تعداد بازدید: 2343

توصیه به دیگران 1

سه شنبه 12 بهمن 1389-23:0

استاندار:موضع ابراهيمي،موضع من است

رستمعلي گفت:مازندنومه 144 خبر استانداري را بر روی خروجی خود قرار داده است-این گلایه را همچنان دارم که علی رغم دستور استاندار ، معاون سیاسی و مدیرکل ارشاد به شکایت نکردن از خبرنگاران،برخی مدیران هنوز آستانه تحمل پاییني دارند- طاهايي گفت:در صدد هستیم نام سد البرز را به آیت الله صالحی مازندرانی تغییر دهیم-25 تا 30 درصد مراجعان متقاضی اشتغال هستند.(گزارش مازندنومه از نشست خبري استاندار مازندران)


نشست خبري استاندار مازندران با حضور مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران و اهالي مطبوعات و خبرنگاران، بعد از ظهر سه شنبه در استانداري مازندران برگزار شد.گزارش خبرنگار مازندنومه-کلثوم فلاحي-را از اين نشست بخوانيد.

*رستمعلي:به دادگاه کشاندن خبرنگار خلاف نگاه نظام ، رهبری و رییس جمهوری است

رييس روابط عمومی وامور بين الملل استانداری مازندران گفت: در سال جاری این اداره 1240 خبر از محموعه استانداری تهیه کرده است.

 کمال رستمعلی با بیان اینکه اغلب این اخبار توسط اصحاب رسانه انعکاس داده شده تصریح کرد: انعکاس اخبار سفر سوم هیئت دولت به مازندران یکی از بی نظیرترین پوشش های خبری سفر رئیس جمهوری در تمام سفرها به تمام استان ها بوده است.

 وی با اشاره به انعکاس سه هزار و 23 خبر در روزنامه ها و هفته نامه های مازندران افزود: هزار و 540 خبر در رسانه های مجازی مازندران از استانداری منعکس شده است.

 سخنگوی شورای اطلاع رسانی دولت در مازندران با اشاره به درج 714 خبر در روزنامه وارش ، 120 خبر در هفته نامه پیام کشاورزی و 500 خبر در هفته نامه زرخیز یادآور شد: مازندنومه 144 خبر را بر روی خروجی خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه استاندار مازندران در خصوص شکایت نکردن از خبرنگاران و جراید به مدیران دستور اکید داده خاطرنشان کرد: این گلایه را همچنان دارم که علی رغم دستور استاندار ، معاون سیاسی و مدیرکل ارشاد به شکایت نکردن از خبرنگاران اما برخی مدیران هنوز آستانه تحمل پایین دارند.

 رستمعلی از استاندار خواست در صورتی که مطلب یا خبر خلاف واقع در رسانه ها منعکس شد ، مدیر مرتبط با جواب درست به خبر پاسخ دهد.

وی گفت: به دادگاه کشاندن خبرنگار خلاف نگاه نظام ، رهبری و رییس جمهوری است.

*طاهايي: مدیرکل ارشاد مازندران از طرف من موظف است حقوق خبرنگار را استیفا کند

 استاندار مازندران در این نشست اظهار داشت: 32 سال از انقلاب را پشت سر گذاشته ایم و به مواضع اصلی انقلاب که استقلال ، آزادی و جمهوریت و اسلامیت است ملتزم و وفاداریم.

سید علی اکبر طاهایی افزود: اگر می بینیم که هنوز امواج توطئه ها با اشکال گوناگون متوجه انقلاب است به علت التزام و وفاداری ملت به شعارهای اساسی این انقلاب است و دشمن از این مسئله می هراسد.

وی با بیان اینکه دستاوردهای دهه فجر امسال ، پروژه های روتین نیست، تصریح کرد:دامنه این انقلاب به خاورمیانه تسری یافته و این اصلی ترین دستاورد فجر امسال است.

 طاهایی با اشاره به اینکه برخی افراد در ابتدای انقلاب با امام بودند اما در ادامه راه با امام همراه نماندند،یادآور شد: یادم است صادق قطب زاده در آن زمان مسئول صدا و سیما بود و رشته تحصیلی اش ارتباطی با این شغل نداشت .

وی با بیان اینکه من خبرنگار نبودم گفت: در قالب تحلیلگر مسائل سیاسی رفته بودم نزد وی.

 استاندار مازندران با اشاره اینکه وقتی قطب زاده به چالوس آمد جمعیت انبوهی به استقبالش رفته بودند خاطرنشان کرد: مردم این ها را همراه امام می دانستند و فریاد سر دادند: درود هر آزاده بر صادق قطب زاده ؛

طاهايي افزود:در حیات نورانی امام بود که به آن روزگار گرفتار شد و بنی صدر هم همینطور.

 طاهایی خطاب به خبرنگاران یادآور شد: اگر روزی سید علی موسوی گرمارودی را دیدید با او به گفت و گو بنشینید ، وی مشاور فرهنگی بنی صدر بود .

