تعداد بازدید: 2075

توصیه به دیگران 1

جمعه 15 بهمن 1389-8:21

ظرفيت ها در حاشيه

...در مازندران گروهي كه مدعي نمايندگي دولت اند بافته دولت را در استان پنبه مي كنند تا كام شان برآيد. گروهي ديگر در حسرت جدايي مي سوزند و انتظار تفكيك شرق و غرب استان را نشسته اند. گروهي ديگر در تدارك سالي ديگر تا حالي ديگر در پارلمان پيدا كنند و گروهي جوياي نام متاسفانه به فكر عمارتي بالاتر اند شايد به گندم ري دسترسي پيدا كنند.(يادداشتي از عبدالوحيدفياضي،مديرکل سابق آموزش و پرورش مازندران)


مازندنومه:هفته نامه سوردار به مدیرمسوولی عبدالوحید فیاضی طی یادداشتی ضمن تبیین وضعیت سیاسی استان تاکید می کند:در حال حاضر وضعیت به گونه ای در استان رقم می خورد که ظرفيت ها و قابليت هاي گران سنگ استان در حاشيه قرار مي گيرند و متن از عناصر تاثيرگذار توانمند تهي مي شود.

 وی که به تازگی از مدیریت آموزش و پرورش استان کنار گذاشته شده و به زادگاهش نور برگشته معتقد است:وقتي فضاي استان اينگونه مي شود اخلاق ارزان ترين متاع سياسي خواهدشد كه در بازار شهرت طلبي و زرپرستي به حراج گذاشته و تاراج خواهد رفت. متن کامل این یادداشت که يک نسخه از آن براي ما نيز ارسال شده از نظرتان می گذرد.

--------------------------

 استان مازندران به دليل برخورداري از مواهب طبيعي و نعمت هاي نازله الهي و نيز وجود استعدادهاي برجسته وكم نظير انساني شتاب قابل ملاحظه اي در رسيدن به شاهراه ترقي دارد و در طول عمر با بركت انقلاب اسلامي ايران به همين دليل ظرفيت ها و فرصتهاي مناسبي را از خود نشان داده است؛ليكن به دليل تنش ها وگسست هاي سياسي در زنجيره فعاليت هاي توسعه اي استان با موانع جدي روبه رو شده است كه گاهي چند گام اين استان پهناور را به عقب برده است.

 در حقيقت سرعت گيرها و موانع جدي گاهي در برابر قطار توسعه استان سربر مي آورند كه دولت مركزي را در تحقق وعده هايش كامياب نمي سازند و اين البته مخصوص يك دوره خاصي نيست ،در تمامي ادوار شاهد چنين فرصت سوزي هايي بوده ايم.

در حالي كه نبايد در سرزميني كه فرصت هاي كم نظير خداوندي در آن ايجاد شده است شاهد چنين ناكامي و موانعي باشيم.

 همدلي وهمداستاني كه سرمايه اصلي اجتماعي محسوب مي شود مثل هميشه حلقه ي مفقوده ي كارگزاران و سياستگزاران امروز اين استان است.آنجا كه مديران ارشد استان و نمايندگان مجلس شوراي اسلامي و ديگر نخبگان وسرآمدان بايد حركت و آهنگ هارمونيك توسعه و پيشرفت را مشتركا معنا كرده وتوامان بنوازند، ولي هريك سازي در خور ذائقه و قبيله و سليقه خود مي نوازند.

نتيجه ي آن اين مي شود كه امروز شاهديم،يعني گروهي كه مدعي نمايندگي دولت اند بافته دولت را در استان پنبه مي كنند تا كام شان برآيد. گروهي ديگر در حسرت جدايي مي سوزند و انتظار تفكيك شرق و غرب استان را نشسته اند. گروهي ديگر در تدارك سالي ديگر تا حالي ديگر در پارلمان پيدا كنند و گروهي جوياي نام متاسفانه به فكر عمارتي بالاتر اند شايد به گندم ري دسترسي پيدا كنند.

وقتي فضاي استان اين گونه مي شود اخلاق ارزان ترين متاع سياسي خواهدشد كه در بازار شهرت طلبي و زرپرستي به حراج گذاشته و تاراج خواهد رفت.

بديهي است در چنين شرايطي ظرفيت ها و قابليت هاي گران سنگ استان در حاشيه قرار مي گيرند و متن از عناصر تاثيرگذار توانمند تهي مي شود،بازار تهمت و تهديد وتطميع و تخريب داغ تر مي شود،فضاي كارشناسي كه بايد زمينه ساز پيشرفت و ترقي وتحول باشد به فضاي كارشكني تبديل خواهدشد.

 اين حالت يكي از قبيح ترين حالتي است كه مي تواند استان مازندران را به درجه ي نازل تري سقوط دهد.

در اين شرايط بايد از دلسوزان و آگاهان جامعه انتظار داشت تا سهم خويش را در ساماندهي و هدايت افكار عمومي ونظارت بر رفتار سياسي و اجرايي ميدانداران عرصه سياسي و اجتماعي ايفا کنند و اجازه ندهند سايه شوم تشويق و ترديد بر سرزمين خدمت رساني دلسوزان وخدمتگزاران واقعي دولت راه را بر توسعه استان ببندد.

 آن چيزي كه امروز توسط دولت در نساجي قائم شهر در حال شكل گيري است اتفاق كوچكي نيست كه برخي بخواهند با اميال كوچك سياسي شان آن را با ترديد و توطئه متوقف نمايند و متاسفانه كساني كه بايد سياست دولت را در استان دنبال نمايند خود با برخي سخنان آتش بيار معركه اي ديگر مي شوند.

