تعداد بازدید: 3245

توصیه به دیگران 2

پنجشنبه 21 بهمن 1389-8:0

همگام با نمايشگاه بزرگ کتاب(14)

صمدي- قائم مقام صدا و سیمای مرکز مازندران-گفت: اغلب افرادی که در خانواده های اهل علم و تحقیق ، تربیت شده اند به مطالعه گرایش پیدا می کنند-در ايران به ازای هر چهار یا پنج نفر یک جلد کتاب وجود دارد در صورتی که در کشورهای صنعتی به ازای هر نفر یک و نیم جلد کتاب وجود دارد.  


تقی صمدی ضمن حضور در غرفه مازندنومه در نمايشگاه کتاب ساري گفت: خانواده و مدرسه نقش عمده ای در ارتقاي سرانه مطالعه دارند.

 وی اظهار داشت: اغلب افرادی که در خانواده های اهل علم و تحقیق ، تربیت شده اند به مطالعه گرایش پیدا می کنند.

صمدی یادآور شد:خانواده هایی که کمتر اهل مطالعه و کتابخوانی هستند فرزندان آنها هم ناخواسته کمتر به مطالعه روی می آورند.

 وی با بیان اینکه ساختار آموزش و پرورش هنوز متکی به کتاب های درسی است تصریح کرد: دانش آموزان ، کمتر به مطالعه کتاب های غیر درسی ارجاع داده می شوند.

 صمدی با اشاره به اینکه سرانه مطالعه در کشور کمتر از 10 دقیقه است افزود: در حالی که سرانه مطالعه کشورهای پیشرفته بیشتر از یک ساعت در روز است.

وی با بیان اینکه همه حوزه های فرهنگی در ارتقای سطح مطالعه نقش دارند خاطرنشان کرد: همه کسانی که تریبون دارند اعم از واعظ ، سخنران ، مداح و خطیب هم باید در این زمینه نقش آفرینی کنند.

قائم مقام صدا و سیمای مرکز مازندران با اشاره به اینکه نیمی از جمعیت ما در روستاها ساکن هستند گفت: هنوز برایروستاها کتابخانه منسجم در نظر نگرفته ایم.

 وی با بیان اینکه کل کتابخانه های سراسر کشور 16 میلیون جلد کتاب دارند اظهار داشت: به ازای هر چهار یا پنج نفر یک جلد کتاب وجود دارد در صورتی که در کشورهای صنعتی به ازای هر نفر یک و نیم جلد کتاب وجود دارد.

صمدی با اشاره به اینکه دانشجویان، بخش اعظم مخاطبان کتاب هستند تصریح کرد: بسیاری از دانشجویان درآمد خود را صرف هزینه شهریه دانشگاه می کنند و خرید کتاب برای آنها مشکل است.

وی با بیان اینکه ناشران و مولفان در تالیف و نشر کتاب به علایق و سلیقه خوانندگان توجه کنند یادآور شد: می توان بهترین مطالب را در قالب طنز ،شعر،حکایت و لطیفه منتشر کرد که مورد علاقه مردم قرار گیرد.

 صمدی خاطرنشان کرد: همه این موارد باید دست به دست هم دهند تا فرهنگ کتابخوانی و مطالعه افزایش یابد.

به گزارش مازندنومه،وی اظهار داشت:رسانه استانی برای معرفی نمایشگاه کتاب در بخش های مختلف اعم از زیرنویس ، تیزر و تهیه گزارش های خبری ویژه در حوزه صدا ، سیما و بخش خبری همکاری خوبی با دست اندرکاران برگزاری نمایشگاه کتاب داشته اشت.

 قائم مقام صدا و سیمای مرکز مازندران یادآور شد: اطلاع رسانی و تبلیغات نمایشگاه کتاب ازصدا و سیمای مازندران و همچنین از شبکه سراسری در حین برگزاری نمایشگاه ،باعث استقبال خانواده ها از نمايشگاه شده است. 

صمدی گفت: شبکه طبرستان در 11 ماهه امسال ، سه هزار و 600 دقیقه معادل 60 ساعت در بخش های مختلف صدا ، سیما و خبر و ارايه برنامه های متنوع به موضوع کتاب و کتابخوانی ، فرهنگ مطالعه و معرفی آثار جدید منتشر شده پرداخته است.

 وی افزود: برنامه های مختلف و متنوع در حوزه معرفی تازه های کتاب در صدا و سیمای مرکز مازندران تولید می شود.


  • پنجشنبه 1 ارديبهشت 1390-0:0

    وقتی کت سبز می پوشیدی و برایمان گزارش می دادی عاشقت بودم حال که شنیدم قائم مقام مرکز مازندران شدی مریضت شدم!

    • مهران مازنی پاسخ به این دیدگاه 0 0
      شنبه 23 بهمن 1389-0:0

      اقای صمدی ، از میزان تحصیلات شما بی خبریم ، اما بیان مسائل توسط شما بیانگر آن است که در مسائل فرهنگی اطلاعات مناسبی دارید . اما برنامه های کم کیفیت صدا و سیما نشان می دهد که یا شما دستی بر اتش ندارید و یا نمی توانید و یا نمی خواهید و یا ....

      • پنجشنبه 21 بهمن 1389-0:0

        آقای صمدی همیشه در مسائل علمی و کتاب و کتابخوانی مثمر ثمر بوده و و منشا اثر بود.


        ©2013 APG.ir