استاندار مازندران افزود:گرمارودی از پدر اهل الموت است و می گوید اجدادم از کجور به آنجا رفته اند و از طرف مادر هم تنکابنی است.

 وی اظهار داشت : به گرمارودی گفتم سیمای بنی صدر را برای من بگو ، تو شاعر هستی و نگاه متفاوت داری و این دیدگاه با دیدگاه فرد معمولی از یک شخصیت فرق دارد.

 طاهایی ادامه داد : گرمارودی به من گفت"کتاب کیش شخصیت" بنی صدر را خوانده ای ، گفتم آره ، گفت بنی صدر خود آن کتاب بود و گرفتار همان کیش شد که مخاطبان کتاب را از آن برحذر داشته بود.

وی در بخش ديگري از اظهارات خود با بیان اینکه خبرنگاران بعضا با دشواری کار حرفه ای خبرنگاری را انجام می دهند و به مسائل معیشتی و ... با مشکلاتی مواجه هستید،یادآور شد:رسانه های مکتوب و مجازی همراهی صمیمانه ای را در یک سال و دو ماهی که توفیق خدمت در مازندران دارم ، داشته اند و با ما همراه بوده و صمیمانه برای انعکاس اخبار گام برداشتند.

 طاهایی به خبرنگاران گفت: در موضوع تحقق مصوبه های سفر به ما کمک کنید و با دستگاه ها به استناد مصوبه ها حرف بزنید.

وی اظهار داشت: اگر در شرایط جوی استان مسئله خاصی پیش نیاید ، روز شنبه سد البرز را با حضور معاون اول رئیس جمهوری افتتاح می کنیم.

 طاهایی تصریح کرد: به دلیل اینکه ممکن است سد البرز تداعی کننده استان البرز باشد در صدد هستیم تا نام سد را به نام آیت الله صالحی مازندرانی تغییر دهیم چراکه این عالم بزرگوار انقلابی ، متواضع و ساده زیست بود.

 وی با اشاره به اینکه تعهد ایجاد اشتغال د رمازندران 32 هزار و 531 نفر بود اظهارداشت: بنا به آمار اداره کل کار و امور اجتماعی در 9 ماهه امسال 42 هزار و 541 مورد شغل در استان ایجاد شده است.

 طاهایی افزود: نیاز استان این میزان شغل نیست بلکه باید به رقم 140 هزار شغل برسیم تا شرمندگی هایی که در ملاقات های عمومی با مردم دارم کمی برطرف شود.

 استاندار مازندران خاطرنشان کرد: 25 تا 30 درصد مراجعان متقاضی اشتغال هستند و به ندرت در میان آنها رشته های فنی و مهندسی وجود دارد.

وی با بیان اینکه اغلب مراجعه کنندگان دانش آموختگان رشته های علوم انسانی هستند گفت: گسترش دانشگاه ها یک فرصت است اما این مسائل را هم موجب می شود ؛ متاسفانه کسانی که رشته علوم سیاسی خوانده اند فکر می کنند فقط باید در استانداری مشغول به کار شوند.

 طاهایی با بیان اینکه اگر مدیری ادعا کند که یک رسانه یا خبرنگار با انعکاس مطلب یا خبر تهمتی را متوجه مدیر کرده ،مدیرکل فرهنگ و ارشاد مازندران از طرف من مرجع رسیدگی به این مسائل است،افزود:اگر واقعا در کشمکش یک مدیر و خبرنگار این پدیده رخ داد ، قضيه را حل و فصل کرده و با عذرخواهی مسئله را برطرف کنید.

وی یادآور شد: اگر مدیری به خبرنگار هم توهین کرد مدیرکل ارشاد مازندران از طرف من موظف است حقوق خبرنگار را استیفا کند.

 طاهایی به بیان اینکه در موضوعات اخلاقی ،به گفتمان و نوع مخاطب سازی توجه ویژه کنید اظهار داشت :اینکه به قلم سوگند یاد شده به جوهر و مواد آن نیست بلکه منظور آن کلمات است که مورد سوگند قرار گرفته است.

 استاندار مازندران ادامه داد: به مدیرانم گفتم خودتان را با وضعیت معیشتی خبرنگار مقایسه کنید ، مدیرانی که مدعی هستند مطابق میزان خدمت ، حقوق دریافت نمی کنند در صورتی که کمترین دریافتی یک مدیر 600 هزار تومان در ماه است.

طاهایی در رابطه با زباله و گلایه اعضای شورای شهر ساری در خصوص تضییع حق شهروندان مرکز استان افزود: سه پروژه کمپوست در مازندران نیمه کاره هستند و هنوز برای ساری پروژه ای مصوب نشده و برای مرکز استان پروژه تولید برق از زباله را مد نظر داریم.

