تعداد بازدید: 2751

توصیه به دیگران 12

دوشنبه 18 بهمن 1389-21:37

گلي به جمال بعضي ها

.... با يک تلفن ساده به ما هم مي توانستيم به شما بگوييم که فراخوان جشنواره براي ما نيز ارسال نشد و ما نيز در روزهاي پاياني مهلت تعيين شده متوجه فراخوان شديم.(يادداشتي از ربابه حسين پور،خبرنگار-ساري)


نهمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری های مازندران در حالی برگزار شد که پس از اجرا حرف و حدیث های بسیاری را با خود به همراه داشت.

از حضور کم تعداد مسئولان و خبرنگاران که برای افتتاح پل دور میدان خزر جمع شده بودند مي گذريم،نيز از سخنان معاون سیاسی امنیتی استاندار به عنوان یک چهره مطبوعاتی که در روز تجلیل از بهترین های رسانه به خبرنگاران تشر رفت هم چشم پوشی مي کنیم، اما نمی توانیم از کم لطفی برخي همکاران رسانه هاي مجازی بگذریم که در اعتراضيه اي به مسئولان برگزاری جشنواره(و شايد در لفافه به ما) خرده گرفتند که فراخوان نامریی بوده است! و خبرنگاران مازندنومه مشخص نیست چگونه در این جشنواره حضور یافتند!

قصد ندارم به جاي خانه مطبوعات يا اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان پاسخگوي مطلب معترضان باشم،آن ها اگر تمايل داشتند خودشان پاسخگو باشند،من از حق خودمان دفاع مي کنم،آن جا که آمده:"از چگونگی حضور و مطلع شدن خبرنگاران این سایت در جشنواره نیز اطلاعی نداریم."

 تصور می کردم برخي تنگ نظری ها و یکه تازی ها در قشر فرهنگی و اصحاب رسانه وجود ندارد یا حداقل به چشم نمی آید! گرچه همکاران در آن نوشتار اظهار خوشحالی کردند اما...!؟

اگر به آرشیو خبرهای برخي از همین رسانه های مجازی معترض برگردیم می بینیم خبر فراخوان را انعکاس داده اند!پس چگونه است که خود مطلع نشده اند!؟

در ثانی برخي رسانه های مجازی معترض(برخي نه همه) از توان خبرنگاران استان در پوشش و انعکاس خبری استفاده نمی کنند و گزارش و خبر تولیدی قابل ارائه به چنين جشنواره اي نداشته اند.

اما با يک تلفن ساده به ما هم مي توانستيم به شما بگوييم که فراخوان جشنواره براي ما نيز ارسال نشد و ما نيز در روزهاي پاياني مهلت تعيين شده متوجه فراخوان شديم.

 وقتي از همکاران نشريات مکتوب شنيديم و در تبليغات برخي روزنامه هاي محلي خوانديم که سايت هاي مجازي نيز مي توانند در جشنواره شرکت کنند،فرم مربوط را تهيه و پر کرده و درست در روز آخر مهلت تعيين شده(قبل از تمديد) آثارمان را به سرعت آماده و ارسال کرديم.

برخلاف برخي ادعاها براي ما هم دعوت نامه اي ارسال نشد،ما نيز همچون نشريات مکتوب و خبرگزاري ها آثارمان را بر اساس نکات درج شده در فراخوان ارسال کرديم و در نهايت در دو بخش برگزيده شديم.

اگر این همه حرف و حديث برای هدیه دريافت شده است هدیه ما پیشکش شما!باز گلي به جمال همکاران نشريات مکتوب که تبريکي گفتند اما دريغ...بگذريم. 

ايميل نويسنده:( heyran55@yahoo.com)


  • سه شنبه 19 بهمن 1389-0:0

    تمام سنین عمر برای ما تازگی دارد و در هر سنی که هستیم از بی تجربگی در رنجیم.

    • همکار مطبوعاتیپاسخ به این دیدگاه 0 0
      سه شنبه 19 بهمن 1389-0:0

      باسلام
      من روزانه پایگاه های خبری سر میزنم
      به غیر از همین مازندنومه و البته یکی یا دو تای دیگه عمما این به اصطلاح سایت های خبری فقط اخبار فارس - ایرنا و مهر را پوشش می دن کمتر شاهد تولید دراین رسانه های نوظهور هستیم بعضی اوقات هم ما اهالی مطبوعات مطالبی را که در روزنامه هایان چاپ شده را برایشان ایمیل می کنیم و اون ها مطالب رو استفاده می کنن شما در این وضعیت چه انتظاری دارید؟
      کدو اثر باید مورد ارزیابی قرار بگیره خبرهای فارس و ایرنا یا خبر کپی شده از اونها به نظر من ابن مراسم که برکزار شد نواقصی هم داشته اما اوضاع اصلا اونطوری نبوده که بعضی ها موضع بگیرند!!!

      • سه شنبه 19 بهمن 1389-0:0

        هر داوری حرف وحدیث دارد.طبیعیست.اما تعجبم این است که کسی که اثر نداده چرا متوقع است؟برادرم اثر داد اما انتخاب نشد.حالا او اگر اعتراضی بکند حرفی دیگر است.ایشالا سال دیگر این دوستان برنده می شوند

        • سه شنبه 19 بهمن 1389-0:0

          گرامی همکارم درست است که به چنین خرده گیری ها و ناخن خشکی ها پاسخی باید داد اما حق شما نبود که به متنی پر باروت به پاسخگوئی برحیزید...مدیر محترم و گرانسنگ نشریه باید زبان می گشودند و دفاع از ارزشتان می کردند اکنون این ایراد را به شما می گیرند که دارید از جایزه تان دفاع میکنید...بالاخره از جنس هم جنسان قلم خبر داریم!!


          ©2013 APG.ir