تعداد بازدید: 2124

توصیه به دیگران 1

جمعه 15 بهمن 1389-8:21

ابراهيمي:رسانه ها ، رهنمودهای سازنده داشته باشند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت:باید در راستای کیفی شدن مطبوعات کوشش کنیم-سعی می کنیم همکاری بیشتری با شبکه طبرستانی برای تولید برنامه های پرمحتوا داشته باشیم-بر روند اجرایی برنامه هایی که به شهرستان ها واگذار می شود،مدیریت بیشتری اعمال می کنیم.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در آستانه برگزاری نمایشگاه کتاب و نيز جشنواره مطبوعات،خبرگزاري ها و سايت هاي خبري در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن توضیحاتی در خصوص نحوه برگزاری نمایشگاه کتاب ، پاسخگوی سوال های خبرنگاران بود.

 به گزارش خبرنگار مازندنومه،حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی با بیان اینکه خبرنگاران با کمترین بضاعت ، بیشترین خدمت را انجام می دهند افزود: باید در راستای کیفی شدن مطبوعات کوشش کنیم.

وی با اشاره به اینکه از سال آینده نمایشگاه کتاب در آبان ماه برگزار می شود،تصریح کرد: در بهمن ماه اغلب دانشگاه ها یا تعطیل هستند و یا کلاس ها به صورت مرتب برگزار نمی شود که این موضوع باعث کاهش مخاطب نمایشگاه کتاب است.

 ابراهیمی در رابطه به محل برگزاری نمایشکاه کتاب گفت: اداره کل ارشاد باید برای خود مجموعه نمایشگاهی داشته باشد و استان باید به رفع این مشکل فکر کند.

مدیرکل ارشاد مازندران خاطرنشان کرد: مسئولان استانی باید برای ایجاد مرکز نمایشگاهی عزم ملی به کار گیرند.

 وی اظهار داشت : این انتظار وجود دارد که رسانه ها ، رهنمودهای سازنده داشته باشند.

 مدیرکل ارشاد مازندران در پاسخ به خبرنگار مازندنومه در رابطه با واگذاری برنامه های اداره کل به شهرستان ها و نبود مدیریت و نظارت صحیح از سوی شهرستان ها یادآور شد: بر روند اجرایی برنامه هایی که به شهرستان ها واگذار می شود ، مدیریت بیشتری اعمال می کنیم تا اصل اجرای جشنواره ها و همایش ها و زحمت هایی که هنرمندان متحمل می شوند ، زیر سوال نرود.

 وی در پاسخ به سوال دیگر مازندنومه در خصوص انحصاری کردن عرصه اطلاع رسانی توسط برخی مدیران و ممنوع کردن مدیران و کارشناسان پایین دست یک سازمان و دستگاه توسط مدیر مرتبط ، که دغدغه خبرنگاران دیگر هم بود، افزود: این هم از مسائلی است که باید پیگیری و بررسی شود تا خبرنگاران برای تهیه خبر در صورت در دسترس نبودن مدیر ،دچار مشکل نشوند.

 ابراهیمی در پاسخ یکی از خبرنگاران مبنی بر ضعف فرهنگی در برنامه های سیمای طبرستان گفت: ارشاد متولی فرهنگ و اولین گروهی است که باید در برنامه های فرهنگی حضور داشته باشد .

وی ضمن وارد دانستن این مسئله به برخی از برنامه های شبکه طبرستان یادآور شد: سعی می کنیم همکاری بیشتری با شبکه طبرستانی برای تولید برنامه های پرمحتوا داشته باشیم و علت برنامه های این چنینی را بررسی و دنبال می کنیم.

 ابراهیمی در پاسخ انتقاد یکی از خبرنگاران مبنی بر علاقه برخی مدیران به خبرهای تصویری صدا و سيماخاطرنشان کرد: این مسئله را در شورای اداری استان مطرح می کنم تا رویه نادرست توجه ویژه به دوربین صدا و سیما و کم توجهی به سایر رسانه ها کنار گذاشته شود.

گفتنی است علی رغم همدل و همکار بودن خبرنگاران رسانه های مکتوب و مجازی با خبرنگاران شبکه طبرستان، توجه ویژه برخی مدیران به دوربین صداو سیما و کم توجهی به سایر خبرنگاران باعث بروز دلخوری هایی در میان این دو قشر شده است.

خاطرنشان مي کنيم نمایشگاه بزرگ کتاب از 17 تا 23 بهمن ماه در محل نمایشگاهی کیلومتر هفت جاده ساری نکا برگزار می شود.

جشنواره مطبوعات،خبرگزاري ها و سایت هاي مازندران نيز ساعت 9 صبح شنبه 16 بهمن ماه در سالن سلمان هراتي اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران برگزار مي شود.

تعدادي از خبرنگاران مازندنومه نيز در بخش هاي مختلف حايز رتبه برتر شدند که روز شنبه در اين جشنواره از آن ها تجليل خواهد شد.


  • يکشنبه 17 بهمن 1389-0:0

    اقاي ابراهيمي!سهم غرب مازندران در به اصطلاح جشنواره مطبوعات كه بوي نامطبوع تبعيض و شرقزده گي ان مشام خبرنگاران اين منطقه را ميازارد چه مقدار است. به اين موضوع رسيدگي كنيد.


    ©2013 APG.ir