وی در پاسخ به این سوال که اعضای شورای شهر ساری گفته اند مانع حضور مسئولان استانی در روز افتتاح پل روگذر میدان ولی عصر ساری خواهند شد ، اظهار داشت: شهردار ساری از من خواسته در این افتتاحیه حضور یابم و با اینکه معاون اول رئیس جمهوری برای افتتاح سد البرز به مازندران می آید از او خواسته ایم با حضور در مراسم افتتاح این پل از زحمات شهرداری ساری و شورا قدرداني کند.

طاهایی با بیان اینکه علی رغم اینکه این پروژه از برنامه های شهرداری است اما استانداری 500 میلیون تومان به اجرای این پروژه کمک کرد ، گفت: اگر کسی بداخلاقی کرده ، بد اخلاقی خوب نیست، این مسئله به اشتباه عنوان شده که پروژه پل ولی عصر ساری ملی است.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه برخی یک چیز می خواهند اما چیز دیگری عنوان می کنند که هیچ ربطی به مسئله ندارد یادآور شد: اگر برای افتتاح پروژه معاون اول رئیس جمهوری حضور می یابد بنا به درخواست شهردار ساری است تا این پروژه در سطح ملی انعکاس پیدا کند نه اين که پروژه ملی باشد.

وی با بیان اینکه اگر در دستم بود به احداث این پروژه بیشتر کمک می کردم تصریح کرد: نگاه من به 52 شهر از رامسر تا گلوگاه است اما از منظر لحاظ عوارض حضور دستگاه های اجرایی در ساری ، مرکز استان باید مورد توجه قرار گیرد.

 طاهایی افزود: مرکز توجه ما در موضوع زباله، شهر ساری است با اینکه همه استان مشکل زباله دارد.

وی درپاسخ به سوالی مبنی بر مخالفت معاون سیاسی با پروژه نساجی قائم شهر تصریح کرد: این مطلبی بود که به اشتباه در خصوص معاون سیاسی درج شد ، همه همت ابراهیمی به رفع مشکلات است و طبیعی است وقتی کارگران تجمع می کنند وی موظف به پیگیری است و اگر در خصوص تجمع کارگران نساجی هم دستور پیگیری داده به معنای مخالفت با آن پروژه نیست.

 طاهایی با بیان اینکه سیاست ما حمایت از پروژه نساجی است و موضع معاون سیاسی موضع استاندار است،گفت:موضع رئیس کل بانک مرکزی هم حمایت قانونی از سرمایه گذار نساجی است .

وی با اشاره به افتتاح 594 پروژه در دهه فجر انقلاب اسلامی با اعتبار بالغ بر سه میلیارد و 484 میلیون ریال گفت:در جلسه هیئت دولت در مازندران 275 مصوبه با اعتباری بالغ بر 83 هزار و 767 میلیارد ریال مصوب شد که از این مقدار 33 هزار و 141 میلیارد ریال اعتبار مندرج در متن مصوبه و 50 هزا رو 626 میلیارد ریال برآورد مالی است.

 استاندار مازندران تصریح کرد: راه و ترابری با 38 مصوبه بیشترین تعداد مصوبه ها را با اعتباری بالغ بر 38 هزار و 342 میلیارد ریال به خود اختصاص داد.

به گزارش خبرنگار ما مصاحبه دقایقی پس از ساعت 13 شروع شد و مسئول روابط عمومی استاندار مازندران زمان پایان مصاحبه را ساعت 14 و 45 دقیقه اعلام کرد اما تا دقایقی پس از ساعت 15 این نشست ادامه داشت.

 یکی از خبرنگاران با اشاره به بنری که پشت سر استاندار نصب شده بود گفت: این قله دماوند نیست بلکه قله کلیمانجارو است.

یکی از خبرنگاران هم که به دفاع از شورای شهر ساری پرداخته بود با برخورد تند مسئول روابط عمومی استانداری مواجه شد که" تو خبرنگاری یا نماینده شورای شهر!؟"

طاهایی در میان صحبت هایش گفت:"امام 11 سال است که در میان ما نیست".(امام خميني 21 سال است که رحلت کرده اند.)

 خاطرنشان مي کنيم مدیر کل بودجه استانداری به همراه مدیرکل ارشاد مازندران هم در این نشست حاضر بودند.


  • پنجشنبه 14 بهمن 1389-0:0

    حرکت رستمعلی درست بود، خبرنگار نماینده افکار عمومی است و نباید مانند برخی نماینده ها که وکیل الدوله شده اند اقدام کند، برخی خبرنگاران گ.یا وکیل مسئولان هستند

    • پنجشنبه 14 بهمن 1389-0:0

      مره بارين چتي بييه ؟ رستمعلي گانه هيچكي خبرنگاراره دادگاهي تكنه !!! دوني چي چي وسه گنه ؟... گني نا !! همين خبرنگارجه سوال هاكن ته چي چي باتي كه ... اسا بدي !!

      • چهارشنبه 13 بهمن 1389-0:0

        اقا ایناره ول هاکنین سال سر بیه جاده 2طبقه چتی بیه!


        ©2013 APG.ir