تعداد بازدید: 1992

توصیه به دیگران 2

شنبه 9 بهمن 1389-23:16

روزهاي بدون يارانه

...هنوز آمار دقيقي از کاهش مصرف نداريم که پس از صدور قبض ها مشخص مي شود.(گزارش خبري مهدي زماني-خبرنگار-از وضعيت مصرف انرژي و نان در مازندران،بعد از اجراي طرح هدف مندي)


 مدت زيادي از اجراي طرح هدفمندکردن يارانه ها نگذشته است اما برآوردهاي اوليه حاکي از کاهش نسبي مصرف بسياري از مواد و کالاهاي مصرفي مردم است.

در  استان مازندران اين تغيير در مصرف گاز به علت تفاوت مصرف در روزهاي گرم و سرد و تغييرات سريع دماي مناطق با افت و خيز و افزايش و کاهش گاه دو برابري همراه بوده است که ارائه آمار و مقايسه را مشکل مي کند.

 روابط عمومي اداره آب و فاضلاب مازندران اعلام کرد: مصرف بيشتر مردم حدود ۲۰ مترمکعب آب است که پس از هدفمندي يارانه ها قيمت اين مقدار مصرف از ۴ تا ۵ هزار تومان بيشتر نخواهد شد.

 اين روابط عمومي افزود: آمار دقيق و ريز درصد تغيير را اعلام خواهيم کرد.

همچنين يوسف گتابي -مدير اداره آب و فاضلاب شهرستان بابل- از اعلام آمار تغيير احتمالي مصرف آب مردم اين شهرستان خودداري کرد، اما معاون خدمات مشترکان آب و فاضلاب مازندران گفت: مردم استان به طور متوسط ۸۰۰ تومان در ماه افزايش هزينه آب خواهند داشت.

رضا جانباز افزود: ۴۱ درصد مردم استان مازندران دو برابر الگو آب مصرف مي کنند. وي کيفيت پايين آب را در برخي مناطق اين استان تاييد کرد.

 «منوچهر جعفري» -مدير عامل توزيع برق مازندران- از کاهش چشمگير مصرف برق خبر داد و افزود: مصرف برق در کشور پس از اجراي طرح هدفمندي ۱۱ درصد کاهش داشت.

وي درصد تغيير را در مازندران اعلام نکرد و گفت: ۷۵ درصد مازندراني ها کمتر از الگوي مصرف برق مصرف کردند و ۹۵۰ هزار مشترک برق در استان وجود دارد.

 «کامران» -مدير اداره برق شهرستان بابل- نيز گفت: ما هنوز آمار دقيقي نداريم و يکي از دلايل اين امر مصرف مشترک برق در شهرستان هاي بابل و بابلسر و آمل است که پس از صدور قبض ها مشخص مي شود.

 وي از ارائه برآورد اوليه که در اختيار داشت خودداري کرد و گفت: نمي توانيم اکنون اعلام کنيم.

 همچنين اعلام شد مازندران در مصرف گاز جزو اقليم چهارم قرار دارد که استانداري مازندران نسبت به اين امر اعتراض کرده است.

 «فرزانه» -معاون برنامه ريزي استانداري -گفت: بسياري از نانوايان در شهرهاي کوچک و روستاها با کاهش مشتري روبه رو شدند و خواستار فروش نان با قيمت پايين ترند.

گزارش هايي که از سطح روستاها رسيده نشان مي دهد در برخي مناطق روستايي نان توليدي در نانوايي ها به فروش نمي رسد که مردم دليل آن را کاهش خريد نان پس از اجراي طرح هدفمندي يارانه نان براي خوراک دام و ماکيان در روستاها عنوان مي کنند و اين سبب تصحيح الگوي مصرف نان در روستاهاي مازندران شده است.

 «قاسمي» يکي از مصرف کنندگان گفت: نان در روستاي ما فراوان و بدون صف تا ساعاتي از شب ارائه مي شود.

افشار مقدم -فرماندار بابل- هم گفت: ۳۰ تا ۴۰ درصد نان به مصارف غيرانساني مي رسيد که با گران شدن، اين مقدار مصرف قطع شد.

 به نظر مي رسد اعلام آمار دقيق مصرف انواع سوخت آسان تر و قابل دسترس تر باشد.

 قهرماني -مسئول ستاد سوخت رساني فرمانداري شهرستان بابل- ميزان مصرف سوخت را در سطح اين شهرستان به اين شرح اعلام کرد: بنزين ۱۰ درصد، گاز مايع خودرو ۴۰ درصد، گازوئيل ۴۵ درصد، نفت سفيد حدود ۳۰ درصد و نفت سياه هم ۶۰ درصد در شهرستان بابل با کاهش مصرف روبه رو بوده است.


  • افراتختی ریکاپاسخ به این دیدگاه 0 0
    پنجشنبه 28 بهمن 1389-0:0

    مهم این است که این تغییر رویه بر علیه مردم بکار برده نشود و با بالاتر رفتن نرخ ها و اینکه اکثریت مردم زیر الگوی مصرف استفاده می کند سوء استفاده نشود و به کیفیت اجرای طرح ها توجه بیشتری شود .

    • دوشنبه 11 بهمن 1389-0:0

      کاهش مصرف محسوس است اما همین فیشهایی که امده نشان می دهد مبلغ یارانه های اعطایی کفاف زندگی و هزنه را نمی دهد.مثلا"قبض گاز یکی از بستگان که این موقع از سال 60-70 هزار تومان می اومد حالا شده 430000 تومان!یعنی 6-7 برابر/برق هم همین طور.نفری 40 توما یارانه کم است چون سوخت و انرژی خیلی گران شده.نماینده ها پیگیری کنند که جبران شود.


      ©2013 APG.ir