البته شايد ندانند كه اين آتش بازي كودكانه دامنه اش تا كجا خواهد كشيد و دودش به چشم چه كساني خواهد رفت؟ وقتي كه رئيس جمهور پرتوان و مردمي در سفرهاي استاني وعده اي داده است و امروز خود پيگير تحقق وعده هاي خويش است از ديگران انتظار حمايت و پيگيري متصور است.

در هرحال آنان كه درپي تحميل شايعات براي امور خرد و كلان سياسي استان هستند و حتي با اعمال فشار بر بدنه برخي رسانه ها به دنبال زمينه سازي براي حذف ديگران و تحكيم يا ارتقا پايه هاي خويشند بايد بدانند روشي را كه در پيش گرفته اند بسي ناپسند و نابخردانه است.

اينكه بتوانند با طناب بافته شده از پشم جريان ثروت و قدرت به آستانه اي صعود كرده باشند زهي گمان باطل است. اين دوستان بايد بدانند كه برخي از اين هم پيمانان جديد به اندازه سن شان ميدان دارعرصه شارلاتانيزم سياسي بوده اند.آنان موهاي شان را در آسياب قدرت سفيد كرده و در كاهدان ثروت ريخته اند.

 هشدار كه بيش از اين به وادي سقوط نيفتند. چرا كه باز هم مثل هميشه عدالت محوران دستخوش طعنه و تهديد خواهند شدو مخالفان دولت عدالت محور همچنان به عنوان مانع بزرگ توسعه عدالت و پيشرفت در استان خواهند بود.


  • يکشنبه 17 بهمن 1389-0:0

    از اینکه مطالب را گزینشی میگزارید ممنون .
    همان که سایتتون فیلتر کنن . شما هم معلومه وام دار فیاضی هستید

    • سالاری از نورپاسخ به این دیدگاه 0 0
      شنبه 16 بهمن 1389-0:0

      سلام فیاضی. چهارشنبه منتظرتیم تا نور بترکونیم.

      • همکار رسانه ایپاسخ به این دیدگاه 0 0
        جمعه 15 بهمن 1389-0:0

        عین این مطلب رو همون سایت مدعی اصولگرایی از شما گرفته و عینا"کپی پیست کرده تو سایت شون!!مثل این که می خوان با شما آشتی کنند.چند روز پیش یه مطلب هم از آقای نیاز آذری زدند تو سایت شون!مثل اینکه فهمیدند تندروی کرده اند!عاقبت تندروی بچه گانه همینه دیگه!

        • جمعه 15 بهمن 1389-0:0

          اگر برگفته های این حضرات فرو افتاده از مرکب اقتدار تاملی بایسته داشته باشیم در می یابیم که سخت رنجیده خاطرند که چرا رقبا مجال بیشتری ندادند تا به فرمده خودشان ...چه و چه! ... این امت و ملت ندارند که به صبوری شان است اگر دوام و قوام ترکتاری انها تا به هنوز ادامه دارد!! بیائید چونان امیرمومنان انگاه که به شکلی خلع شدید شاکر باشید و شنگول که نوبت رستگاری امده است

          • جمعه 15 بهمن 1389-0:0

            سلام آقاي فياضي،هميشه به دوستانم مي گويم خوش برخوردي وواقع بين بودن درقدرت است كه جوهره ي وجودي انسان رانشان مي دهدشما كه توراس آموزش وپرورش بودي چرابه گفته هايت عمل نكردي؟امروز باوركن وقتي ازاسب قدرت افتادي ممكن است اطرافيان سابق ت!!تره اي براي اين سخنانت خرد نكنند!!آيا فكرنمي كني تاريخ مصرف اين سخنانت بعدازاجراي آن آزمون سراپا؟؟؟كه بمثابه پاشيدن ومتلاشي شدن خيل عظيمي ازپايمال شدگان ازاطرافيانت رنگ باخته است؟قدري فكركن!!آنهم ،تنهايي!!مطمئن باش هيچكس ازحق وحقوق امثال من نمي تواندشماراببخشد!!سعي كن باخودت خلوت كن!!حالا حالهاوقت حضورت درسياست نيست اگه عاقلانه رفتاركني؟وقت عمل بودشعاردادي!؟ديگه وقت عمل كردن نوبت به شمانخواهدرسيد!!!!؟؟اين درس تاريخ است آقاي فياضي!!هميشه...

            • جمعه 15 بهمن 1389-0:0

              فیاضی جان اقلا قبل از اینکه بوری تکلیف افطار سال دیگه مارمضون ره مشخص کردی

              • جمعه 15 بهمن 1389-0:0

                از نوشته جناب مدیرکل سبق بر مي آيد که وي از تني چند از مسئولان کنونی استان ناراحت است.استاندار که در مراسم تودیع ایشان بود و تلاشش را کرد که او بماند.پس نظرش به طاهایی نیست.بگردید بقیه را پیدا کنید.

                • جمعه 15 بهمن 1389-0:0

                  ما که منظور ایشون رو نفهمیدیم کیا بودن. منظور استاندار بود، معاون استاندار بود، اونایی که باعث شدن ایشون برداشته بشن بود، کدوم؟ فقط یک چیزو میدونم که توی گرفتن نیرو و در برگزاری و بررسی پرونده های متقاضیان خیلی شدید گاف دادند و حالا دارند خودشون رو یه جورایی توجیه می کنند. اگه عدالت محوری آقایون اینه که وای به حال عدالت. مثل اینکه بدجوری حالش گرفته شد و این بوی یک شروعی رو برای انتقام گیری می دهد.


                  ©2013 APG.ir