تعداد بازدید: 2003

توصیه به دیگران 1

يکشنبه 10 بهمن 1389-10:17

عصرانه فرهنگي

...تحسين برانگيزترين نكته اين نشست اختصاص بودجه اي از سوي استاندار،براي حمايت مالي از هنرمندان و فرهيختگاني بود كه به هر دليل در زندگي روزمره با مشكلات مالي روبرو هستند.(گزارش  عباس مهدوي،مدير روابط عمومي اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران-از ديدار با مهندس طاهايي)


عصر شنبه اين هفته را مي توان روزي پربار براي عرصه فرهنگ و هنر مازندران ناميد. در اين روز، در طبقه سوم استانداري و در دفتر استاندار مازندران تصميماتي گرفته شد كه هر يك از آنها براي فرهنگ و هنري استان يك اتفاق خوشايند و قابل تحسين محسوب مي شود.

مدير كل و اعضاي شوراي معاونين اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران در نشستي عصرانه با استاندار مازندران، پيرامون برگزاري چند رويداد فرهنگي و هنري تبادل نظر كردند تا شاهد وقوع اين فعاليت ها تا پايان سال 89 باشيم.

 آنچه در جريان برگزاري اين نشست بيش از همه نمود داشت حساسيت و علاقه مندي مهندس طاهايي به برگزاري رويدادهاي پرمخاطب فرهنگي و هنري و حمايت از اهالي فرهنگ و هنر بود.

 با حمايت استاندار براي سومين سال، شاهد برگزاري همزمان جشنواره بين المللي فيلم فجر و اكران برخي فيلم هاي منتخب بزرگترين رخداد سينمايي كشور در مازندران خواهيم بود. بهمن امسال هم، سيمرغ جشنواره بر فراز مازندران به پرواز درخواهد آمد.

 دومين ره آورد اين نشست حمايت استاندار از برگزاري با شكوه نمايشگاه بزرگ كتاب مازندران بود. مهندس طاهايي علاوه بر تأمين اعتبار مورد نياز برگزاري نمايشگاه، از همه دستگاه ها خواست زمينه حضور گسترده مردم استان را در نمايشگاه فراهم كنند.

 حمايت هاي استاندار شامل همايش ملي سلمان هراتي، شاعر بلند آوازه مازندراني و همايش ملي امير پازواري كه اشعارش پشتوانه فرهنگ بومي مازندران محسوب مي شود نيز شد.

 همايش ملي سلمان هراتي 26 بهمن و همايش ملي امير پازواري 18 اسفند ماه امسال در شهرهاي تنكابن و بابلسر برگزار مي شوند.

مهندس طاهايي خواسته ديگر دستگاه فرهنگي استان مبني بر حضور برون مرزي هنرمندان بومي استان و سفر به كشور هاي حاشيه درياي مازندران را نيز مورد حمايت قرار داد.

وي از اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي خواست در شهرهاي مختلف استان از رامسر تا گلوگاه، هنرمندان برجسته بومي را انتخاب و در قالب هفته فرهنگي مازندران به كشورهاي همسايه اعزام كند تا معرف شايسته داشته هاي غني فرهنگي و هنري استان باشند.

تحسين برانگيزترين نكته اين نشست كه از سوي استاندار مطرح شد اختصاص بودجه اي براي حمايت مالي از هنرمندان و فرهيختگاني بود كه به هر دليل در زندگي روزمره با مشكلات مالي روبرو هستند.

مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران هم ضمن قدرداني از اين نگاه فرهنگي، از وجود هنرمنداني خبر داد كه هم اكنون به اين حمايت نيازمندند.

 عصر نهم بهمن براي فرهنگ و هنر مازندران بسيار خوش يمن بود و در روزهاي پاياني سال شاهد بازتاب حمايت هاي مدير ارشد استان و رونق رويدادهاي فرهنگي و هنري خواهيم بود.


  • سه شنبه 12 بهمن 1389-0:0


    آقای مهدوی بهتر است سنگ ...که هیچ گونه کارایی در حوزه فرهنگی ندارد را به سینه نزنید.آقای ... و دوستان گرمابه وگلستانش جشنواره وارش را... .حالا می خواهند بزرگترین رویداد فرهنگی-جشنواره فجر- را در جایی که سابقه داشته که هیچ استقبالی از ان نشده دوباره برگزار کنند .از گذشته عبرت بگیرید .

    • دوشنبه 11 بهمن 1389-0:0

      حالا عصرانه چی دادند؟چايي خالي يا ...!

      • يکشنبه 10 بهمن 1389-0:0

        برای اهل هنر تنگدستی هم هنر است اما و اگر برای برون رفت اش دست تکدی درار نکنی انهم به محضر حاکمان...! حاکم گوهر شناس به تکلیف خود دارد که نگذارد اهل هنر به چنین روز و به دریوزگی بیافتد! حاکمان اگر استانه تحمل خود رابه قبول حضور اهل هنر و ثمر و اثارش برسانند اورا حمایت کرده اند...همینمان کم نیست!


        ©2013 APG.ir