دارند.

با يک حساب سرانگشتي متوجه مي شويم که در پلاژهای لیدو ،توسکا سرا و شهرداری،بیش از 100 خانواده چه به صورت مستقیم و چه غیر مستقیم با خدمات رسانی به گردشگران منبع درآمدی برای خود به وجود آورده اند.

متاسفانه شهرداری بخش مرکزی رامسر مدت ها قبل به بهانه ی مرمت و بازسازی اصولی ومهندسی ،پلاژ لیدو را تخریب کرده است که علاوه بر آجر نمودن نان حداقل 60-50 خانواده ، باعث شده که قسمتی از زیبایی های این منطقه و ميلیون ها تومان سرمایه از بين برود.

با توجه به اینکه ایام تعطیلات نوروز باعث سراریز شدن مسافران و گردشگران به این شهرستان می شود هیچ اقدامی جهت تسریع در روند بازسازی این پلاژ نشده است.

با این وجود همین برنامه را نیز برای پلاژ توسکا سرا در نظر گرفته اند و آن پلاژ نيز در آستانه تخریب قرار گرفته است.

 غرفه داران این پلاژ سالیان متمادی است که اداره این مکان تفریحی را بر عهده داشته اند و نسبت به این مسئله معترض و گلایه مندند.

پيشنهاد مي کنيم اگر شهرداری برنامه ای برای تخریب این مکان های تفریحی دارد،سرعت بازسازی این مناطق را نیز در دستور کار خود قرار دهد،چون علاوه بر نازيبايي پلاژها از درآمد افراد شاغل نيز کاسته مي شود.

هم چنين انتظار می رود شهرداری و مسئولان ذی ربط بهترین و عاقلانه ترین روش را برای تخریب این مکان ها در نظر بگیرند.



    ©2013 APG.ir