تعداد بازدید: 1986

توصیه به دیگران 1

يکشنبه 17 بهمن 1389-21:41

همگام با نمايشگاه بزرگ کتاب(3)

رئیس سازمان صنایع و معادن مازندران گفت:روند توسعه در استان قابل قبول است-تولیدکنندگان و سرمایه گذاران باید خود را به گردونه توسعه برسانند تا حذف نشوند-مازندران رتبه چهارم قطعه سازی را در کشور داراست.


مرتضی هاشم پور در نخستین روز از برگزاری هفتمین نمایشگاه کتاب مازندران در بازدید از غرفه مازندنومه گفت: با توجه به روز نخست برگزاری نمایشگاه،استقبال مردم خوب بوده که نشان از سطح آگاهی عمومی مردم و فضای مطلوب استان است.

رئیس سازمان صنایع و معادن مازندران با اشاره به افتتاح 11 طرح صنعتی در دهه فجر افزود: این طرح ها با اشتغالزایی برای 260نفر و 18 میلیارد تومان اعتبار به بهره برداری می رسند.


وي یادآور شد: تا پایان سال 800 میلیارد تومان حجم سرمایه گذاری واحدهای استان است که توسط بخش خصوصی باید انجام شود.

وی با بیان اینکه روند توسعه در استان قابل قبول است تصریح کرد: پس از برداشتن محدودیت استقرار صنعت در مازندران باید شاهد جهش بیشتری در حوزه صنعت استان باشیم.


به گزارش مازندنومه،هاشم پور یا اشاره به اینکه مازندران در کنار برنامه های کشاورزی به سمت صنعتی شدن هم می رود، افزود: صنایع در اقتصاد فعلی فضای شفافی پیدا کرده اند و تولیدکنندگان و سرمایه گذاران باید خود را به گردونه توسعه برسانند تا حذف نشوند.

وی با بیان اینکه واحدهای صنعتی با موانعي هم روبه هستند در بیان دلایل این مشکلات خاطرنشان کرد: شرایط اقتصادی که در جهان و کشور حاکم است ، سیاست های انقباضی بانک ها ، واردات و تعرفه ها از جمله این موانع هستند.

هاشم پور با اشاره به اینکه در شماری از صنایع، مازندران دارای رتبه های کشوری است یادآور شد: مازندران رتبه چهارم قطعه سازی کشور را در اختيار دارد.


وی با بیان اینکه حجم سرمایه گذاری قطعه سازان در مازندران 800 میلیارد تومان است اظهار داشت: قطعه سازان سال گذشته 800 میلیارد تومان درآمد داشتند.

رئیس سازمان صنایع و معادن افزود: مازندران در صنایع لبنی ، چوب و کاغذ و برخی ظرفیت های معدنی دارای رتبه کشوری است.



    ©2013 APG.ir